שאלה בנוגע לבדיקות שתן והמטוריה

מנהל הפורום

ד"ר יוסף שמואלי
ד"ר יוסף שמואלי
לקביעת תור אצל ד"ר יוסף שמואלי ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה בנוגע לבדיקות שתן והמטוריה
    נאפולי
    08/06/2009

    לד"ר שלום רב,
    אני בן 53 ולפני כחודש -בבדיקות שגרתיות שנתיות- נתגלתה המטוריה מיקרוסקופית בשתן. ככתוב:
    ERYTHROCYTES U STRIP -10.
    הופניתי לאורולוג ששלח אותי תחילה לעשות בדיקת אולטרסאונד אשר יצאה תקינה לחלוטין.
    בבדיקה כתבו: ערמונית בעלת משקל 15 גרם,שתי הכליות בגודל ובמבנה תקין,כיס שתן במבנה תקין,דופן אינו מעובה,אין אבנים בתוכו. האורולוג ביצע גם בדיקה ידנית של הערמונית וקבע שהיא בגודל תקין, אך בכל זאת שלח אותי לעשות ציטולוגיה של השתן על מנת לשלול גידול.

    שאלתי:האם עליי להיות מודאג? האם גם מספר אריטרוציטים כזה:10 -כהגדרת האורולוג :בודדים- יכולים להיות סימן למחלה ממארת?
    כל שאר סעיפי הבדיקות וכן בדיקות הדם יצאו תקינות, אין לי כאבים ובוודאי שלא דם בזמן הטלת שתן,אין לי שינויים בתכיפות מתן השתן ואני הולך שירותים בלילה פעם אחת. לא ראיתי שינוי בצבע השתן .
    רופא המשפחה טען שאין צורך לדואג וכי לו היה גידול ,הסימפטומים היו הרבה יותר רציניים. בעבר ,בבדיקות דומות ערכי הבדיקה של האריטרוציטים יצאו:0, 6, 5 בשלוש השנים האחרונות.
    אני מודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין משהו

    נאפולי
    08/06/2009

    בבדיקת PSA יצא הערך:0.31
    בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המטוריה מיקרוסקופית

    פרופ' חיים מצקין
    09/06/2009

    ראשית לא ציינת את גילך והאם אתה מעשן?
    גיל ועישוון הם גורמי סיכון לסרטן מערכת השתן.
    בעיקרון אם הינך צעיר ולא מעשן הייתי מסתפק בבירור שהציע לך רופאך ואין ממה לחשוש. אם הינך מבוגר מעל 40 ומעשן הרי שיתכן שרפואך יבקש בדיקות נוספות כד להוצא מחשבון מחלות גידוליות במערכת
    בכל מקרה אינני מוצא מקום לדאגה. ברוב המכריע של המקרים אין כל פתולוגיה גם לאחר סיום הבירור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לפרופסור מצקין הנכבד

    נאפולי
    09/06/2009

    אני בן 54, לא מעשן ומטופל בכדורים נגד לחץ גם וכולסטרול וכן לוקח כדור מיקרופירין אחד כל יומיים.
    בתודה מראש על התייחסותך ומאחל לך כל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו