קשיי הסתגלות לגן והולדת אחות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשיי הסתגלות לגן והולדת אחות
    הילה
    16/02/2009

    אנו הורים לשתי בנות בת שנה ועשרה חדשים ובת חצי שנה ביתנו ה"גדולה" חווה קושי עצום להסתגל למשפחתון בו היא נמצאת ואין אנו יודעים אם זה בגלל הולדת האחות, המחלות הרבות שהיו לה או משהו בגן עצמו מצד אחד יש דחף להחליף לה מקום מצד שני לא בטוח שזה הזמן שתעבור משבר נוסף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מקור הקושי?

    מיכל דביר קורן
    17/02/2009

    שלום הילה,
    אני מסכימה עם השערתך כי קשה לדעת מהו המקור לקשיי ההסתגלות של בתך למשפחתון - האם מדובר בתגובה לשינוי המשמעותי במשפחה עם הולדת אחותה, או שמא לחוויותיה מהמשפחתון. קיימות גם אפשרויות נוספות כמו קשיי הסתגלות ספציפיים שלה - לא כתבת על המזג שלה, על מהלך ההתפתחות או על יכולות ההתמודדות בעוד תחומים. אני גם מסכימה שהמחשבה להוציאה מהמשפחתון הינה כנראה דחף, מתוך הרצון שלכם כהורים להתגייס מייד לעזרתה ולחלץ אותה, להגן עליה מפני הקושי הזה. הדחף הזה הוא ברור וטבעי, אך לא בטוח שהוצאתה משם היא הפתרון.
    מה שכן בטוח הוא שחשוב מאוד לסייע לה בהסתגלות כיון שהיציאה אל המשפחתון הינה ההתמודדות הראשונה שלה בעולם החברתי ולכניסה זו משמעויות רבות לתפיסתה העצמית, למידת היכולת שלה להסתמך על עצמה וליכולת שלה ללמוד ולשחק.
    אני מזמינה אותך להרחיב את התיאור על בתך ועל מהות הקשיים ולשוב ולהתייעץ בפורום. במקביל, אם להרגשתכם ההתמודדות שלה אינה בגדר קושי טבעי המלווה תהליך הסתגלות שיגרתי אל מסגרת גנית חדשה, הרי כדאי לפנות לייעוץ מקצועי מתאים.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו