מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח לניקוז המטומה בראשאיריס22/02/2009
שלום, אבא שלי עבר תאונת דרכים לפני כחודשיים ולאחרונה התגלתה המטומה בגודל 20-24מ"מ בצד שמאל של הראש ו-6מ"מ בצד ימין של הראש (נוזל דמי מוצלל), יש לציין שאבי נטל אספירין דבר שכנראה הביא לגידול מהיר של ההימטומה, כשאושפז לקראת ניתוח נאמר שיש להמתין 6 ימים שהאספירין יצא ממחזור הדם על מנת שניתן יהיה לנתח. האם 6 ימים זה מספיק זמן להמתין לספיגת האספירין? מהם הסכנות בניתוח מסוג זה? מהם אחוזי ההצלחה? אפשר לקבל מידע על ההליך? אודה על תשובה מהירה, תודה ושבוע טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי איריס,
פרופ` אייל יצחיאק23/02/2009אין הכוונה שהאספירין יצא ממחזור הדם כי אם מספיק זמן שהגוף ייצר מספיק טסיות (מרכיב בדם שקשור לקרישת הדם) על מנת לאפשר קרישת דם תקינה. 6-7 ימים הם פרק הזמן המקובל לחכות.
הניתוח הוא ביצוע חורי קידוח בגולגולת וניקוז הדמם. הסכנות תלויות בסוג ההרדמה (מקומית או כללית), בגודל הניתוח ובמצב החולה. הסכנה העיקרית היא דמם חריף שיחליף את הדמם הכרוני.
יש לדעת כי עד 30% מהמיקרים סובלים מהישנות של הקולקציה ואז לעיתים יש צורך לניתוח חוזר.
מעבר לפרטים שנמסרו עלייך לשבת עם המנתח ולקבל הסברים, כל אחד מנתח בצורה שונה, אני בדר"כ מסתפק בחורי קידוח ובהרדמה מקומית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח ראש לניקוז הימטומה
איריס11/03/2009ד''ר אייל יצחיאק, שלום. אבא שלי עבר את הניתוח ובCT שבוצע לו 12 ימים לאחר הניתוח נראה כי נותרה כמות קטנה של נוזל דמי בראש. אבי קיבל הנחיה לסטרואידים פעמיים ביום במשך שבוע ולאחר מכן ביצוע CT מחודש שיקבע האם יש צורך בניתוח חוזר או שנטילת הסטרואידים טיפלה בנושא. השאלה שלי היא לשם מה ניתן לו סטרואידים ומה הפעילות שלהם בשבוע הזה? האם נטילת הסטרואידים עשויה לפתור את הבעיה ולבטל צורך בניתוח חוזר? תודה, איריס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיריס שלום,
פרופ` אייל יצחיאק14/03/2009בדר"כ לאחר ניקוז של המטומה מסוג זה יש שארית קטנה שבמרבית המקרים נספגת לבד ובמיעוטם גורמת להישנות של ההמטומה. במידה והשארית קטנה והחולה חש בטוב אז אני נוהג לחזור על CT כחודש לאחר הניקוז ואז שוקל את המשך הטיפול.
לגבי הטיפול בסטרואידים, לא ברור לי תפקידם ואני לא נוהג להשתמש בהם אצל חולים מסוג זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

