השמנה מממתקים? לא בחופש הזה

חופש, הילדים הולכים אתכם לקניות ורוצים חטיפים ומתוקים בכמויות. כדי למנוע קטסטרופה, גילה אדלר מסייעת לכם לערוך קניות בצורה חכמה, וממלאת עגלה בסופרמרקט כדי לדאוג לתזונה נכונה של ילדיכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 03/08/2008 |
צפיות: 15,491
הילדים בחופשה, הם זוללים כל היום, רובצים מול מסך המחשב או הטלוויזיה, ו...משמינים.

החינוך לתזונה נכונה מתחיל בנו. אנו המבוגרים, ולנו יש את היכולת להבין מהי תזונה לא בריאה, מה המשמעות של חוסר איזון במה שהם מכניסים לפה ובעיקר מהן ההשלכות הבריאותיות של ההשמנה.

כדי לבנות תוכנית יעילה של תזונה שתתאים לילדים בחופש הגדול, לקחנו את הדיאטנית הקלינית, גילה אדלר לסופרמרקט ונתנו לה להסביר על קניית ממתקים נכונה (אם יש כזה דבר) לחופש הגדול.

מה נכון לאפשר לילד ביום? האם נכון להגיד חטיף יומי? התשובה של גילה אדלר היא: "לא. אנו נגיד עד 150 קלוריות לממתק או חטיף ביום ולא יותר. נעשה סדר ונראה מה יכול לבוא בחשבון. יש חטיפים של 120 קלוריות לאריזה ויש של 400-500 לשקית".

למידע נוסף בנושא תזונה ודיאטה לילדים היכנסו:
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים
פורום תזונה קלינית
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונת ספורט

אדלר ממליצה לקנות חטיפים אישיים ולא אריזות ענק שמתחסלות מבלי להבחין ומכילות כמויות שומן וקלוריות גבוהות מאוד, בייגלה למשל הוא אחד החטיפים המומלצים ביותר עקב מיעוט אחוזי השומן בו.

טיפים נוספים:

פירות העונה, מומלץ להכין יחד סלט פירות וירקות, להכין מיצים טבעיים, אפשר להכין מילקשייק פרי ומיצי ירקות עם מיץ גזר יחד.

ילדים אוהבים ירקות בודדים ופחות תערובות, ניתן לצרף ירקות חתוכים לצד גבינה וחטיף למשל.

מומלץ לא להגביל אף פעם אכילת פירות אצל ילדים, גם מתוך ידיעה שיש בהם סוכר. פירות וירקות הם המקום לעודד אכילה ולא להגביל.

לכתבות נוספות על תזונה ודיאטה בילדים:
דיאטה: 5 הטיפים ששווים זהב
כך נתמודד עם השמנת יתר בקרב ילדים
אמאל'ה: דוחפים סוכר בכל המזונות
החופש הגדול: תזונה וגם כושר
השמנת ילדים: הגנטיקה אשמה

כל ירק ופרי הם עולם שלם של חשיבות בריאותית, למשל כרוב, ברוקולי וכרובית תורמים לחיסון הגוף ולחיזוק מפני מחלות ממאירות, והירקות והפירות האדומים תורמים לדם, לשמירה מפני מחלות לב.

משקאות ממותקים - אינם מומלצים, רצוי לשתות מים ואם רוצים משהו מתוק אז מיצים טבעיים המכילים ויטמינים וסוכרים טבעיים.

לאתר של גילה אדלר

הכתבה צולמה באדיבות רשת ביג, סניף עזריאלי, ת"א

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר אסנת רזיאל
    ד"ר אסנת רזיאל
    טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה והמקימה והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר. תחומי התמחות: שרוול קיבה, מעקף קיבה, מעקף תריסריון, הצרת קיבה עם טבעת... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

חמישה טיפים למניעת השמנה בחורף
ד"ר אסנת רזיאל
| 11/12/2019 |
צפיות: 69
השמנה בחורף אינה קלישאה. מבחינה פיזיולוגית, אנו מתקשים לצרוך תזונה נכונה בעונת החורף, ולכן קשה לנו לשמור על המשקל. מה עושים למניעת השמנה בחורף? לפניכם 5 טיפים מנצחים.
קרא עוד
ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 3,643
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 3,531
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,278
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 1,000
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 2,230
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,466
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 890
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 876
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 695
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד