בן שנה וחצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן שנה וחצי
    ענבל
    04/07/2013

    שלום,

    האם מגיל שנה וחצי אפשר לתת לאכול אורז/פסטה מלא? ובאיזה תדירות? האם אני יכולה להחליף כל ארוחת צהריים את האורז הלבן /פסטה למלאים?(כמעט כל ארוחת צהריים אנחנו אוכלים אורז)

    שאלה נוספת לגביי תזונה נטולת גלוטן , האם יש צורך לעבור ללא גלוטן גם כשאין רגישות? ההורים שלי עברו לתזונה ללא גלוטן וטוענים שכך הרבה יותר בריא.(אין להם רגישות ואין להם בעיות משקל) האם תזונה כזו נכונה לילדים קטנים( שנה וחצי ובת חמש)? או להפחית כמות של מאכלים עם גלוטן כמו שציינתי אנחנו כל ארוחת צהריים אוכלים אורז או פסטה לצד מנת חלבונים( עוף או קציצה) ותוספת של ירק ברוקולי/שעועית/אפונה) וכמובן עגבניה ומלפפון ..,

    תודה מראש
    ענבל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחצי - תגובה

    מיכל וינברגר
    07/07/2013

    שלום!
    אני לא רואה שום בעיה בלתת דגנים מלאים כגון אלו שציינת בגיל שנה וחצי. יש מגוון רב של דגנים מלאים כגון- אורז מלא, פסטה ממלאה, בורגול, קןסקס מלא, קטניות וכ'..שהם בד"כ מומלצים יותר כי מכילים את כל הקליפות - של הדגן והם אלו שמכילות את רוב הויטמינים וגם את הסיבים התזותים. במידה ובנך משלשל כתוצאה מהמעבר מזונות המלאים- זו סיבה לבדוק ולהפסיק (בכל מקרה בתקופות שלושול הם אינם מומלצים) אך אם הכל רגיל- אני ממליצה באופן רגיל לשלבם בתזונה- בכל גיל.
    לגבי גלוטן- אם אין סיבה, אני לא רואה הצדקה לתזונה נטולת גלוטן- במידה ובאמת מחליטים להקפיד זה מאוד לא פשוט- בעיקר שאוכלים בחוץ/בגן ווכ'..ואם רוצים להמשיך ולצרוך תזונה בריאה המכילה דגנים מלאים- זה עלול להיות עסק יקר מאוד..
    במידה ויש באמת רגישות לגולטן או צליאק- הורדת הגלוטן צריכה להיות מוחלטת.
    לפי מה שתיארת את מקפידה על תזונה מאוזנת בארוחות- וממליצה לך להמשיך כך.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ענבל
    07/07/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו