כרום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כרום
    ליאורה
    05/12/2007

    ג.נ.
    האם זה נכון שהתוסף כרום פיקולינט מאזן, או מפחית, רמת גלוקוז בדם? ואם כן, האם אין הוא כרוך בסיכונים כלשהם? ואגב, במה הוא שונה מתוסף כרום שאיננו פיקולינט (כמו שיש במולטיוויטמינים)?
    רק בריאות וחג שמח. ליאורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כרום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כרום וסוכרת

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    05/12/2007

    ליאורה צהריים טובים
    לכרומיום תפקיד בהפחתת הסיכון ללקות בסוכרת מבוגרים. רמות חסר של מינרל חיוני זה גורמת לעמידות לסוכר ומעלה את רמות הורמון האינסולין. תוספת של כרומיום הוכחה כמפחיתה את רמות האינסולין בדם הדרושות למשק פחמימות תקין, כמו גם מקלה על מעבר הגלוקוז לתאים, העלאת רגישות קרומי התאים לאינסולין ומשפרת מצבים של עמידות לאינסולין (סוכרת מבוגרים). חולים הסובלים מסוכרת מבוגרים והמאובחנים כסובלים מחסר בכרומיום, מגיבים בשיפור ניכר של תסמיניהם והפחתת הצורך בתרופותיהם כבר לאחר שבועיים של נטילת כרומיום במינון של 200 מק'ג ליום.
    כתוסף תזונה, ההמלצה היא ליטול כרומיום אשר מסופח לחומצה פיקולינית-כרומיום פיקולינט. תוספת החומצה הפיקולינית, משפרת את זמינותו הביולוגית ומונעת תחרות בינו לבין מינרלים נוספים כגון אבץ, ברזל ונחושת.
    כמובן שחשוב המינון. טווח המינונים בהם כרומיום יעיל הוא מצומצם למדי ואין ליטול מעל ל-500 מק'ג גם במקרי סוכרת קשה. במינונים עודפים הופך הכרומיום את פעילותו ופועל כמעכב דווקא את פעילותו של האינסולין. במינונים גבוהים מאוד מינרל זה אף נחשד כמסרטן.
    לבריאות
    מיכל לזרוביץ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כרום פיקולינט

    ליאורה
    07/12/2007

    מיכל שלום רב,
    ראשית, תודה רבה על הסברך המאלף. שנית, התעוררו אצלי 2 שאלות עקרוניות בעקבותיו: 1. איך ניתן לבדוק האם חסר או לא חסר לי כרום?
    2. האם זה מועיל ליטול תוסף כרום לצורך שמירה על הקיים (ולאו דווקא כדי לאזן מצב שהוא לא תקין)? לדוגמה, אם יש לי ערכי סוכר תקינים, אך מתקרבים לגבול העליון (כגון, גלוקוז בדם בצום - 96, כאשר הגבול העליון הרשום בדף הבדיקה הוא 100, והמוגלובין A1c הוא 6, כאשר הגבול העליון הרשום בדף הבדיקה הוא 6.1)?
    שוב תודה רבה וחג שמח. ליאורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כרום

    ד''ר מיכל לזרוביץ N.D
    09/12/2007

    ליאורה שלום רב
    בדיוק בשביל זה יש לגשת לנטורופאת /ית כדי לוודא האם יש חסר ולהחליט אם יש צורך אז להחליט מהו המינון. הרבה פעמים המדובר במספר סימפטומים כגון: עייפות, רמות סוכר לא סדירות, בעיות במע' העצבים ועוד...
    לבריאות
    מיכל לזרוביץ N.D M.H.A נטורופתית ואחות מוסמכת [email protected] 0546499302

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו