מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת שנתיים ו-3 חודשים רוצה רק "אמא"אפרת12/02/2012
הבת שלנו בת שנתיים ושלושה חודשים. בחודשים האחרונים היא נקשרה אלי מאוד, עד כדי כך שכאשר אני ובעלי נמצאים שנינו בבית, היא רוצה לעשות דברים איתי - לשפשף שיניים, להחליף חיתול, להתקלח. היא לא מוכנה לעשות את זה איתו, רק איתי. אפילו נשיקות היא לא מסכימה לקבל ממנו, רק ממני. בעלי שותף שווה בגידול שלה ושל אחותה בת השמונה חודשים, והיא אוהבת אותו ורואה בו סמכות כמו שרואה בי. אם אני לא נמצאת אז כמובן שאין בעיה. העלנו כמה השערות, שאולי זה נובע מכך שהוא מגיע בערב הביתה בסביבות שבע וחצי ואותי היא רואה בדר"כ משעה חמש, או אולי בגלל אחותה שמהווה איום על תשומת הלב, אם כי יש לציין שהיא מאוד אוהבת אותה ורואה בה חלק מהגרעין המשפחתי. אנחנו משתדלים שלכל אחד מאיתנו יהיה זמן איכות של כמה שעות איתה פעם בשבוע, אבל גם זה לא עוזר. העניין נמשך כבר תקופה ארוכה, זה מפריע לבעלי ומפריע לי, אנחנו לא יודעים מה הסיבה לכך ויותר חשוב, מה אפשר לעשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנתיים ו-3 חודשים רוצה רק "אמא" - תגובה
ד``ר אורה רבר12/02/2012שלום לך אימא יקרה
קרוב לוודאי שביתך רוצה אותך מכוון שכאשר את נמצאת איתה את נמצאת גם עם התינוקת. היא רוצה בחזרה את אימא רק בשבילה.
אז מה עושים?
כאשר אבא מגיע הקדישי לביתך הגדולה זמן לבד, ללא התינוקת וללא אבא. כמחצית השעה עשו יחד מה ששתיכן אוהבות. אחר כך התחלפו, אבא יקדיש רק לה ואת רק לתינוקת.
אם היא מתנגדת ל"החלפות", הציבו את זה כעובדה אל תוותרו. עכשיו זה הזמן שלך עם התינוקת. את יכולה לצאת מהבית עם הקטנה אם זה לא הולך.
כאשר את נמצאת לבד בבית עם שתיהן נסי למצוא פעילות שתתאים לשתיהן. אם יש לך אפשרות גיסי סבתא/סבא/ או שמרטפית לעזרה. חשוב שאבא לא יפגע מהתנהגות הילדה וכאשר הוא איתה לא "ישחק ברוגז" אלא יעשה יחד עימה פעולות ששניהם אוהבים.
בהצלחה אורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת צודקת, אבל...
אפרת13/02/2012אני מודה לך על התשובה. העניין הוא שבעלי חוזר בערב, בסביבות 19:30-19:45, ומאחר שגם הוא רוצה להיות איתה קצת, הם מבלים כרבע שעה ביחד, עושים "כיף חיים" על המיטה של אבא ואמא, משתוללים והיא מאוד נהנית מזה. בינתיים אני משכיבה את הקטנה. אח"כ הגדולה גם צריכה כבר להתחיל עם מקלחת וללכת לישון אז אין לנו עוד חצי שעה שאוכל להקדיש רק לה (אלא אם אני זו שעושה לה מקלחת ומשכיבה אותה אבל זה מסתכם רק בזה).
אני מקבלת הרבה עזרה מהסבים, אבל באופן טבעי, קל להם יותר להיות עם הגדולה אם כי יום אחד בשבוע סבתא אחת נשארת עם התינוקת ואני יוצאת עם הגדולה לגלידה או לג'ימבורי לשעה וחצי בערך. אני גם משתדלת לשתף את הגדולה גם אם אני עם שתיהן לבד, מפעילה אותה, אפילו משחקת איתה תוך כדי שמחזיקה את הקטנה.
עדיין זה לא עוזר. קשה לי מאוד לא להגיב כשהיא בוכה וצורחת "אמא אמא" ולתת לאבא להתמודד עם זה לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת צודקת, אבל... - תגובה
ד``ר אורה רבר13/02/2012שלום לך אפרת היקרה
כול הכבוד, מדבריך עולה שאת מודעת לצורך של ביתך הבכורה להיות איתה לבד ואת עושה זאת בקביעות אחת לשבוע לפחות. אשריך שיש לך או/ו לאישך הורים שמסיעים בגידול הבנות.
אם כך אנו אכן בעיניני חנוך לגבולות, כלומר: כאשר אבא מגיע והיא צורחת אימא אימא אמרי משהו כמו: "אבא הגיע הוא מאוד התגעגע אליך, עכשיו אתם מבלים יחד" מיד אחר כך פני לעיסוקיך, אל תגיבי לבכי שלה, הילדה נמצאת בידים טובות ואוהבות אפשרי לאבא להסתדר עם הילדה ללא כול התערבות מצידך
בהצלחה אורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
