מדריך קיץ נעים ובטוח לבני גיל הזהב

בני גיל הזהב, הכתבה הזו תעשה לכם קיץ קל ונעים. כאן תלמדו מהם השיקולים שיש לבצע לפני יציאה לטיול, מה כדאי לאכול בקיץ וגם - כיצד לשמור על בטיחותכם בבית ומחוצה לו. מדריך קיץ נעים לבני גיל הזהב.
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2009 |
צפיות: 70,760

בקיץ כשחם, לח ומחניק לכל האנשים קשה ובמיוחד לבני גיל הזהב. ישנם כללים בנוגע לתזונה, טיולים, בטיחות בבית ועוד שיכולים להקל מאוד את הקשיים בקיץ ולעשות לבני גיל הזהב "חיים משוגעים". ד"ר נחמה מונסטורסקי, רופאת גריאטריה מרשת בית בלב המעניקה שרותי דיור מוגן ואשפוז, וענבל שמילוביץ תזונאית ראשית מבית בלב, נותנות עצות לקיץ קל ובטוח לבני גיל הזהב:

תזונה נכונה לבני גיל הזהב בקיץ


הקיץ כבר כאן ואנו צריכים להתאים את התזונה שלנו לעונה. שעות האור רבות יותר, הימים מתארכים ויש לנו יותר שעות לאכול. בגיל הזהב כדאי לשמור על משקל גוף יציב, להקפיד על אכילת מגוון גדול ביותר של פירות וירקות ולאכול כמות מספקת של סיבים תזונתיים על מנת לשמור על תקינות מערכת העיכול ועל היציאות.

בקיץ מומלץ במקום שלוש ארוחות גדולות לפזר את הארוחות לשש ארוחות קטנות לאורך היום. אכילת ארוחות קטנות גורמת לעליה קטנה יותר בסוכר בדם לאחר הארוחה לעומת ארוחה גדולה ועשירה בפחמימות, ועל כן מומלץ לאכול פחות משתי מנות פחמימה בארוחה. עליה קטנה ברמת הסוכר בדם לאחר הארוחה מורידה את רמת האינסולין המופרש בגוף לאחר הארוחה. אינסולין הוא הורמון אנאבולי שמונע ירידה במשקל, מעלה את תחושת השובע ומשפיע על כמות האכילה גם בארוחה הבאה. גם אצל חולי סוכרת כמובן, רמת הגלוקוז (הסוכר בדם) משתפרת במעבר לארוחות קטנות יותר.

לשאלות על גיל הזהב ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום רפואת משפחה
פורום טיפול משפחתי, קשר משפחתי
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי
פורום תמיכה נפשית, פסיכולוגיה

ומה עם חולשת השרירים בגיל הזהב? בגיל 60 ומעלה ישנה ירידה לא רצונית במסת השריר. על מנת למנוע ירידה זו מומלץ להקפיד על כמות מספקת של חלבון בתזונה. החלבונים בגוף משתתפים בבניה ושימור מסת השריר. ירידה במאגרי החלבון בגוף גורמת לעליה בשבריריות העור, לירידה בחוזק מערכת החיסון, החלמה איטית של פצעים, התאוששות איטית ממחלות ועוד. כדאי לבחור חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה: ביצים, בשר ודגים, מוצרי חלב וקטניות.

בקיץ גם מתחשק לאכול מאכלים קלילים, בשל החום הכבד. על מנת להגיע לכמות טובה של ויטמינים, מינרלים ואנטי-אוקסידנטים (נוגדי חמצון), מומלץ להגדיל את כמות הירקות לאורך היום ולגוון בירקות מחמישה צבעים.

עצות לקיץ קל ובטוח לבני גיל הזהב



1. טיסה.

לפני טיסה יש לקחת בחשבון שנדרשת לעיתים עמידה ממושכת בתור לפני העלייה למטוס. כמו כן, לבני גיל הזהב וגם לבעלי מוגבלויות, עדיף לתאם טיסות ישירות כדי להימנע מהחלפת מטוסים ותחנות ביניים בדרך ליעד. במידה ויש לכם מוגבלות כלשהי, כדאי ליידע את חברת הטיסה מראש כי יתכן שתזדקקו לעזרה נוספת בעלייה למטוס, או שאתם נושאים איתכם אביזר ניידות כגון כיסא גלגלים או הליכון. בחלק מהמטוסים ניתן לאכסן כיסא גלגלים אחד על הסיפון, במידה ויש יותר מנוסע אחד בעל כיסא גלגלים - הראשון שמגיע זוכה במקום. בזמן הטיסה חשוב להניע את כפות הרגליים. בטיסות מעל ארבע שעות יש לטייל במטוס כחמש דקות בכל שעה. רצוי לבקש מקום ישיבה במעבר כדי לא להקשות בכניסה למקום ישיבה פנימי.

2. טיול בחיק הטבע.

בעת טיול בחיק הטבע יש להקפיד על כובע ומים. בגיל הזהב במיוחד חשוב לבחור מסלול טיול קל וקצר עם פינות רענון ועם "נקודת יציאה". שיקולים שיש לקחת בחשבון הם בין היתר: מסלולי ההליכה, עליית מדרגות, קימה ממושבים, עליית מדרון, הזדקקות למלווה, הזדקקות לאביזר-עזר כגון מקל, הליכון, או כיסא גלגלים?

3. צימר.

אם בחרתם לבלות בצימר כדאי לבדוק כמה דברים: האם יש גישה נוחה למקום? האם יש מדרגות מרובות? האם שבילי הגישה והגינה הם מרוצפים? מהו סוג הריהוט בחדר? האם המיטה מספיק גבוהה ונוחה לקימה וללינה? האם יש מקלחון או אמבטיה והאם קיים שטיח למניעת החלקה?

למאמרים בנושא גיל הזהב ועוד:
שלום דיכאון בגיל השלישי, ברוך הבא אושר
אנשים אופטימיים חיים יותר
דיור מוגן: בשביל מי זה דרוש ולמה? חלק ב
יחסי מין: הישראליות נהנות יותר עם הגיל
בעיות עור בגיל הזהב? יש רפואה סינית

4. בתי מלון.

אם אתם בעלי מגבלה כל שהיא, כדאי להתקשר למלון המיועד ולהתעניין בדבר הנגישות של המלון לאנשים עם מגבלות. בעקבות חוק הנגישות והמודעות לצרכי המוגבלים, מרבית בתי המלון מחזיקים חדרים נגישים הכוללים דלתות רחבות יותר, מקלחות פתוחות שניתן להיכנס אליהן בהליכה ללא מעבר מעל מעקה, שירותים מוגבהים הכוללים מאחזים, חדרים מתאימים לאנשים בעלי מגבלה בראייה או בשמיעה ועוד.

5. שתייה.

חשוב מאד להרבות בשתיית מים כדי למנוע התייבשות בחום. כשאנו חשופים לשמש גופנו מקורר על ידי זיעה וכתוצאה מכך אנו זקוקים לשתייה מספקת על מנת להחזיר את הנוזלים לגופנו. עדיף לתכנן פעילות בחוץ לשעות בהן קרינת השמש חלשה יחסית וגם נעימה: בבוקר עד 09:00-10:00 או בשעות אחר- הצהרים המאוחרות (אחרי 16:00).

6. בטיחות.

התנהגות בטיחותית יכולה למנוע תאונות בבית וברחוב. אפשר להקטין את הסיכויים לתאונות על ידי סידור וארגון של הבית והפיכתו לסביבה בטיחותית. יש להבטיח את החלונות בעזרת סורגים, לסגור מרפסות בסורגים או במעקה מוגבה (בגובה 90 ס"מ לפחות), להתקין מפסק זרם חשמלי אוטומטי, לסגור שקעים חשמליים בעזרת מכסים מיוחדים, וזאת כדי שילדים לא יוכלו להכניס חפצים לתוך השקעים. כמו כן, כשיוצאים מהבית בשעות היום, חשוב להימרח בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה וחולצות עם שרוול ארוך כדי למנוע נזקים לעור.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר