מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עזרה בפיענוח MRIדנה30/09/2010
אבקש את עזרתך בפיענוח הבדיקה MRI לאחר כריתת מנינגיומה
1. מבנה תקין של הסינוסים ארובות העיניים,בסיס הגולגולת והפירמדות
סטיה מתונה של מחיצת האף משמאל לימין עם התעבות רירית הכונכות משני הצדדים
2.מעבר קרניו-צרביקלי תקין
3.מתחת לטנטוריום:פרנכימה וחדר רביעי שמורים
4.מעל לטנטוריום מימין מבנה שמור
משמאל מודגמים שינויים מלצים פוסט ניתוחיים בקטע הפורנטלי השמאלי.
בנוסף מודגמת דורה מעובה ומאודרת באיזור זה.ניתן לציין התעבות רקמתית חשודה כהישנות מנינגיומה הנראית כבעלת צורה כיפתית ומתלבטת כלפי פנים. קוטרה המרבי (בציר הסגיטלי) הוא כ-21.1 מ"מ ונראה שהיא צמודה לדורה המועבה משמאל כמפורט לעיל.
5.מבנה תקין של עצמות הקלווריה למעט שינויים פוסט ניתוחיים לאחר קרניוטומיה קדמית
בהמיקקרניום השמאלי.
6.מבנה תקין של האוכף התורכי.תוכנו וסביבותיו
7.מבנה תקין של ורידי המח ללא סימני פקקת ורידית
לסיכום:
בהשוואה לבדיקה הקודמת נראה שהמלאות הרקמתית החשודה כמינינגיומה נשנית נצפתה גם אז אם כי קטנה יותר (קוטר מרבי של 18 מ"מ בציר הסגיטלי וגם מואדרת פחות ומלאה פחות)
יש לציין שבסריקה קודמת יותר (3 חודשים לפני) נצפתה מלאות דומה ואף גדולה יותר מאשר קוטרה המרבי אז בציר הסיגטלי היה 24.4 מ"מ.. להמשך מעקב
מבקשת עזרה בפיענוח אני מבולבלת בקשר לתוצאות הבדיקה חשד להישנות הגידול ??
עכשיו הקוטר הוא 21.1מ"מ לפני כ-6 חודש 24.4 מ"מ ולפני כ3 חודש 18 מ"מ??
והאם עוברים שוב ניתוח להסרת הגידול והקרנות או רק הקרנות?
מכיון שכאן מדובר בשפת הרפואה אודה לכם על תשובה קלה יותר ופשוטה
תודה מראש דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי דנה,
פרופ` אייל יצחיאק01/10/2010לדעתי לא ברור האם זו שארית שנשארה לאחר הניתוח הקודם או השנות שגדלה.
לדעתי קרוב לודאי שיש לחכות שישה חודשים נוספים ואז לחזור על ההדמיה ולראות האם יש שינוי.
כל זאת אומר ללא בדיקתה של ההדמיה וללא ידיעה מה נעשה בניתוח הראשון. לדעתי יש להתייעץ עם נוירוכירורג והאפשרות המועדפת היא להיבדק אצל הרופא שניתח אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

