מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בת שנתיים ו 8 חודשיםעדה08/02/2009
אני סבתא לנחדה ראשונה בת שנתיים ושמונה חודשים. טיפלתי בה עד שנה שעברה שבחוש דצמבר נכנסה לגן. אני רוצה לציין שאנו גרים בבית אחד ז"א אני ובעלי, ביתי עם בעלה והילדה, וכמו כן אימי בת 80 , אך הבית גדול מספיק. ביתי וחתני עובדים עד השעות המאוחרות ועל פי רוב אני מקבלת את הילדה שחוזרת מהגן. הילדה מקסימה, אך את המילים הראשונות החלה לומר בגיל שנתיים. מאז היא צברה אוצר מילים רב, אך עדיין לא מקשרת משפתים יותר מ2-3 מילים וגם זה לפעמים בצורה משובשת. עברנו בדיקה אצל קלינאית תקשורת שלא קבע עדיין שום טיפול אלא רק מעקב היות ובדקת השמיעה יצאה תקינה והיא התקדמה מבחינת אוצר המילים מפגישה לפגישה, טיפול שהופסק בזמן אחרון עקב המלחמה כי אנחנו גרים בדרום. מה שקורה זה שנראה לי שהמצב של הילדה הולך ומתדרדר גם מבחינה נפשית. עד המלחמה היא היתה רגילה לישון לבד בחדרה ללא התנגדות ולא היתה מתעוררת בלילות וזאת מגיל 3 חודשים. בתקופת המלחמה ביתי עברה איתה זמנית לרמת גן, שם ישנה איתה במיטה ומאז הילדה לא מסכימה בשום אופן לשאר לבד בחדרה רק אם האם או האב חייבים להיות איתה עד שנרדמת. היא גם מתעוררת הרבה בלילות, בוכה שאין איש בחדר, נצמדת כל הזמן להורים או אלי, לא מוכנה להיות בשום אופן לבד. היא עדיין לא גמולה, אך עד לפני זמן קצר היתה אומרת שיש לה קקי, אך גם זה נפסק, כאילו נכנסה לסוג של רגרסיה.היא רוב הזמן חרדה, עצבנית, צועקת, דוחפת, ולפי מה שנאמר לנו מהגן, שם היא מתנהגת נורמלי וה"טרור" מופעל רק בבית. יחד עם זאת, ביתי בת 38 שזאת הילדה הראשונה שלה, מרגישה חנק, עיפות, מגדירה את הילדה כ"לא נורמלית" וזה מדאיג אותי מאד. אני שומעת הרבה את המוסג ש"נמעס לי, אני לא יכולה לחיות בגללה". הבת שלי לא עברה ילדות קלה, היא בת להורים גרושים בעצמה ואני חוששת שהתיסכולים שלה יעברו לילדה הקטנה ויגרמו לה נזק. אני רוצה לציין גם שהילדה נולדה בניתוח קיסרית כתוצאה ממצוקה ואני גם חוששת שאולי הרגעים הקריטים האלה אולי גרמו לה איזה נזק אך לא יודעת כיצד ניתן לבדוק זאת. אני מאד אוהבת את ביתי וממש מכורה לקטנה, אך לפעמים לא יודעת איך לעזור....שהילדה נמצאת רק איתי אני מנסה לרצות אותה ולא לגרום לה להתקפי זעם, אך ברגע שההורים שלה נמצאים היא רוצה אותם ואז קורה הרבה שביתי עצבנית, דוחה אותה, מרגישה שלא רוצה אותה בסביבתה וזה שהילדה נצמדת אליה רק מעצבן אותה עוד יותר. במצבים כאלה הילדה בוכה רוב הזמן, לא אוכלת טוב, מפגינה משחק כוחות והמטח גובר מידי יום. הייתי כותבת עוד הרבה, כי אני מאד מודאגת ואני רוצה את טובת המשפחה. חשבתי אפילו להציע להם לגור לבד אבל אני י חוששת בתור אמא גם לשלומה הנפשי של ביתי וגם להתפתחותה הנורמלי של הקטנה. אנא עזרו לי........... סבתא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעדה,
מיכל דביר קורן08/02/2009אני שומעת את הדאגה הרבה שלך ושמחה עבור בתך ונכדתך על שיש להן אותך: שאת רגישה אליהן ומחפשת עבורן את הטוב ביותר. את כותבת גם על דאגתך שהמצב כיום קשור לגירושייך שלך ולהשפעתם על בתך ובכך מתארת את תחושת האשמה שלך, אבל עדיין תוכלי לשמוח על שלמרות שבחרת להתגרש, בתך כיום מצליחה לפתח חיי זוגיות ומשפחה, ועוד בוחרת לגור אתך - כנראה שגם עשית הרבה דברים טובים...
ועכשיו לקטנטונת: היא עברה חוויה מאוד לא פשוטה שקשורה בפחד מהמלחמה - אי וודאות, שינויים, פחד שניכר גם אצל המבוגרים שאמורים לספק ביטחון והגנה ועוד. כל אלה לעצמם עשויים להיות סיבות טובות מספיק לרגרסיה התנהגותית (ההצמדות אליכם) והתפקודית (עשיית הצרכים). תחושות אלה הופכות קשות יותר גם בהעדר כישורים שפתיים טובים מספיק - השפה היא כלי עזר לעיבוד רגשות ותחושות וכאשר היא אינה משמשת ככזו, הרי שנוטים לתגובות פעולה אחרות. אבל מעל הכל, נדמה שהגורם המרכזי לתחושותיה הוא המצב הנפשי של אימה, בתך: מנפילות טילים סביב הבית ניתן לרוב להתאושש ביתר קלות בהשוואה לקושי להתאושש מחוויית דחייה על ידי אימה. נשמע שהיחסים שלהן מורכבים מאוד ואינם מסיבים הנאה. פעוטות נוטים להיצמד להוריהם כאשר קשה להם, אבל זה יותר מורכב כאשר הגורם לקושי זה הוא אותו מבוגר עצמו, אז נוצרת הדחייה שאת מתארת ואת זה בוודאי כולכן מרגישות היטב.
אני לא יודעת מה הסיבה למגורים המשותפים (ארבעה דורות !), אך נשמע שדווקא נוכחותך שם היא עזרה גדולה ואת משמעותית עבור נכדתך ומתוך דאגתך זו כדאי לך לנסות ליזום שיחה בעיניין עם בתך. שתפי אותה בדברים שאת חווה ומרגישה מתוך זוית המבט שלך ומבלי לשפוט אותה על הקושי שלה: את בוודאי, בתור אם שהתמודדה אתה לבד, בעצמך זוכרת תקופות לא קלות - את האשמה והכאב בטח הרגשת גם מבלי שיגידו לך שאת לא בסדר...
ולסיכום, אני ממליצה לכן מאוד לפנות לעזרה מקצועית שתעסוק ביחסים המשפחתיים, ובעיקר חשוב הדבר לנכדתך הפעוטה שזקוקה כעת לאימה יותר מכל.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
