חזרת סרטן שלפוחית השתן

מנהל הפורום

ד"ר יוסף שמואלי
ד"ר יוסף שמואלי
לקביעת תור אצל ד"ר יוסף שמואלי ללא פרסום בפורום
 
  • חזרת סרטן שלפוחית השתן
    מלכה
    29/07/2012

    שלום
    חולה בן 68 עבר ניתוח הוצאה של שלפוחית השתן והפרוסטטה ובלוטות הלימפה בגלל גידול בשלפוחית לפני עשרה חודשים. אחרי הניתוח קיבל טיפול כימי ארבעה קורסים בתרופות ציספלטין וגימזר. עכשיו לפני שלושה שבועות התחילו כאבים חזקים בבטן התחתונה ובסיטי ראו גוש 8 ס"מ באיזור של הניתוח שחודר לרקטום. עשו ביופסיה ויצא סרטן שלפוחית שחזר. כל שאר הגוף נקי ולא ראו גרורות. שמענו בשבועיים האחרונים מספר חוות דעת ואנו מבולבלים ורצינו לדעת מה אתם הייתם ממליץ כטיפול בעל הסיכוי הכי טוב? כימותרפיה נוספת או קרינה או קרינה וכימותרפיה ביחד או ניתוח? אני רוצה לציין שחוץ מהסרטן והכאבים החזקים שיש לו אין לו בעיות רפואיות קשות אחרות. תודה רבה וסליחה על ההודעה הארוכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חזרת סרטן שלפוחית השתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרת סרטן שלפוחית השתן - תגובה

    פרופ' חיים מצקין
    30/07/2012

    כמובן שלמקרה כה קשה ועם מחלה דוהרת לא פשוט לענות ללא בדיקה מדוקדקת של הפלוגיה וההדמיה.
    בעיקרון נראה לי שאם הגידול לא הגיב לכמותרפיה מחד ומאידך כל המחלה היא מקומית גם אם היא נרחבת וקשה קרינה היא אופציה נכונה. לא הייתי שולל גם ניתוח שפירושו הוצאת המעי הגס התחתון עם הגידול , ניתוח שפירושו סטומה-פתח נוסף להוצאת הצואה.
    ושוב זוהי תשובה עקרונית ללא התיחסות מאד ספציפית לחולה המסוים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו