מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חוות דעת בפענוח MRI לבתי.אפרת02/10/2013
עקב חשד להתפתחות מינית מוקדמת,ובעיקבות האצה בגדילה,הופנתה בתי בת ה-8 וחצי ל-MRI מוח.הבדיקה הראשונה בוצעה ב-7/13(ללא חומר ניגוד)ובטופס פענוח הבדיקה נמצא כי חדרי המוח הלטרלים מעט מורחבים ונמדדים ברוחב מקסימלי כ-21 מ"מ.חדר שלישי ורביעי בגודל תקין. מודגמת ציסטה ארכנואידלית קטנה בגומה האחורית שנמדדת בקוטר קידמי-אחורי כ-19 מ"מ.אין עדות לאפקט מסה משמעותי על רקמת המוחון.ללא ממצא מוחי פוקאלי. הרופאה האנדוקרינית שהפנתה אותי ל-MRI אמרה שהבדיקה תקינה לגמרי,שציסטה זו היא מולדת ואין סיבה לדאגה.בהמלצתה החלנו טיפול בזריקות בענין ההתפתחות המינית המוקדמת.בתי כבר קיבלה את הזריקה הראשונה.
רופאת המשפחה,העדיפה לשלוח אותנו לבדיקת MRI בשנית בכל זאת.
את בדיקת MR השנייה ביצענו בשבוע שעבר(הפעם עם חומר ניגוד) ותוצאותיה:כמעט ללא הבדל מהבדיקה הראשונה.וכך נרשם בטופס פענוח הבדיקה:חדרי המוח הלטרלים בולטים במידה קלה בדומה לבדיקה הקודמת ונמדדים ברוחב מקסימלי כ-20 מ"מ
חדר שלישי בגודל תקין חדר רביעי בולט במקצת.
שוב מודגם ממצא המתאים לציסטה הארכנואידלית בגומה האחורית-גם הממצא הנ"ל יציב.
מצרפת את תוצאות MRI ואשמח באם תוכלו לתת את חוות דעתכם ולעשות לי קצת סדר בראש.יש בי דיי בילבול מאחר שמצד אחד נאמר לי שהכל תקין ואין צורך להתייחס לדברים ומצד שני שלחו אותנו לעוד בדיקה וכשהתייעצתי עם מומחה ב-MRI הוא אמר שהבדיקה לא תקינה במלואה.לכן אני אשמח ואודה באם אקבל את חוות דעתכם בענין ,האם אין סיבה לדאגה או שכן? האם אצטרך רק לדאוג שבתי תהיה במעקב בלבד או לדעתכם יש צורך מעבר לזה?אשמח גם באם תסבירו לי מהן הסיבות להתרחבות החדרים ומהן ההשלכות בעתיד לכך אם בכלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לפנייתי הקודמת
אפרת02/10/2013מצרפת קובץ של פענוח MRI השני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוות דעת בפענוח MRI לבתי. - תגובה
ד``ר רחל גרוסמן02/10/2013הבדיקה שתארת חריגה מעט מהנורמה כי קיימת הרחבה קלה של מ'ע החדרים, ומתוארת ציסטה בגומה האחורית. ממצאים אלה אינם יכולים להסביר את ההתפתחות המינית המוקדמת של ביתך (לפיכך הרופאה האנדוקרינולוגית הגדירה את ההדמייה תקינה, כלומר לא מהווה הסבר לבעייה ממנה סובלת ביתך). ממצאים אלו אף שאינם "תקינים" קימים בחלק מהאוכלוסיה ואינם מצריכים התייחסות או טיפול מיוחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

