MRI

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • MRI
    אורית
    08/05/2013

    אבא בן 76 לאחר קרניוטיומיה פאריטאלית ימנית להסרת מנינגיומה (ניתוח ראשון ב-9.10, ניתוח שני ב-8.13) כיום הישנות של המנינגיומה מימין עם צמיחה על הפאלקס וקונטרא לטראלית לשמאל עם מעורבות של הSSS וללא סימני זרימה תקינים במקטע זה. המנינגיומה נמדדה 51*41*29 ממ עוברת האדרה עם אזור נקרוטי קטן במרכזה ומללוה בבצקת וואזוגנית סביבה . במיטת הניתוח ניצפים שינויים פוסט ניתוחיים ופוסט הקרנתיים עם אזור אנצפלומלציה ואות גבוה בשקלול T2 סביב מיטת הניתוח.
    האם כדאי לנתח שוב? מה המשמעות לגבי זה שהגידול התפשט לצד שמאל. במה הוא יכול לפגוע מבחינת התפקוד? והאם מדובר באותה מנינגיומה או שיכול להיות גידול מסוג אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI - תגובה

    ד``ר רחל גרוסמן
    08/05/2013

    נשמע שמדובר במנינגיומה עם מאפיינים אגרסיבים, כלומר נטייה חזקה להישנות. לפי תאורך נשמע שאין מנוס מניתוח חוזר מכיוון שהמיניגיומה צמחה שוב למימדים גדולים וקיימת בצקת מוחית. לאחר הניתוח, יש לשקול מתן קרינה לאיזור מיטת כריתת הגידול. אני מסייגת את היעוץ בכך שלא ראיתי את אביך, ולא ניתן לתת יעוץ שכזה מבלי לראות את המטופל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו