מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית שינה - תינוק בן שנה וחמישהקונצי06/08/2011
שלום,
הילד המקסים שלי חווה, כנראה, איזושהי הסתגלות למצב חדש, בו התווסף עוד אח שהיום הוא בן חודשיים וחצי.
פחות או יותר מאז הלידה, הילד הבכור קם בבכי בסביבות השעות 04:30 לבין 05:30. לעתים מתעורר בבכי גם באמצע הלילה ומאוד קשה להרדימו חזרה. אנו לא מרימים אותו והוא לא ממש תלוי במוצץ. אנו גם לא מדברים איתו, פשוט מזמזמים לו את שיר הערש שלו ועומדים לצד המיטה עד שנרדם. אם הוא לא נרדם ואנו יוצאים מהחדר הסירנות מתחילות שוב...
אבל בבוקר זה ממש סיוט. בעלי לוקח אותו לסלון, שם יש את פינת המשחקים שלו בצורת מזרון (המשחקים נאספים כל ערב לתוך קופסאות סגורות), והם שוכבים שם עד שהילד דורש התייחסות, כלומר לשחק איתו או להדליק את הטלויזיה.
גם ההשכבה לישון בערב הפכה לסיוט. בימים כתיקונם, היה אוכל, מתקלח, טקס השכבה ושוכב ער במיטה עד שנרדם בהצלחה תוך דקות ספורות. אך המצב ממש השתנה.
כל ערב, אחרי הטקס משכיבה אותו לישון, וברגע שיוצאת מהחדר מתחילות הסירנות והייבובים.
מיותר לציין שהעניין ממש (!!!) מתיש את בעלי ואותי. והתינוק החדש אינו מקבל את מלוא תשומת הלב שלי.
אני נמצאת עם שניהם במהלך היום. הבכור אינו במסגרת וייכנס לגן בספטמבר הקרוב. חשוב לי לציין שהבכור מקבל המון תשומת לב במהלך היום, והוא מתנהג סביר (למעט קצת פוזות והתבכיינויות מעצבנות כאלה...).
אנו כבר לא יודעים מה לעשות... אנו מותשים לגמרי ויותר מזה חושבים על הבכור שבסך הכל עדיין תינוק בעצמו.
סליחה על האורך... נשמח לעצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה הודעה...
קונצי08/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית שינה - תינוק בן שנה וחמישה - תגובה
ד``ר אורה רבר08/08/2011אימא יקרה שלום
לא קל להתמודד עם שני ילדים, כאשר כמובן לכול אחד צרכים אחרים, כפי שציינת גם ה"גדול" עדיין פעוט והוא זקוק למלוא תשומת הלב. טוב את עושה שאת נותנת לו הרבה תשומת לב, התינוק בשלב הזה זקוק לפחות תשומת לב, ואם יש לך מזל ומדובר בתינוק רגוע הרי הוא מבלה זמן רב בשינה. נסי בשעות שיש איתך אדם נוסף להקדיש הרבה ל"בכור" על מנת שיבין שלא גזלו לו את אימא. התינוק יוכל לבלות עם אדם אחר באותו הזמן. חשוב כמובן שגם אבא ייקח חלק בגידול שני הילדים. פעם עם התינוק ופעם עם הבכור.
מה עושים?
בזמן ההשכבה: המשיכו כהרגלכם בטקס השינה, אחר כך נתקו מגע הציבו כורסא, מיטה, מזרון ליד מיטתו ושכבו בה עד שיירדם, אם הוא ממשיך לבכות סימן שלא נרדם, חזרו לחדר ושבו שם ללא שירים, ללא דיבורים עד שיירדם.
שעה 4.30 -5.30 היא שעת בוקר לפעוטות- כאשר יתחיל ללכת לגן יתעייף יותר ואם לא ישן הרבה בגן, הקפידו על כך, יהיה עייף יותר ושעות השינה בבוקר יתארכו.
אין טעם להוציאו מהמיטה בבוקר ולהשכיבו במקום אחר, (בסלון), חשוב שהילד ילמד שישנים במיטה שלו, כאשר יוצאים מהמיטה מתחילים לעשות משהו אחר
בהצלחה אורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה!!! תגובתך מפורטת להפליא.
קונצי08/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה נוספת...
קונצי09/08/2011ניסינו לשבת בחדרו בהתאם להנחייתך, אך הוא זורק את חיתול הבד שלו ו/או את המוצץ שלו ודורש אותם חזרה. ברגע שמחזירים לו למיטה, זורק שוב, וחוזר חלילה, עד שהוא בעצמו מגחך קצת. איך כדאי להתנהג במצב כזה?
ואיך לנהוג כשהוא מתעורר באמצע הלילה? באותה הדרך?
כמה זמן אמור להערך למצב המתיש הזה?
בספטמבר הקרוב מתחיל גן. האם עלי לצפות להחמרת המצב?
אשמח לדעתך המקצועית.
כל-כך מתיש...............
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה הודעה...
קונצי14/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה נוספת... - תגובה
ד``ר אורה רבר16/08/2011לאימא מותשת עצה נוספת
המשיכו לשבת לידו כמה שנדרש, ללא כול פעולה מצדכם, אמרו לו מראש כי אם יזרוק את החיתול/המוצץ לא תרימו לו, היו עקביים בכך. הילד ילמד כי אתם עקביים ומתכוונים ברצינות למה שאתם אומרים. למידה חשובה לכול החיים.
התחלה של גן חדש קשה מאוד למרבית הילדים. פעלו על פי הוראת הגננת, הישארו כמה שהגננת מרשה, לכו על פי ההנחיות שלה.
בהצלחה אורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב תודה. ד"ר אורה - את נהדרת
קונצי16/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
