מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה בנוגע לבדיקות שתן והמטוריהנאפולי08/06/2009
לד"ר שלום רב,
אני בן 53 ולפני כחודש -בבדיקות שגרתיות שנתיות- נתגלתה המטוריה מיקרוסקופית בשתן. ככתוב:
ERYTHROCYTES U STRIP -10.
הופניתי לאורולוג ששלח אותי תחילה לעשות בדיקת אולטרסאונד אשר יצאה תקינה לחלוטין.
בבדיקה כתבו: ערמונית בעלת משקל 15 גרם,שתי הכליות בגודל ובמבנה תקין,כיס שתן במבנה תקין,דופן אינו מעובה,אין אבנים בתוכו. האורולוג ביצע גם בדיקה ידנית של הערמונית וקבע שהיא בגודל תקין, אך בכל זאת שלח אותי לעשות ציטולוגיה של השתן על מנת לשלול גידול.
שאלתי:האם עליי להיות מודאג? האם גם מספר אריטרוציטים כזה:10 -כהגדרת האורולוג :בודדים- יכולים להיות סימן למחלה ממארת?
כל שאר סעיפי הבדיקות וכן בדיקות הדם יצאו תקינות, אין לי כאבים ובוודאי שלא דם בזמן הטלת שתן,אין לי שינויים בתכיפות מתן השתן ואני הולך שירותים בלילה פעם אחת. לא ראיתי שינוי בצבע השתן .
רופא המשפחה טען שאין צורך לדואג וכי לו היה גידול ,הסימפטומים היו הרבה יותר רציניים. בעבר ,בבדיקות דומות ערכי הבדיקה של האריטרוציטים יצאו:0, 6, 5 בשלוש השנים האחרונות.
אני מודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין משהו
נאפולי08/06/2009בבדיקת PSA יצא הערך:0.31
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמטוריה מיקרוסקופית
פרופ' חיים מצקין09/06/2009ראשית לא ציינת את גילך והאם אתה מעשן?
גיל ועישוון הם גורמי סיכון לסרטן מערכת השתן.
בעיקרון אם הינך צעיר ולא מעשן הייתי מסתפק בבירור שהציע לך רופאך ואין ממה לחשוש. אם הינך מבוגר מעל 40 ומעשן הרי שיתכן שרפואך יבקש בדיקות נוספות כד להוצא מחשבון מחלות גידוליות במערכת
בכל מקרה אינני מוצא מקום לדאגה. ברוב המכריע של המקרים אין כל פתולוגיה גם לאחר סיום הבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לפרופסור מצקין הנכבד
נאפולי09/06/2009אני בן 54, לא מעשן ומטופל בכדורים נגד לחץ גם וכולסטרול וכן לוקח כדור מיקרופירין אחד כל יומיים.
בתודה מראש על התייחסותך ומאחל לך כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

