המנגיומה והנגיומה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • המנגיומה והנגיומה
    שירה
    22/02/2009

    ד"ר שלום רב! בת 51, התחלתי לסבול בזמן האחרון מכאב שאני מגדירה אותו כלחץ ברקה הימנית של הראש. אני מרגישה כאילו הוריד, העורק, לוחץ לי מאד. ואנסה לפרט קצת לפני כן: חמישה חודשים לפני כן, היתה לי נפיחות בעין הימנית והעין נעשתה צרה וקטנה קיבלתי טיפות לדלקת וכשזה לא עזר וכאשר הנפיחות נמשכה כחודש, הופניתי למכון מור לבצע C.T. בארובות העיניים, כשהתשובה: ללא ממצא פתלוגי בארובות העיניים. עיבוי רירית בשתי מערות הלסת. מכיוון שהנפיחות המלווה גם באודם והעין קטנה לא חלפו הופניתי לאשפוז בבי"ח ושם עשו לי C.T. נוסף והפעם סיטי מוח וארובות העיניים כשהתשובה: במוח: ציסטה מיריטנטית בסינוס מקסילה משמאל. בארובות עיניים: עבוי של שריר רקטוס עליון ימני. פסאודוטומור? סימן השאלה הינו של הרנטגן.טופלתי ע"י פרדינזון במינון יורד בהדרגה החל מ-40 מ"ג (סובלת מאוסטופרוזיס). בכל אופן הנפיחות החלה יורדת כעבור עוד חודש. הנוירואופתלמולוג לא היה בטוח באבחנה של פסאודוטומור ואמר שנתקל במקרה כזה פעם או פעמיים בסך הכל. בכל אופן תוך כדי הטיפול סיפרתי שהתחלתי להרגיש לחץ ברקה הימנית כפי שציינתי והופניתי לנוירולוג ששלח אותי לבצע MRI מוח. אני מסרתי את הדיסק של ה-C.T. מוח + ארובות עיניים שוצע בבי"ח במהלך האשפוז לרנטגן שביצע את ה- IMR לצורך השו ואה ולהלן התשובה של ה-MRI: מוקד עם הימוסידרין בתוכו פרונטאלי ימני היכול להתאים להמנגיומה קוורנוזית. בבדיקת ה-CT מעין האדרה החשודה לאנגיומה ורידית סמוכה. לציין, שהכאב, לחץ שסיפרתי שהיה לי בזמן הדלקת בעין, חלף כעבור כשבוע בערך. כעת הכאב לחץ חזר כעבור כחמישה חודשים מאז המקרה של הדלקת והפעם כבר שבועיים לוחץ לי ברקה. מה פרוש התשובה של ה-MRI? האם בתשובה של ה-MRI זה ממצא אחד והC.T. זה ממצא נוסף? לא ברור לי. (המנגיומה קוורוזית ואנגיומה ורידית סמוכה). האם יש קשר בין הממצא לבין הכאב ברקה? מה עלי לעשות לדעתך? מתנצלת על אריכות הסיפור אך ניסיתי כמה שיותר לתת פרטים. בתודה מראש י

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המנגיומה והנגיומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי שירה,

    פרופ` אייל יצחיאק
    26/02/2009

    קרוב לודאי שאין קשר בין התלונות לממצאים.
    קברנומה ואנגיומה הן מלפורמציות ורידיות שפעמים רבות מופיעות ביחד. הראשונה מהווה חלק מהניקוז הורידי של המח והשני צבר של ורידים פתלוגיים.
    אנא פני לנוירוכירוג על מנת שיעריך את הצורך בטיפול לעומת מעקב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו