8 חודשם אחרי ניתוחאדנומה היפופיזרית לא מפריש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • 8 חודשם אחרי ניתוחאדנומה היפופיזרית לא מפריש
    אורלי
    10/06/2016

    שלום

    ברקע אדנומה היפופיזרית 11*16 מ"מ תהליך מגיע עד הכיאזמה אך לא לוחץ עליה.
    הגידול לא מפריש הורמונים.
    אך היות ומימדיו גדלו משנה לשנה,אזי בחודש אוקטובר 2015
    בוצע כריתה של הגידול.
    4 חודשים אחרי ניתוח בוצע MRI:
    שינויים פוסט ניתוחיים באוכף תורכי וסינוס ספנוידלי
    שינוי סיגנל באספקט הימני של בלוטת ההיפופיזה
    ככל הנראה שינויים לאחר ניתוח
    סינוסים קוורנזים סימטרים
    עמדת גבול ההיפופיזה תקינה ללא לחץ על כאיזמה
    אות תקין של החומר הלבן והאפור
    חדרים וחריצים רוחב תקין
    מעבר צוארי גולגולתי תקין
    סיכום:שינוי סיגנל באספקט הימני של בלוטת ההיפופיזה-שינויים
    פוסט ניתוחיים קרוב לוודאי.
    היום,8 חודשים אחרי הניתוח בוצעה בדיקת דם כדי לבדוק רמת פרולקטין ערנות של שעתיים וחצי:
    תוצאת פרולקטין 350

    1 האם 4 חודשים אחרי הניתוח ה MRI נחשב תקין?
    2 האם רמת פרולקטין של 350,
    8 חודשים אחרי הניתוח נחשבת תקינה?
    לא היה צפוי שניתוח יוריד רמת רמת פרולקטין למינימום?
    לפני ניתוח,ערכי פרולקטין היו 1200
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 8 חודשם אחרי ניתוחאדנומה היפופיזרית לא מפריש - תגובה

    ד``ר רחל גרוסמן
    13/06/2016

    הגידול הוא לא מהסוג שמפריש פרולקטין. רמת הפרולקטין היתה גבוהה כתוצאה מלחץ על גבעול ההיפופיזה ועכשיו שהלחץ הוסר ערכי הפרולקטין ירדו (הם לא אמורים להעלם). פרט לכך מפיענוח ה MRI מתאים למצב לאחר ניתוח, ללא ממצאים חריגים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו