מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- המנגיומה והנגיומהשירה22/02/2009
ד"ר שלום רב! בת 51, התחלתי לסבול בזמן האחרון מכאב שאני מגדירה אותו כלחץ ברקה הימנית של הראש. אני מרגישה כאילו הוריד, העורק, לוחץ לי מאד. ואנסה לפרט קצת לפני כן: חמישה חודשים לפני כן, היתה לי נפיחות בעין הימנית והעין נעשתה צרה וקטנה קיבלתי טיפות לדלקת וכשזה לא עזר וכאשר הנפיחות נמשכה כחודש, הופניתי למכון מור לבצע C.T. בארובות העיניים, כשהתשובה: ללא ממצא פתלוגי בארובות העיניים. עיבוי רירית בשתי מערות הלסת. מכיוון שהנפיחות המלווה גם באודם והעין קטנה לא חלפו הופניתי לאשפוז בבי"ח ושם עשו לי C.T. נוסף והפעם סיטי מוח וארובות העיניים כשהתשובה: במוח: ציסטה מיריטנטית בסינוס מקסילה משמאל. בארובות עיניים: עבוי של שריר רקטוס עליון ימני. פסאודוטומור? סימן השאלה הינו של הרנטגן.טופלתי ע"י פרדינזון במינון יורד בהדרגה החל מ-40 מ"ג (סובלת מאוסטופרוזיס). בכל אופן הנפיחות החלה יורדת כעבור עוד חודש. הנוירואופתלמולוג לא היה בטוח באבחנה של פסאודוטומור ואמר שנתקל במקרה כזה פעם או פעמיים בסך הכל. בכל אופן תוך כדי הטיפול סיפרתי שהתחלתי להרגיש לחץ ברקה הימנית כפי שציינתי והופניתי לנוירולוג ששלח אותי לבצע MRI מוח. אני מסרתי את הדיסק של ה-C.T. מוח + ארובות עיניים שוצע בבי"ח במהלך האשפוז לרנטגן שביצע את ה- IMR לצורך השו ואה ולהלן התשובה של ה-MRI: מוקד עם הימוסידרין בתוכו פרונטאלי ימני היכול להתאים להמנגיומה קוורנוזית. בבדיקת ה-CT מעין האדרה החשודה לאנגיומה ורידית סמוכה. לציין, שהכאב, לחץ שסיפרתי שהיה לי בזמן הדלקת בעין, חלף כעבור כשבוע בערך. כעת הכאב לחץ חזר כעבור כחמישה חודשים מאז המקרה של הדלקת והפעם כבר שבועיים לוחץ לי ברקה. מה פרוש התשובה של ה-MRI? האם בתשובה של ה-MRI זה ממצא אחד והC.T. זה ממצא נוסף? לא ברור לי. (המנגיומה קוורוזית ואנגיומה ורידית סמוכה). האם יש קשר בין הממצא לבין הכאב ברקה? מה עלי לעשות לדעתך? מתנצלת על אריכות הסיפור אך ניסיתי כמה שיותר לתת פרטים. בתודה מראש י
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שירה,
פרופ` אייל יצחיאק26/02/2009קרוב לודאי שאין קשר בין התלונות לממצאים.
קברנומה ואנגיומה הן מלפורמציות ורידיות שפעמים רבות מופיעות ביחד. הראשונה מהווה חלק מהניקוז הורידי של המח והשני צבר של ורידים פתלוגיים.
אנא פני לנוירוכירוג על מנת שיעריך את הצורך בטיפול לעומת מעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

