ניתוח מנינגיומה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח מנינגיומה
    רינת
    06/11/2008

    שלום רב, אבי נותח לפני 4 ימים בראשו ניתוח להסרת גידול מסוג מנינגיומה בגודל של כ- 6 ס"מ אשר היה ממוקם בחלק השמאלי העליון של מוחו. הגידול היה "מרוח" (לפי דברי המנתח) על החלק הקשור לתפקוד מוטורי של יד ורגל והוסר כמעט ברובו. לפני הניתוח נאמר לנו כי יש סיכון כי החלק הימני יייחלש כתוצאה מהניתוח, (בעיקר דובר על יד ימין) אולם התפקוד יחזור בהדרגתיות, ואולי אבי יזדקק לשיקום. אבי התעורר במצב טוב מן הניתוח שארך 4 שעות אולם משותק לחלוטין ביד וברגל ימין. הנוירוכירורג אומר כי הוא אופטימי לגבי השתקמות של הרגל, וכי דרושה הרבה סבלנות. בינתיים אנו מנסים לעודד את אבי להזיז את גפיו, ולעיתים רחוקות יש תזוזות מינימליות באגודל ובפיקת הברך. התחושה של כולנו קשה מאוד. אני חייבת לציין כי החתך בראש מגיע כמעט מאוזן אל אוזן. אבי הפך מאדם עצמאי לחלוטין לאדם תלותי שלא מסוגל לתפקד כלל בלי עזרה מסביב לשעון. אנו מחכים שיישלח לשיקום (כנראה בית לווינשטיין). אנא ענו לי, האם לאור ניסיונכם קרו מקרים דומים בהם מנותחים התאוששו ושבו לתפקד בצורה מלאה או חלקית בגפיהם? האם מצב זה נגרם בשל הנפיחות הקיימת במוח לאחר ניתוח שכזה? מה סיכויי ההשתקמות? כמה זמן אורך השיקום? מתי יודעים כי אין יותר תקווה? אבי בן 76 ובנוסף לכל גם עומד לעבור הקרנות בעוד 6 שבועות בשל גידול סרטני במיתר הקול (קרצינומה). אבא עבר 2 לילות לאחר הניתוח 4 פרכוסים קלים בהם הזיז את הראש ואת כתף ימין עד הזרוע, האם זה מעיד על יכולת מוטורית כלשהיא? סליחה שהארכתי בדבריי, אנא תשובתכם המהירה תודה רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח מנינגיומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי רינת,

    פרופ` אייל יצחיאק
    06/11/2008

    צר לי לשמוע כי הניתוח של אביך לא הסתיים כמצופה.
    דעי כי מדובר בניתוח מסובך ביותר ולעיתים קיים קושי רב בהפרדת הגידול מהמח, קושי שאנחנו המנתחים לא יכולים לחזות.
    קיימים מספר סוגים של טראומה שיכולה להיגרם למח לאחר ניתוח מסוג זה הראשון הוא זעזוע שנגרם לתאי העצב במהלך הפרדת הגידול מהמוח, השני הוא נזק לכלי דם והיווצרות של אוטם ורידי או עורקי.
    קשה לי להעריך את היכולת והרצון של בן 76 עם רקע רפואי מורכב להישתקם. כמו כן, קשה לי להעריך מה הסיבה לשיתוק אצל אביך, לא הייתי שותף לניתוח ולא צפיתי בהדמיה, אבל דעי כי יש חולים רבים שמשתקמים לאחר מצב מסוג זה. יש להישאר אופטימיים ולהמתין, אתם עדיין קרובים מדי לניתוח והזמן יעזור לנו להבין מה קורה במוחו של אביך.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רינת
    07/11/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו