ניאצין

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניאצין
    יצחק
    06/06/2008

    אני סובל כבר שנים רבות (אני בן 48) מ-HDL נמוך (34).
    לפני 3חודשיים התחלתי לקחת סימבקור בגלל כולסטרול כללי
    מעל 230 ו-LDL בסביבות 145-150 !
    כדי להעלות את ה-HDL התחלתי לקחת לפני חודש ניאצין
    (ללא בעירה) 250 מ"ג -3 פעמים ביום.
    אתמול עברתי בדיקת דם והתפלאתי לראות שה-HDL
    ירד ל-31 !!!
    איך זה יתכן ? ציפיתי לעלייה של לפחות 10% וקבלתי ירידה
    של 10%.
    אני יודע שסטטינים כמעט ולא משפיעים על ה-HDL , אבל ידוע
    שניאצין במינונים של 0.5 גרם ומעלה כן משפרים את ה-HDL.


    איך את מסבירה את זה?
    מה עלי לעשות חוץ מפיעילות גופנית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניאצין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופיל שומנים גבוה בדם

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    08/06/2008

    יצחק חג שמח
    רמות נמוכות של HDL אינם מהוות גורם סיכון משמעותי אלא אם כן נלווה עם רמות גבוהות של LDL. הטיפול ברמות שומנים גבוהות בדם הוא מקיף ולא ניתן לעשות זאת דרך האינטרנט. יש לבצע אבחון ולראות האם יש מעורבות של איברים נוספים בגוף. באופן כללי
    שינויים תזונתיים הם הדרך הטובה ביותר לטיפול בכולסטרול גבוה. צריכה של סיבים מעולה כגון ירקות, פירות, אגוזים, זרעונים ודגנים מלאים.
    בכלל מומלץ בארוחת בוקר להכין קערה של שיבולת שועל יחד עם חלב סויה, בננה, תפוז או חצי אשכולית. חשוב פירות וירקות בעלי צבע עז מאחר ומכילים נוגדי חימצון, אשר חשוב למנוע חימצון של כולסטרול כי כולסטרול מאד רגיש לחימצון. באופן עקרוני מומלץ לקבל את הסיבים מהתזונה ולא כחלק נפרד.
    שמן זית מכבישה קרה מעלה רמות HDL.
    שום ובצל – עוזרים להפחית LDL בעוד שמעלים HDL.
    לגבי שאלתך בדבר הניאצין, אין לי תשובה מדוייקת, יכול להיות כי חל טעות במעבדה ויכול להיות כי המינון שלקחת איננו מספק, ניתן להגיע עד 1 גרם ליום. מעבר לכך, קיימם צמחי מרפא אשר מסוגלים להוריד רמות כולסטרול ולהעלות רמות HDL. חשוב ביותר גם להוריד רמות מתח וסטרס, ידוע כי יש להם קשר עם רמות כולסטרול גבוהות.
    לבריאות
    מיכל לזרוביץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניאצין וכולסטרול

    אמנון בצלאל
    09/11/2008

    שלום יצחק אני תומך לחלוטין בדברים של מיכל, ברצוני להוסיף רק הערה קטנה. כדי לקבל את האפקט שרצית עליך לקחת ניאצין רגיל ולא כמו שמכרו לך בחנות ללא בעירה. לבריאות אמנון בצלאל ND

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאמנון

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    10/11/2008

    אמנון , שמחתי לשמוע ממך... מקווה שאתה עוסק היום בתחום הקרוב לליבך.
    בכל מקרה, לגבי הערתך אני חייבת לומר כי דעתי מעט שונה. יצחק ציין כי הוא נוטל ניאצין ללא בעירה שזה אומר כי ניתן לקחת מינון גבוה יותר ללא תופעות הפלש והבעירה (לאלו מהגולשים שלא יודעים הכוונה לחום וסומק בפנים). דווקא אני במקרים כאלו כן ממליצה על ניאצין ללא בעירה מהסיבה הזאת וכך ניתן לתת מינון גבוה יותר ללא תופעת הסומק. המינון האפשרי שניתן ליטול הוא עד 3 גרם ליום לצורך הורדת כולסטרול (בטעות בתשובתי שמתי לב כי רשמתי 1 גרם). מינון של 1.5 גרם ועד 3 גרם יעזור בהורדת רמות כולסטרול ויעלה רמות כולסטרול HDL (הכולסטרול הטוב)....
    בכל מקרה מאחלת לך הצלחה ושמור על קשר...
    לבריאות
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו