ניתוח לניקוז המטומה בראש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח לניקוז המטומה בראש
    איריס
    22/02/2009

    שלום, אבא שלי עבר תאונת דרכים לפני כחודשיים ולאחרונה התגלתה המטומה בגודל 20-24מ"מ בצד שמאל של הראש ו-6מ"מ בצד ימין של הראש (נוזל דמי מוצלל), יש לציין שאבי נטל אספירין דבר שכנראה הביא לגידול מהיר של ההימטומה, כשאושפז לקראת ניתוח נאמר שיש להמתין 6 ימים שהאספירין יצא ממחזור הדם על מנת שניתן יהיה לנתח. האם 6 ימים זה מספיק זמן להמתין לספיגת האספירין? מהם הסכנות בניתוח מסוג זה? מהם אחוזי ההצלחה? אפשר לקבל מידע על ההליך? אודה על תשובה מהירה, תודה ושבוע טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח לניקוז המטומה בראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי איריס,

    פרופ` אייל יצחיאק
    23/02/2009

    אין הכוונה שהאספירין יצא ממחזור הדם כי אם מספיק זמן שהגוף ייצר מספיק טסיות (מרכיב בדם שקשור לקרישת הדם) על מנת לאפשר קרישת דם תקינה. 6-7 ימים הם פרק הזמן המקובל לחכות.
    הניתוח הוא ביצוע חורי קידוח בגולגולת וניקוז הדמם. הסכנות תלויות בסוג ההרדמה (מקומית או כללית), בגודל הניתוח ובמצב החולה. הסכנה העיקרית היא דמם חריף שיחליף את הדמם הכרוני.
    יש לדעת כי עד 30% מהמיקרים סובלים מהישנות של הקולקציה ואז לעיתים יש צורך לניתוח חוזר.
    מעבר לפרטים שנמסרו עלייך לשבת עם המנתח ולקבל הסברים, כל אחד מנתח בצורה שונה, אני בדר"כ מסתפק בחורי קידוח ובהרדמה מקומית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח ראש לניקוז הימטומה

    איריס
    11/03/2009

    ד''ר אייל יצחיאק, שלום. אבא שלי עבר את הניתוח ובCT שבוצע לו 12 ימים לאחר הניתוח נראה כי נותרה כמות קטנה של נוזל דמי בראש. אבי קיבל הנחיה לסטרואידים פעמיים ביום במשך שבוע ולאחר מכן ביצוע CT מחודש שיקבע האם יש צורך בניתוח חוזר או שנטילת הסטרואידים טיפלה בנושא. השאלה שלי היא לשם מה ניתן לו סטרואידים ומה הפעילות שלהם בשבוע הזה? האם נטילת הסטרואידים עשויה לפתור את הבעיה ולבטל צורך בניתוח חוזר? תודה, איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איריס שלום,

    פרופ` אייל יצחיאק
    14/03/2009

    בדר"כ לאחר ניקוז של המטומה מסוג זה יש שארית קטנה שבמרבית המקרים נספגת לבד ובמיעוטם גורמת להישנות של ההמטומה. במידה והשארית קטנה והחולה חש בטוב אז אני נוהג לחזור על CT כחודש לאחר הניקוז ואז שוקל את המשך הטיפול.
    לגבי הטיפול בסטרואידים, לא ברור לי תפקידם ואני לא נוהג להשתמש בהם אצל חולים מסוג זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו