קונצרטה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קונצרטה
    לימור
    30/04/2015

    שלום, אני אמא לילד בן 9 שאובחן בסוף כיתה א(7) בהפרעות קשב והיפראקטיביות. אני מצטערת מראש על האורך אבל אני חייבת לתת רקע כדי שתבינו. כבר בגן ראו את האלימות, האימפולסיביות והאנרגטיות וכשניסיתי לפנות להתפתחות הילד נעניתי בשלילה בטענה שזאת בעיה התנהגותית ושהוא לא צריך אבחון מבחינתם. אז הבן שלי סיים ועלה לכיתה א והמצב רק החמיר זה היה גהינום. אני חייבת לציין לשבח את המורה שלא וויתר ושיתף פעולה בכל מיני שיטות שניסינו למרות שלא עבדו. בסוף כיתה א לקחנו אותו לניורולוג פרטי (אחרי שסירבו פעמיים בהתפתחות הילד לאבחן אותו) ושם הוחלט שהוא סובל מהפרעות קשב והיפראקטיביות וצריך ליטול קונצרטה 27 מ"ג. בספר שפירט את האבחון הייתה הנחיה שאם אנחנו רואים שאין שינוי מהותי אז צריך להעלות את המינון ל-36.וכך אחרי 3 חודשים של ניסיון באמת העלינו את המינון. אני חייבת לציין שבעבר למרות שהיה מאוד אנרגטי וקשה הוא היה ילד שמח עם שמחת חיים. כיתה ב' עם אותו מורה הייתה מלאת הישגים מבחינתנו ואני אתאר: בכיתה א הוא היה מבלה רוב הזמן בחצר, לבד או עם חברים שהיה מוציא באמצע שיעור מכל הכיתות, לא היה מכין ש"ב ולא היה פותר מבחנים. את רוב הציוד ז"א ספרי לימוד, מחברות, כלי כתיבה הוא איבד בתירוץ הקבוע ש"הוא לא זוכר איפה הוא שם. מרביץ באימפולסיביות, בועט ומקלל אפילו את המורה. כך גם בבית עם האחים. כיתה ב' היה יותר בכיתה, מדי פעם היה מכין ש"ב וגם עונה על מבחנים. לא קילל ופחות הרביץ. התגובות שלו לכל סיטואציה היו הרבה יותר מתונות והיה פחות לוקח ללב. עדיין היה מאבד דברים, שוכח, לא עושה מטלות אבל בהחלט היה שיפור. מאוד הפריע לי שהוא לא היה אוכל יום שלם רק ארוחת ערב כי לא היה רעב, היה מתלונן המון על כאבי בטן עד היום בעצם, בהתחלה חשבתי שזאת המצאה אבל למדתי שהוא אמיתי. אבל כל התופעות האלו היו שוות כי היה עם מי לדבר, היה ילד שונה עם ובלי כדור. השנה כיתה ג' התחלף לו המורה, הוא לא פועל בשיטה שעבדה בשנתיים הקודמות עם הילד שלנו, הרבה פחות משתף איתנו פעולה והילד נפל בין הכיסאות. בבית אנחנו כל הזמן רבים, הוא לא מקבל שום מרות, אם אנחנו מבקשים ממנו לעשות מטלה כדי לעזור אז הוא לא יעשה אלא אם יבין שהוא מורווח מזה, אינטרסנט משו. הרבה פעמים עונה ומתחצף(למרות שאני רואה שהוא לא מתכוון להתחצף אלא לענות לי תשובה תמימה אבל בלהט המריבה זה עדיין יוצא שהוא מתחצף). הוא הרבה בעונש ובחדר אבל שום דבר לא יוצא מזה הוא לא לומד לקח לא לומד מטעויות. תמיד רק שאנחנו ניתן ונעשה בשבילו אבל הוא לא ייתן כלום מעצמו בשבילנו ובשביל אף אחד. הוא תמיד "הבוס", קובע לכולם מה לעשות גם כשכל האחים יושבים לראות סרט, גם כשמשחקים בחוץ עם חברים.... השמחת חיים שלו נעלמה, הוא יושב על הספה ובוהה וכששואלים אותו מה קרה עונה "כלום..... משעמם לי...." בקול שקט ועצוב.אז נכון שהקונצרטה ממתנת אותו אבל לדעתי היא גם מדכאת אותו ואני לא יודעת מה לעשות. אשמח לעזרה בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קונצרטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    30/04/2015

    שלום,
    אכן סיפור ארוך.
    אינני יודע מה היה באבחון , אך משתמע מהסיפור שיש פה אבחנה של הפרעת קשב משולבת (ADHD ) יחד עם הפרעה מרדנית /מתנגדת - ODD .
    מדובר בשילוב קשה יותר לטיפול.
    יש צורך מידי, להיות במעקב הרופא המאבחן או באחת ממרפאות הקופה העוסקות בקשב וריכוז(יש כאלו בכל קופה).
    יתכן וצריך התאמת מינון תרופתי, שינוי סוג טיפול וכו'.
    במקביל אני ממליץ שתופנו לטיפול פסיכולוגי/דיאדי יחד עם הדרכת הורים.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה

    לימור
    08/05/2015

    תודה על התשובה. הרופא שאבחן אותו בסוף כיתה א היה פרטי מאחר ובהתפתחות הילד לא ראו צורך לאבחן אותו ולכן שילמנו 500 שח על האבחון הזה.
    אז קודם תודה שהפנית את תשומת ליבנו לתופעה הזאת שלא ידענו עליה.
    היינו אצל ניורולוג לפני 3 חודשים ובהנחיה שלו העלינו את המינון ל54 מ"ג אבל זה לא זה. זה לא הפיתרון.
    עכשיו השאלה שלי האם אני צריכה לעבור שוב את התהליך המייגע של התפתחות הילד? כדי שזה יהיה מסופסד? ואם אני אקבל שוב תשובה שלילית אז מה זה אומר שאין לו את זה? הרי ברור שיש כאן בעיית התנהגות!!! ומה לגבי הדרכת הורים? אני מאוד רוצה אבל אין לי יכולת כלכלית. אנחנו ממש מבולבלים, מתוסכלים וחסרי אונים. כל הבית על גלגלים בגללו אין לנו טיפה אחת של שקט!
    אשמח להכוונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרטה - תגובה

    ד``ר אריה בקלו
    12/05/2015

    שלוום,
    בגיל זה , הכתובת כבר איננה התפתחות הילד אלא רופאים המתעסקים עם הפרעת קשב: נוירולוגים ילדים, פסיכיאטר ילדים, ורופאי ילדים שקיבלו הכשרה .
    גם זה וגם הטיפול ההתנהגותי צריך להתבצע בקופת החולים שלכם ובאמצעות הרופא המטפל.

    בברכה
    ד"ר אריה בקלו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו