ציסטה קולואידית - בחירת שיטת ניתוח

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ציסטה קולואידית - בחירת שיטת ניתוח
    דודי
    08/02/2011

    שלום,
    לפני כחצי שנה התגלתה ציסטה קולואידית בגג חדר שלישי במוח.כיום בביקורת,נראה בMRI כי גודלה כמעט זהה- קוטרה כ-7 מ"מ ואולם בעקבות מיקום אשר נראה בMRI כייתכן וכבר מפריע ומייצר תחילה של חסימה, בשילוב חוסר סימטריה בין החדרים (הרחבה של החדר הלטרלי הימני) וממצא שלא ניתן לשלול קשר אליו (כאבי ראש חוזרים ונשנים במרווחים משתנים) וכן הסטה של הספטום לשמאל כאשר הציסטה נוטה לימין הביא את הנוירוכירורג בבית החולים לחשוד בהפרעה בזרימה דרך המונרו הימני ולפיכך להמליץ על אנדוסקופיה לריקון הציסטה והסרת המעטפת ככל שניתן.למען הסר ספק אין חשד להידרוצפלוס בעת זו.הומלץ גם על ספטוסטומיה כאמצעי בטחון נוסף. לדעה זו הצטרף נוירוכירורג נוסף אשר הצטרף בזמן אמת בבדיקת הביקורת.
    מאידך, בהתייעצות שניה עם נוירוכירורג בכיר מבי"ח אחר, הומלץ על הליך כריתה בגישה מיקרוסקופית אשר הובהר כי היא מחד אגרסיבית יותר לעומת הליך אנדסקופי עם המשמעויות הנלוות (החלמה ארוכה יותר, סיכון גבוהה יותר לזיהום, רמת סיבוך גבוהה יותר, הסרה של חלק ניכר מהעצם לעומת קידוח נקודתי וכו),ומאידך בשורה התחתונה מאפשרת כריתה ללא אפשרות חזרה של הציסטה.
    שאלתי: מאחר ואני מצוי כעת בשאלה באיזו שיטת ניתוח לבחור, הייתי מבקש לדעת אילו עוד פרמטרים, עובדות, נתונים סטטיסטיים באפשרותי / עלי לדעת / לקחת בחשבון בבואי לקבל החלטה זו והאם פנייה לנוירוכירוג נוסף תוכל לדעתך להוסיף מידע אשר יוכל לסייע. ברור לי כי ייתכן ואין "תשובת בית ספר" וכי כל רופא נוטה להמליץ על הגישה בה הוא דוגל ומנתח ואולם אחת ממטרותי היא לוודא כי אני נחשף לספקטרום רחב ככל האפשר של מידע.
    אודה על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטה קולואידית - בחירת שיטת ניתוח - תגובה

    פרופ` אייל יצחיאק
    09/02/2011

    אנדוסקופיה בעבר נחשבה לשינוי גדול בכריתה של ציסטה קולואידית. היום אנו יודעים שקשה מאוד לכרות ציסטה מסוג זה בשלמות עם אנדוסקופ ולכן מעדיפים את הגישה המיקרוסקופית בה בדרך כלל ניתן לכרות את כל התהליך ולמנוע הישנות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטה קולואידית - בחירת שיטת ניתוח - תגובה

    ד''ר יוסף גילבורד
    09/02/2011

    דודי שלום
    ככלל ולא רק קשור למקרה שלך הגישה הטובה ביותר היא זו שהכירורג שינתח אותך הכי מצוי בה, הכי רגיל אליה ומרגיש הכי נוח.
    בהקשר למקרה שלך וכאחד שניתח לא מעט מקרים בשתי הגישות ולמרות שלא ראיתי את צילומך להלן מחשבותיי:
    1. אמנם בגישה הפתוחה הפתח בגולגולת יותר גדול אך הפלטה הגרמית תמיד מוחזרת למקומה .לעומת זאת באנדוסקופיה לא מדובר בפתח נקודתי אלא בפתח של לפחות 20 מ"מ.אכן הגישה הפתוחה נראית מעט יותר אגרסיבית אך לא נראה לי ששיעור הזיהום יותר קטן מאשר באנדוסקופיה. כמו כן אינני מסכים ששיעור הסיבוכים מועט באנדוסקופיה לעומת מיניקרניוטומיה, אותו כנ"ל לגבי זמן האשפוז.
    2. על פי ניסיוני ציסטה בגודל של 7 מ"מ בד"כ ניתן לבצע כריתה מלאה של הציסטה דרך אנדוסקופיה.
    3. נראה לי קצת מוזר שהינך מציין שאין הידרוצפלוס , אולי יותר נכון להגדיר את המצב כהידרוצפלוס חד צדדי.
    4.אני מוכרך לציין שלפני מספר חודשים נתקלתי במקרה כמעט זהה כמו שלך שנותח בגישה אנדוסקופית ולמרות כריתה מלאה של הציסטה וספטוסטומיה ללא סיבוכים, היה צורץ לבסוףבהתקנת SHUNT לחדר המורחב.בדיעבד יתכן שבקרניוטומיה לא הינו מגיעים לשנט.כפי שהינך רואה ברפואה אין חוקים. אני במקוך הייתי בוחר את המנתח שנראה בעיניי הכי אמין והייתי אתו על פי המלצתו בלי לחפש סטטיסטיקות ופרמטרים נוספים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו