מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- רדיוטרפיה משולבת בהקרנות לסרטן שלפושחר קרנר04/05/2010
שלום רב. שאלתי לדר גז כדלקמן: אובחן אצלי סרטן שלפוחית חודרני, מטופל כרגע בכימוטרפיה לפני ניתוח כריתה רדיקלית מתוכנן. מצאתי מידע רב, אך לא ברור ולא חד משמעי, לגבי אפשרות של שילוב הקרנות וכימו (ציספלטין) כטיפול משמר אלטרנטיבי לכריתה רדיקלית, אולי לאחר כריתה לפרוסקופית של קשרי לימפה קרובים ובדיקה שאין בהן תאים סרטניים (במידה ואין, כרגע לא נראות גרורות בסריקה טומוגרפית). האם אפשרות זו אינה מעשית? אינה מיושמת בארץ? אינה נותנת תוצאות טובות סטטיסטית כמו כריתה רדיקלית? אשמח לתשובתך.
בתודה,
שחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בסרטן כיס השתן
ד``ר אליהו גז08/05/2010שלום
טיפול משולב קרינה - כימותרפיה יכול להוות תחליף לכריתה רדיקלית של כיס השתן.
קיים ניסיון קליני רחב בנושא זה.
בארץ יש ניסיון לא מבוטל ובפועל מיושם בארץ במרכזים הרפואיים.
אומנם לא נשעתה עבודה קלינית השוואתית בין כריתה של כיס התן ולבין טיפול קרינתי-כימי, אך התוצאות עם הטיפול המשמר אינן נופלות מאילו של כריתה של כיס השתן
בכינוס האחרון בו השתתפתי המרכז מבוסטון הציג תוצאות של 15 שנה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכימו הקרנות לסרטן שלפוחית חודרני
שחר קרנר10/05/2010לד"ר גז - תודה על תשובתך. אני בן 63. הגידול שלי אובחן (כנראה) כ T3a ע"ס CT, זהו גידול נשנה לאחר כריתה אנדוסקופית של גידול hgT1. לא נראות גרורות ואין יציאה מעבר לשומן הפריווזיקלי . גם המרקרים תקינים. כעת הגידול קטן במקצת בעקבות כימוטפריה GC שעדיין לא הסתיימה. רופאיי אומרים לי שללא כריתת השלפוחית גידול TCC כזה נוטה לחזור והליכה לטיפול משמר הינה הימור על חיי וטעות מסוכנת. איך מחליטים? יש איזשהו קריטריון או כלל החלטה מקובל או כזה שהיית ממליץ עליו?
בתודה וסליחה על התארכות השאלות
שחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה גם מפרופ מצקין
שחר קרנר10/05/2010האם גם פרופ מצקין היה ממליץ לחולה סרטן שלפוחית חודרני עם ממצאים מסויימים (איזה?) לעבור טיפול משמר, כמו למשל כימו הקרנות, במקום כריתת שלפוחית?
תודה
שחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימור כיס השתן
ד``ר אליהו גז12/05/2010שלום
איני מסכים עם הקביעה שטיפול קרינתי - כימי בסרטן כיס השתן הוא הימור
יש מספיק עובדות בספרות המקצועית בתחום הזה.
אין עדיפות לכריתה של כיס השתן על פני טיפול קרינתי כימי בסרטן כיס השתן
במקרה של כישלון טיפול שמרני אזי עדין ניתן להציע כריתה של כיס השתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחר שלום
פרופ' חיים מצקין17/05/2010לכל אחד כנראה האלוהים שלו...
בגידול שלפוחית כשלך הטיפול המקובל ביותר בעולם וכמובן גם עלי הוא כריתת כל השלפוחית. שימור שלפוחית הוא אלטרנטיבה רק לאלו שאינם יכולים חעבור טיפול כריתה שלם ורדיקלי. כל מקרה לגופו של ענין אבל צריך להפנים שרב מכריע של החולים בעולם המערבי עוברים כריתה כירורגית מלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר גז ולפרופ מצקין
שחר קרנר17/05/2010תודה על תשובתכם הברורה והמפורטת.ברור שיש כאן מחלוקת וכנראה המלצות סותרות. נו, טוב. נשבור את הראש (או את השלפוחית) ונראה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

