פענוח mri

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פענוח mri
    מנחם
    15/09/2010

    שלום,
    לפני 3 חודשים עברתי ניתוח היפופיזה. להלן תמצית הניתוח:
    במסגרת בירור כאבי ראש חדים והופעת דיפלופיה בהמשך, עדות הדמייתית למארואדנומה היפופיזרית עם דמם בתוכה. שארית גידולית באספט קידמי, דחיקה כיאזמטית, בלוטה בהיקף ומימין. בבירור אנדוקריני 1600 - PRO. ללא קיפוח בחדות ראייה.
    הניתוח- בהרדמה כללית בגישה טרנס- ספואידלית ובהנחיית מערכת ניווט הסרה מלאה של מאקרו אדנומה היפופיזרית לאחר apoplexy, במהלך ניתוח תקין.

    ממצאי mri:
    התוויה קלינית:מצב לאחר כריתת תהליך תופס מקום אינטרא וסופרה סלרי.
    ממצאים: מודגם מצב לאחר ניתוח טרנס ספנואידלי. באוכף שמאל מודגמים שרידים של תהליך אשר הודגם בבדיקה קודמת עם האדרה דפרנציאלית,יתכן שרידי דם בלבד. הגבעול עדין מוסט ימינה.
    אין עדות ללחץ כיאזמתי. יתר רקמת המוח שמורה. מודגמים שינויים פוסט ניתוחיים בסינוס הספנואידלי וכן ציסטות רנטציה בסינוסים המקסילריים, יותר משמאל.

    לסיכום: שיוניים פוסט ניתוחיים באוכף שמאל.
    אין לשלול שארית של תהליך באוכף משמאל יחד עם זה אין עדות ללחץ כיאזמתי. רצי המשך מעקב.

    1.מתנצל על אורכו של המייל.
    2.האם יש מקום לדאגה?
    3.כיצד ואם בכלל מטפלים בשארית דם? האם בניכוז?
    4.האם תופעות של סחרחורות ועייפות כרונית יכולה לנבוע משאריות הדם?
    5.מה הכוונה הגבעול מוסט ימינה?
    6.מהם ציסטות רטנציה בסינוסים המקסילריים. האם דרוש לכך התערבות כירורגית?

    מודה מראש על הסבלנות
    אודה לכל פיסת מידע

    שנה טובה,

    מנחם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח mri

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI לאחר כריתת מקרואדנומה

    ד''ר יוסף גילבורד
    15/09/2010

    1. בשלב זה לא כדאי לדאוג, במצבים לאחר apoplexy בד"כ רוב הגידול נהרס מעצמו אך אפשר יהיה לדעת אם בכל זאת נותרה שארית רק ב MRI הבא.
    2. הדם נספג לבד
    3.לא נראה לי שהסחרחורת ועייפות הם על רקע הממצאים בMRI . כדאי להתיעץ עם רופא קופח ולבדוק ספירת דם, אולי יש לך קצת אנמיה בעקבות הניתוח וזאת הסיבה.
    4.סטיית הגבעול ( מחבר בין יתרת המוח והיפוטלמוס) הינו ממצא אנטומי נתון, לא בהכרך קשור לקיום שארית גידולית
    5. ציסטות בסינוס מקסילרי הינו ממצא שכדאי לך להתיעץ עם רופא א.א.ג.

    גמר חתימה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    מנחם
    15/09/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו