מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הבדל בקריאת מספר המשקפייםנירית15/07/2008
שלום, הלכתי לאופטומטריסט אשר המכשיר בו הוא מניח את המשקפיים על מנת לקרוא את המספר של העדשות אינו תואם את המספר אשר ידוע לי שהוא המספר של המשקפיים הנוכחיות. הוא קרא : -2.25 ו -3 (רוחק) עם חצי צילנדר בשתי העיניים. לי ידוע כי המספר הוא: -2.25 ו -1.5 (רוחק) עם חצי צילינדר. הוא הוכיח לי בבדיקת עיניים כי לא יתכן שיש לי -1.5 וכי באמת צריך -3 אך אין צורך בחצי הצילינדר. הזמנתי את המשקפיים (החדשות הן עם עדשות עבות לעומת דקות שיש לי כרגע). מה הבעיה? כשהרכבתי אותן והסתכלתי לרחוק לא הרגשתי טבעי כמו עם המשקפיים הנוכחים(הישנים). השאלה היא האם זה בגלל שהם חדשות או שהמספר לא נכון? מה שמוסיף לבלבול הוא שהלכתי לבדוק בחנות אחרת על מנת לוודא שלא נעשתה טעות במספר. בחנות הזו נאמר לי כי המספר במשקפיים הנוכחים (הישנים) המספר הוא -2.5 ו -1.5 וחצי צילינדר. מה עלי לעשות? האם לא הגיוני לצפות כי המכשירים בחנויות צריכות לקרוא את אותו המספר הקיים במשקפיים, ואם לא אז לא צריך להיות הבדל כזה גדול בין מכשיר למכשיר...? אני מפחדת לשים את המשקפיים החדשות על מנת לא לעשות נזק לעצמי אם אכן זו הקפצת מספר וחצי שלא לצורך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדל בקריאת מספר למישקפיים
קרן ריחני15/07/2008שלום לך נירית,
א. יכולים להיות הבדלים מזעריים בקריאת המספר מהמכשיר, אך אם המספר נקבע בסופו של דבר על סמך בדיקת העיניים, אז אין זה אמור לשנות. ולא, לא צריכים להיות כאלו הבדלים גדולים בין מכשיר למכשיר.
ב. מה שחשוב שהאופטומטריסט יראה לך זה איך את רואה עם המספר הישן ואיך עם החדש?
ג. אם אכן בסופו של דבר עברת בדיקת עיניים לקביעת המספר ואינך רואה טוב -חיזרי לבדיקה נוספת. הרגשת חוסר הטבעיות עם משקף חדש יכולה להופיע עקב שינוי מירשם שכזה ומצד שני יכולה להיות פשוט טעות - אך אל דאגה -הכל פה הפיך ובר תיקון :-)
ד. בהרכבת המשקפיים החדשים לא יכול להיווצר נזק לעין , אך אם זו אכן טעות את פשוט לא תראי טוב באותה עין עם הטעות במירשם.
מקווה שעיניתי לתשובתך בבהירות
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




