עזרה בפיענוח MRI

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה בפיענוח MRI
    דנה
    30/09/2010

    אבקש את עזרתך בפיענוח הבדיקה MRI לאחר כריתת מנינגיומה
    1. מבנה תקין של הסינוסים ארובות העיניים,בסיס הגולגולת והפירמדות
    סטיה מתונה של מחיצת האף משמאל לימין עם התעבות רירית הכונכות משני הצדדים
    2.מעבר קרניו-צרביקלי תקין
    3.מתחת לטנטוריום:פרנכימה וחדר רביעי שמורים
    4.מעל לטנטוריום מימין מבנה שמור
    משמאל מודגמים שינויים מלצים פוסט ניתוחיים בקטע הפורנטלי השמאלי.
    בנוסף מודגמת דורה מעובה ומאודרת באיזור זה.ניתן לציין התעבות רקמתית חשודה כהישנות מנינגיומה הנראית כבעלת צורה כיפתית ומתלבטת כלפי פנים. קוטרה המרבי (בציר הסגיטלי) הוא כ-21.1 מ"מ ונראה שהיא צמודה לדורה המועבה משמאל כמפורט לעיל.
    5.מבנה תקין של עצמות הקלווריה למעט שינויים פוסט ניתוחיים לאחר קרניוטומיה קדמית
    בהמיקקרניום השמאלי.
    6.מבנה תקין של האוכף התורכי.תוכנו וסביבותיו
    7.מבנה תקין של ורידי המח ללא סימני פקקת ורידית
    לסיכום:
    בהשוואה לבדיקה הקודמת נראה שהמלאות הרקמתית החשודה כמינינגיומה נשנית נצפתה גם אז אם כי קטנה יותר (קוטר מרבי של 18 מ"מ בציר הסגיטלי וגם מואדרת פחות ומלאה פחות)
    יש לציין שבסריקה קודמת יותר (3 חודשים לפני) נצפתה מלאות דומה ואף גדולה יותר מאשר קוטרה המרבי אז בציר הסיגטלי היה 24.4 מ"מ.. להמשך מעקב

    מבקשת עזרה בפיענוח אני מבולבלת בקשר לתוצאות הבדיקה חשד להישנות הגידול ??
    עכשיו הקוטר הוא 21.1מ"מ לפני כ-6 חודש 24.4 מ"מ ולפני כ3 חודש 18 מ"מ??
    והאם עוברים שוב ניתוח להסרת הגידול והקרנות או רק הקרנות?
    מכיון שכאן מדובר בשפת הרפואה אודה לכם על תשובה קלה יותר ופשוטה
    תודה מראש דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בפיענוח MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי דנה,

    פרופ` אייל יצחיאק
    01/10/2010

    לדעתי לא ברור האם זו שארית שנשארה לאחר הניתוח הקודם או השנות שגדלה.
    לדעתי קרוב לודאי שיש לחכות שישה חודשים נוספים ואז לחזור על ההדמיה ולראות האם יש שינוי.
    כל זאת אומר ללא בדיקתה של ההדמיה וללא ידיעה מה נעשה בניתוח הראשון. לדעתי יש להתייעץ עם נוירוכירורג והאפשרות המועדפת היא להיבדק אצל הרופא שניתח אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו