השמנה מממתקים? לא בחופש הזה

חופש, הילדים הולכים אתכם לקניות ורוצים חטיפים ומתוקים בכמויות. כדי למנוע קטסטרופה, גילה אדלר מסייעת לכם לערוך קניות בצורה חכמה, וממלאת עגלה בסופרמרקט כדי לדאוג לתזונה נכונה של ילדיכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 03/08/2008 |
צפיות: 16,214
הילדים בחופשה, הם זוללים כל היום, רובצים מול מסך המחשב או הטלוויזיה, ו...משמינים.

החינוך לתזונה נכונה מתחיל בנו. אנו המבוגרים, ולנו יש את היכולת להבין מהי תזונה לא בריאה, מה המשמעות של חוסר איזון במה שהם מכניסים לפה ובעיקר מהן ההשלכות הבריאותיות של ההשמנה.

כדי לבנות תוכנית יעילה של תזונה שתתאים לילדים בחופש הגדול, לקחנו את הדיאטנית הקלינית, גילה אדלר לסופרמרקט ונתנו לה להסביר על קניית ממתקים נכונה (אם יש כזה דבר) לחופש הגדול.

מה נכון לאפשר לילד ביום? האם נכון להגיד חטיף יומי? התשובה של גילה אדלר היא: "לא. אנו נגיד עד 150 קלוריות לממתק או חטיף ביום ולא יותר. נעשה סדר ונראה מה יכול לבוא בחשבון. יש חטיפים של 120 קלוריות לאריזה ויש של 400-500 לשקית".

למידע נוסף בנושא תזונה ודיאטה לילדים היכנסו:
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים
פורום תזונה קלינית
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונת ספורט

אדלר ממליצה לקנות חטיפים אישיים ולא אריזות ענק שמתחסלות מבלי להבחין ומכילות כמויות שומן וקלוריות גבוהות מאוד, בייגלה למשל הוא אחד החטיפים המומלצים ביותר עקב מיעוט אחוזי השומן בו.

טיפים נוספים:

פירות העונה, מומלץ להכין יחד סלט פירות וירקות, להכין מיצים טבעיים, אפשר להכין מילקשייק פרי ומיצי ירקות עם מיץ גזר יחד.

ילדים אוהבים ירקות בודדים ופחות תערובות, ניתן לצרף ירקות חתוכים לצד גבינה וחטיף למשל.

מומלץ לא להגביל אף פעם אכילת פירות אצל ילדים, גם מתוך ידיעה שיש בהם סוכר. פירות וירקות הם המקום לעודד אכילה ולא להגביל.

לכתבות נוספות על תזונה ודיאטה בילדים:
דיאטה: 5 הטיפים ששווים זהב
כך נתמודד עם השמנת יתר בקרב ילדים
אמאל'ה: דוחפים סוכר בכל המזונות
החופש הגדול: תזונה וגם כושר
השמנת ילדים: הגנטיקה אשמה

כל ירק ופרי הם עולם שלם של חשיבות בריאותית, למשל כרוב, ברוקולי וכרובית תורמים לחיסון הגוף ולחיזוק מפני מחלות ממאירות, והירקות והפירות האדומים תורמים לדם, לשמירה מפני מחלות לב.

משקאות ממותקים - אינם מומלצים, רצוי לשתות מים ואם רוצים משהו מתוק אז מיצים טבעיים המכילים ויטמינים וסוכרים טבעיים.

לאתר של גילה אדלר

הכתבה צולמה באדיבות רשת ביג, סניף עזריאלי, ת"א

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר אסנת רזיאל
    ד"ר אסנת רזיאל
    טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול תרופתי להרזיה וטיפול רב תחומי בהשמנה והמנהלת הרפואית של אסיא בריאטריק - מרכז לטיפול בהשמנת יתר, אסיא מדיקל, אסותא רמת החייל... קרא עוד