ייבוש דם מחלל קרום המח באמצעות הקרנ

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ייבוש דם מחלל קרום המח באמצעות הקרנ
    בועז
    17/10/2012

    אימי בת 73 הגיע לביה"ח לאחר CT ראש בו התגלה דימום מתחת לגולגולת ומילה את קרום המח. בביה"ח הכניסו אותה לניתוח ראש, בו בוצע חתך וניקזו את הדם. היום, כמעט שבוע לאחר הניתוח היא עדיין מאושפזת במחלקה הנוירוכירורגית, לאחר שרק אתמול התעוררה מההרדמות והחלה לרדת קצת מהמיטה ולפתוח עיניים, מעט לאכול ולשתות. כעת הרופאים מבקשים לבצע טיפול הקרנה במקום לנקז שוב, אל מנת לוודא שכל הדם שהיה בחלל המח אכן יבש. ראוי לציין כי אימי הייתה נתונה להרדמה כ 4 ימים לאחר הניתוח באמצעות תרופות דרך הוריד, היות והיא נכנסה לפירקוסים בכל פעם שהתעוררה לאחר הניתוח. כמו כן, אימי סובלת מבעיות של לחץ דם גבוה שהגיע עד 240/80 ומסוכר גבוה בו היא מטפלת באמצעות זריקות אינסולין בשיגרה.
    שאלתי היא, האם טיפול באמצעות קרינה לייבוש הדם וקרישתו בראש, הוא טיפול שכיח, בטוח יותר מניקוז ומתאים למטופלת במצבה הפיזי הרעועה? בקיצור, האם מומלץ?
    הרופאים רוצים לבצע היום ומבקש את תשובתכם המהירה. תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייבוש דם מחלל קרום המח באמצעות הקרנ - תגובה

    ד``ר רחל גרוסמן
    17/10/2012

    לא ידוע לי על טיפול בקרינה לדמם תוך גולגלתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו