גמילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה
    סמדר
    25/11/2011

    שלום ותודה על הפורום הנהדר
    יש לי שאלה לגבי גמילה
    הבת שלי בת שנתיים + 4 חודשים, ילדה נבונה ומקסימה, מדברת ברור ומבינה היטב.
    האמונה הכללית שלי לגבי גמילה היא שזהו מהלך טבעי שמגיע בזמן שלו כאשר הילד מרגיש מוכן פיזית ורגשית בעל ביטחון, הרגשת עצמאות, שייכות, יכולת והעצמה וכך אני משתדלת לעשות ולחזק בלי הקשר לגמילה.
    הבת שלי בשלב המשחק עם הגמילה, יודעת את המושגים, אומרת שהיא עושה בשירותים, הולכת לשירותים אך בפועל לא עושה שם כלום (רק בכאילו).
    אח"צ היא מבקשת הרבה ללכת לשירותים ואנחנו משתפים פעולה ואחרי זה מחזירים לה את הטיטול.
    בימים האחרונים לאחר שהיא בשירותים אח"צ שאלתי אותה אם היא רוצה לנסות להישאר בלי טיטול לשם הניסיון והחוויה.
    היא עושה במכנסיים כמובן, אנחנו לא מתרגשים ומשבחים אותה שהיא שמה לב שהמכנס רטוב ושכך זה מרגיש שאין טיטול. הכל בלי לחץ, הרבה עידוד וסבלנות.
    השאלה שלי אם עשיתי טעות....
    האם לא הייתי צריכה להציע לה להוריד ולהתנסות בהרגשה הזו ?
    האם לחזור אחורנית ? לא להציע לה כלל להוריד טיטול ?
    כן להמשיך ולהציע לה פעם בכמה זמן ללכת לנסות לעשות בסיר ?
    בעצם השאלה שלי היא מה עושים מעשית בין שלב המשחק שנמשך כבר זמן מה לבין הגמילה בפועל, האם יש מקום להתערבות של ההורים (לקדם את התהליך ואיך ?) או רק לחכות בסבלנות עד שהיא בעצמה תוריד את הטיטול ותלך לשירותים לגמרי לבד ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה - תגובה

    ד``ר אורה רבר
    30/11/2011

    שלום לך אימא יקרה
    אהבתי את האמונה הכללית שלך לגבי גמילה וקבלתה כתהליך טבעי. יחד עם זאת ניסית להתערב, ולא היית עקבית בהתערבות.
    הפכת את הנושא למשחק שביתך מאוד נהנית ממנו, ובמיוחד מתשומת הלב הנלוות אליה.
    אז מה עושים עכשיו?
    אנחנו בתחילתו של החורף, קר להסתובב עם בגדים רטובים ובוודאי ללא בגדים. הניחי לנושא, כלומר החזירי את החיתול , אם וכאשר תבקש ללכת לשירותים הושיבי אותה על האסלה/הסיר למשך שתי דקות, אם לא עשתה החזירי את החיתול ואל תעני לבקשתה לאורך לפחות מחצית השעה.
    לקראת האביב קבקשי הנחיות חדשות
    בהצלחה אורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    סמדר
    01/12/2011

    תודה רבה
    אני מאוד אוהבת את התגובות שלך ולומדת מהן הרבה !
    זה בדיוק מה שעשיתי, הנחתי לנושא ואם היא מבקשת ללכת לשירותים אני משתפת פעולה וזהו, לא ממשיכה את ההתעסקות.
    שוב, במקום ללכת אם האמונה והדרך שלי הקשבתי לכל מיני הורים שלחצו עלי לעשות התערבות... מסקנה : לסמוך על עצמי !
    שוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו