בת שנה וחצי - הרגלי אכילה והנקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת שנה וחצי - הרגלי אכילה והנקה
    דנה
    09/02/2009

    בתי בת שנה וחצי ועדיין יונקת . בשעות היום היא נמצאת עם מטפלת (שבאה לביתנו) עד 16:00 . במהלך היום אין לה זמני ארוחות קבועים אלא המטפלת מאכילה אותה בכל פעם קצת לפי צרכיה (פירות ,ירקות, דברי חלב, פסטה , תירס) והרבה פעמים היא נותנת לה לאכול תוך כדי טיול בחוץ (הן מטיילות בכל יום ) . עד סביבות גיל שנה הייתה יושבת בכיסא אוכל ואוכלת בעצמה ומאז גיל שנה וחודש בערך בתי לא מוכנה בשום אופן לשבת בכסא אוכל אלא האכילה נעשית תוך כדי תנועה ומשחק (המטפלת מאכילה אותה) או שמחזיקה ביד ואוכלת . לאחרונה אני ובעלי מנסים ורוצים להקנות לה הרגלי אכילה יותר מסודרים אך היא ממש מסרבת בתוקף לשבת בכסא כלשהו - ניסינו בכסא אוכל של תינוקות , בכיסא שמתלבש על כיסא רגיל, בכיסא עם הגבהה בכיסא ילדים ליד שולחן נמוך אך היא ממש מסרבת לשבת ודורשת לטייל עם האוכל ברחבי הבית !!! (גם סינר היא לא מוכנה לשים בשום אופן). בארוחות משפחתיות בסופי שבוע היא גם לא מוכנה לשבת איתנו ואם כן אז היא יושבת על ברכי אחד מאיתנו ונודדת מאחד לשני על פי רצונה וממש מנהלת את הארוחה : באמצע הארוחה היא תמיד דורשת שאניק אותה או שהיא רוצה שנבוא לשחק איתה . יש לציין שזו ילדה ראשונה ומוצפת בתשומת לב כך שאין לה מחסור בכך . כיצד לדעתך עלינו לנהוג ? אני לא רוצה להכריח אותה לשבת בכיסא ולאכול אך מצד שני לא רוצה לנקות את הבית בכל פעם כיוון שמתעקשת לאכול בעמידה ובכל הבית וגם , ובעיקר רוצה להקנות לה הרגלי אכילה בריאים . שאלה נוספת קשורה להנקה : כפי שאמרתי היא עדיין יונקת ובלילות היא ממש משתמשת בי כמוצץ , בכל פעם שמתעוררת היא נרדמת רק לאחר שאני מניקה אותה (במיטתינו ) ואנו נרדמות יחד והיא ממשיכה לינוק כאוות נפשה בכל פעם שרוצה . לפעמים אני מוצאת אותה מחוברת אלי כעבור מספר שעות ... אני רוצה להמשיך להניק אבל רוצה להוריד את התדירות לפחות בלילה כדי שאוכל לתפקד ביום... איך עושים זאת ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי אכילה ועוד...

    מיכל דביר קורן
    09/02/2009

    שלום לנל,
    כפי שאת כותבת בעצמך, נשמע שבתך אכן מנהלת את הארוחות, אך היא גם מנהלת את סדרי הניקיון שלכם, את סדרי ההרדמה ואת סדרי השינה....נכון שלכל מה שאת מתארת אפשר להתייחס כאל עינייני אכילה, אבל נשמע לי שהסיפור יותר קשור בהקניית הרגלים בכלל ויותר מזה: בהצבת גבולות. מהתיאור שלך עולה שבתכם לא מורגלת כלל לקבל על עצמה דרישות חיצוניות של מציאות, ומאוד כדאי להתחיל לעשות זאת...היא כנראה גדלה בקצב מהיר הרבה יותר מכפי שאתם שמים לב, ולפני שהבחנתם ועשיתם שינויים בהרגלים שלה כתינוקת, היא הפכה לפעוטה דורשנית ותובענית.... על מנת שזה ישתנה אתם אלה שצריכים לעשות שינוי, להגדיר את הדברים שחשובים לכם ולעשות את השינויים בהדרגה כלומר, לא לדרוש ממנה בבת אחת לעמוד בכל כי זה יוביל לתסכול אצל כל הצדדים, אבל להציב מטרה אחת לכל כמה ימים ולעמוד בבכי שלה ובהתנגדות שבוודאי יגיעו.
    אז הנה כמה עצות:
    נתחיל בעיניין ההנקה: גם תומכות הנקה נלהבות מסכימות שלהנקה אחרי גיל שנה אין תפקיד של הזנה אלא תפקיד יותר רגשי הקשור לקשר אם-תינוק. ההנקה יכולה להיות זמן נעים ומהנה עבור שתיכן, אחרי פרידה (למשל כשאת חוזרת הבייתה אחה"צ), לצורך נחמה (אחרי עלבון, מכה) או כארוחת בוקר ולילה (לא אמצע הלילה!) במידה ואינה אוכלת מספיק. היא ממש לא אמורה להרדם בהנקה ויותר מזה: אין כל סיבה להניק אותה במהלך ארוחה! בגילה חשוב מאוד להקנות הרגלי הירדמות אחרים, שאינם תלויים בך או בהנקה, ומאפשרים לה לחזור לישון בכוחות עצמה כאשר היא מתעוררת בלילה. היא גם ממש לא אמורה לאכול במהלך השינה. בעיניין הזה אני מזמינה אתכם לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו בנושא שינה.
    ולגבי הארוחות: הרגלי האכילה שאת מתארת הם בעצם הרגלי נשנוש. בתך אינה מורגלת להפריד את האכילה משאר הפעולות שהיא עושה - משחק, טיול וכו', ולכן היא אוכלת תוך כדי. על מנת לשנות את זה צריך להגדיר זמני ארוחות קבועים פחות או יותר שמיועדים לאכילה בלבד, ורצוי לאכילה חברתית, כלומר שבתך תהיה חלק מהארוחה שלכם, תשב יחד אתכם ותאכל את אותו הדבר. חשוב שגם המטפלת תנהג כך ותמנע מההתרוצצות הזו. על מנת שזה יצליח נסו קודם אתם במהלך סוף שבוע או כמה ימים שאתם איתה, ובהדרגה תבקשו גם מהמטפלת. לא כדאי לעשות זאת בארוחות משפחתיות המוניות שם יש הרבה מידי התרחשויות מעניינות וגירויים מציפים - נסו לעשות את זה בבית, סביב השולחן בו אתם אוכלים את הארוחות שלכם.
    לסיכום, הייתי מציעה שתבדקו עם עצמכם מדוע כל כך קשה לכם לתסכל אותה ולקבוע את הסדרים בבית עד שהיוצרות כל כך התהפכו? אני בטוחה שהיא תהיה פעוטה מקסימה ואוהבת גם אם תתחילו לנהל אותה ולא תתנו לה לעשות את זה בעבור עצמה ובעבורכם. זה רק יותר יישמור עליה...
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו