בעיה חברתית?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיה חברתית?
    שרונית
    09/02/2009

    בני בן שנתיים וחצי. נמצא במסגרת כלומר מעון מאז שהיה בן 8 חוד'. ילד חברותי, חייכן, שמח וכו'. בכל פעם שאנחנו מגיעים לגן משחקים הוא מפחד להתקרב למתקנים (נדנדה, מגלשה וכו'), כל זמן שילדים אחרים משחקים שם. אם המתקן פנוי ואין סביבו ילדים - רק אז הוא מוכן לגשת ולשחק. זה קורה בכל גן משחקים שאנחנו הולכים. ממה זה נובע? אני לא יודעת אם יש קשר אבל הוא התחיל ללכת (עצמאית) רק בגיל שנתיים וחודש. עד אז הוא הלך מסביב לחפצים בלבד. (היה לו איחור התפתחותי בכל הקשור לזחילה, הליכה וכו'). האם יש קשר בין הדברים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה חברתית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה חברתית או אולי דווקא מוטורית?!

    מיכל דביר קורן
    09/02/2009

    שלום שרונית,
    את מתארת את בנך כילד חברותי שכנראה מסתדר היטב בגן, כלומר לא נרתע מילדים ונהנה בקרבתם, אך עדיין את שואלת האם העובדה שהוא חושש להתקרב למתקנים הינה בעיה חברתית. כאשר עולה חשש בסיטואציה מאוד ספציפית - כמו חשש כזה, הרי שיש למצוא הסבר אחר ולדעתי את עצמך מצאת אותו כיוון שלהתפתחותו המוטורית משמעות גדולה מאוד....
    ההתפתחות המוטורית האיטית של בנך בוודאי הובילה לחוסר ביטחון בהתנהלותו הגופנית והפיסית אשר גורם לו כיום להרתע ממתקני חצר. מדובר כנראה בילד שזמן רב היה חסר תנועה, או אולי נע באיטיות ובסרבול, בעוד שילדים אחרים בני גילו כבר רצו וקפצו סביבו, חוויה המעוררת חשש אמיתי ותסכול כאחד. העובדה שהיום הוא מוכן להתנסות במתקנים למרות הכל הינה הישג משמעותי עבור ילד עם קשיים מוטוריים, וכנראה קשורה למוטיבציה שיש לו וגם לעידוד ולתמיכה שהענקתם לו למרות הכל. ישנם ילדים שהאיחור המוטורי שלהם גורם להם להימנע לחלוטין ממתקני חצר וטוב מאוד שלא זה המקרה של בנך.
    אני מציעה להמשיך לעודד אותו לפעילות, גם היא נעשית במרוחק מילדים אחרים (בינינו, זה גם יותר נעים לא?), ובמקביל לנסות למצוא עבורו התנסויות מוטוריות מאתגרות במסגרת חוג התעמלות או ג'ימבורי מתאים, בליווי מדריך/מדריכה רגישים, כדי להעניק לו חוויה פיסית טובה וביטחון רב יותר להתנסות.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו