c.t מח ואוכף תורכי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • c.t מח ואוכף תורכי
    יפעת
    10/05/2009

    ד"ר שלום,
    אני מטופלת כבר 10 שנים בדוסטינקס (לאחרונה בקבותרים) 1.5 מ"ג פעם בשבוע עקב מיקרואדנומה שנתגלתה בגודל של 0.5 מ"מ ופרולקטין גבוה.
    לפני כשבוע עשיתי c.t מח ואוכף תורכי עם הזרקת חומר ניגוד , עקב כאבים חזקים בשד שמאל (הרופא הפנה אותי לסדרת בדיקות) וחשש שאולי הכאבים נובעים מבעיה הורמונלית.
    התוצאה שקבלתי היא כזו:
    המבנה הגרמי של האוכף התורכי הודגם תקין.
    הציסטרנה הסופרה סלרית, כולל הכיאזמה האופטית הודגמה תקינה.
    בלוטת ההיפופיזה על מרכיבהיה, הודגמה במימדים תקינים. את פגם המילוי שנראה בבדיקה משנת 2001 לא נראה כעת. ניצפו שני פגמי מילוי זעירים צמוד לרצפת הסלה שיכולים להיות ארטיפקטים.
    כלי הדם הגדולים והסינוסים הקוורנוזיים הודגמו תקינים.
    הסינוס הספנואידלי נראה תקין.
    במידה והקליניקה מחייבת מומלץ על mri.

    שאלותי היא:
    1. האם הממצא בגודל 0.5 שהיה בבדיקה לפני כמה שנים נעלם? האם יש דבר כזה?
    2. מה זה שני פגמי מילוי? האם זה כמו הגידול הקודם שראו בבדיקה הקודמת?
    3. האם זה חמור?

    אודה על תשובתך
    יפעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    c.t מח ואוכף תורכי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי יפעת

    פרופ` אייל יצחיאק
    10/05/2009

    קשה להתיחס לבדיקת CT של האוכף התורכי, הייתי מציע לבצע MRI ולהמשיך מעקב נוירוכירורג ואנדוקרינולוג מטפלים.
    בלי לראות את ההדמיה נראה לי כי מדובר בממצאים חסרי משמעות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו