בעיית שינה - תינוק בן שנה וחמישה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיית שינה - תינוק בן שנה וחמישה
    קונצי
    06/08/2011

    שלום,
    הילד המקסים שלי חווה, כנראה, איזושהי הסתגלות למצב חדש, בו התווסף עוד אח שהיום הוא בן חודשיים וחצי.
    פחות או יותר מאז הלידה, הילד הבכור קם בבכי בסביבות השעות 04:30 לבין 05:30. לעתים מתעורר בבכי גם באמצע הלילה ומאוד קשה להרדימו חזרה. אנו לא מרימים אותו והוא לא ממש תלוי במוצץ. אנו גם לא מדברים איתו, פשוט מזמזמים לו את שיר הערש שלו ועומדים לצד המיטה עד שנרדם. אם הוא לא נרדם ואנו יוצאים מהחדר הסירנות מתחילות שוב...
    אבל בבוקר זה ממש סיוט. בעלי לוקח אותו לסלון, שם יש את פינת המשחקים שלו בצורת מזרון (המשחקים נאספים כל ערב לתוך קופסאות סגורות), והם שוכבים שם עד שהילד דורש התייחסות, כלומר לשחק איתו או להדליק את הטלויזיה.
    גם ההשכבה לישון בערב הפכה לסיוט. בימים כתיקונם, היה אוכל, מתקלח, טקס השכבה ושוכב ער במיטה עד שנרדם בהצלחה תוך דקות ספורות. אך המצב ממש השתנה.
    כל ערב, אחרי הטקס משכיבה אותו לישון, וברגע שיוצאת מהחדר מתחילות הסירנות והייבובים.
    מיותר לציין שהעניין ממש (!!!) מתיש את בעלי ואותי. והתינוק החדש אינו מקבל את מלוא תשומת הלב שלי.
    אני נמצאת עם שניהם במהלך היום. הבכור אינו במסגרת וייכנס לגן בספטמבר הקרוב. חשוב לי לציין שהבכור מקבל המון תשומת לב במהלך היום, והוא מתנהג סביר (למעט קצת פוזות והתבכיינויות מעצבנות כאלה...).
    אנו כבר לא יודעים מה לעשות... אנו מותשים לגמרי ויותר מזה חושבים על הבכור שבסך הכל עדיין תינוק בעצמו.
    סליחה על האורך... נשמח לעצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה הודעה...

    קונצי
    08/08/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית שינה - תינוק בן שנה וחמישה - תגובה

    ד``ר אורה רבר
    08/08/2011

    אימא יקרה שלום
    לא קל להתמודד עם שני ילדים, כאשר כמובן לכול אחד צרכים אחרים, כפי שציינת גם ה"גדול" עדיין פעוט והוא זקוק למלוא תשומת הלב. טוב את עושה שאת נותנת לו הרבה תשומת לב, התינוק בשלב הזה זקוק לפחות תשומת לב, ואם יש לך מזל ומדובר בתינוק רגוע הרי הוא מבלה זמן רב בשינה. נסי בשעות שיש איתך אדם נוסף להקדיש הרבה ל"בכור" על מנת שיבין שלא גזלו לו את אימא. התינוק יוכל לבלות עם אדם אחר באותו הזמן. חשוב כמובן שגם אבא ייקח חלק בגידול שני הילדים. פעם עם התינוק ופעם עם הבכור.
    מה עושים?
    בזמן ההשכבה: המשיכו כהרגלכם בטקס השינה, אחר כך נתקו מגע הציבו כורסא, מיטה, מזרון ליד מיטתו ושכבו בה עד שיירדם, אם הוא ממשיך לבכות סימן שלא נרדם, חזרו לחדר ושבו שם ללא שירים, ללא דיבורים עד שיירדם.
    שעה 4.30 -5.30 היא שעת בוקר לפעוטות- כאשר יתחיל ללכת לגן יתעייף יותר ואם לא ישן הרבה בגן, הקפידו על כך, יהיה עייף יותר ושעות השינה בבוקר יתארכו.
    אין טעם להוציאו מהמיטה בבוקר ולהשכיבו במקום אחר, (בסלון), חשוב שהילד ילמד שישנים במיטה שלו, כאשר יוצאים מהמיטה מתחילים לעשות משהו אחר
    בהצלחה אורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה!!! תגובתך מפורטת להפליא.

    קונצי
    08/08/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה נוספת...

    קונצי
    09/08/2011

    ניסינו לשבת בחדרו בהתאם להנחייתך, אך הוא זורק את חיתול הבד שלו ו/או את המוצץ שלו ודורש אותם חזרה. ברגע שמחזירים לו למיטה, זורק שוב, וחוזר חלילה, עד שהוא בעצמו מגחך קצת. איך כדאי להתנהג במצב כזה?
    ואיך לנהוג כשהוא מתעורר באמצע הלילה? באותה הדרך?
    כמה זמן אמור להערך למצב המתיש הזה?
    בספטמבר הקרוב מתחיל גן. האם עלי לצפות להחמרת המצב?
    אשמח לדעתך המקצועית.
    כל-כך מתיש...............
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה הודעה...

    קונצי
    14/08/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה נוספת... - תגובה

    ד``ר אורה רבר
    16/08/2011

    לאימא מותשת עצה נוספת
    המשיכו לשבת לידו כמה שנדרש, ללא כול פעולה מצדכם, אמרו לו מראש כי אם יזרוק את החיתול/המוצץ לא תרימו לו, היו עקביים בכך. הילד ילמד כי אתם עקביים ומתכוונים ברצינות למה שאתם אומרים. למידה חשובה לכול החיים.
    התחלה של גן חדש קשה מאוד למרבית הילדים. פעלו על פי הוראת הגננת, הישארו כמה שהגננת מרשה, לכו על פי ההנחיות שלה.
    בהצלחה אורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב תודה. ד"ר אורה - את נהדרת

    קונצי
    16/08/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו