שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    אלה
    17/02/2009

    בני בן 3 שנים לפני כחודשיים נולד לו אח.... עד להולדת האח הוא ישן לבדו במיטתו מרגע השינוי הוא מרטיב במיטה וכל הזמן קורא לי או לבעלי לבוא לישון איתו מה עושים? איך מחזירים אותו לרגע של לפני??? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בעקבות הולדת אח

    אודט בוקאי
    19/02/2009

    שלום אלה

    מזל טוב לכם עם הצטרפות חבר למשפחתכם!! תינוק חדש במשפחה הוא מקור לשמחה רבה אך גם מייצר דינאמיקה חדשה בתוך המשפחה, בה יש התמקמות מחדש של כל אחד מהחברים, לנוכח השינויים והאתגרים. ילדים לעתים מגיבים ברגרסיה במצבים אלו: הישגים שנרכשו עד כה, כגון גמילה מהרטבת לילה, יכולים להשתנות. כל ילד מבטא את הרגרסיה בתחום שהוא פחות דומיננטי אצלו ומעניין להבין מדוע בנך בחר (באופן לא מודע כמובן)בתחום ההרטבה על מנת לבטא את השינוי המתרחש עליו בעקבות הולדת האח(כמה זמן הוא גמול בלילה?האם היו פספוסים בעבר?).
    השינוי המרכזי עבור בנך הוא כמובן בכך שתשומת הלב שלכם כהוריו שהייתה עד כה בלעדית, מחולקת עתה בין שניים, וביתר שאת מופנית מן הסתם לרך הנולד שמעסיק אתכם סביב היממה. בנוסף, לרוב התינוק ישן עם הוריו ובכך מקצין את תחושת הבדידות/נטישה אצל האח הבכור ואת ה"סילוק מהממלכה"...
    בנך הורגל להרדם באופן עצמאי וכעת הוא דורש את נוכחותכם בהירדמות, כאילו שואל, האם יש דרך שבה אוכל להחזיר את השליטה שהייתה לי עליכם? נשאלת השאלה, האם להיענות לו, או לנסות לשמר את ההרגלים שנרכשו טרם הולדת אחיו. התשובה היא כמו תמיד-למצוא איזון בין הקטבים ובהדרגה לחזור למצב הקודם של הרדמות עצמאית.
    במישור השינה-רצוי שתהיו לידו זמן קצר,שיוקדש לתשומת לב אישית כגון הקראת ספר או שיחה קצרה, ותדגישו שאתם עוד מעט יוצאים מהחדר ומניחים לו להרדם לבד כי אתם סומכים עליו שהוא יצליח להרדם בעצמו. חשוב מאוד שלא לשנות הרגלים שנרכשו קודם להולדת האח, על מנת שתשמר אצלו תחושת היציבות וההמשכיות בחייו ובחיי המשפחה, שמקנה בטחון לנוכח השינויים הרבים שחלים כרגע במשפחה (הרבה מהם גם לטובה!!)
    במישור ההרטבה-רצוי לפעול בשיטה של חיזוקים-בכל בוקר שקם יבש להעניק לו מדבקה/כוכב וכו'..
    במישור הכללי-ככל שתהיו מודעים לצורך של בנכם בזמן איכות אתכם ותפנו לכך זמן כמה שניתן, כך הוא יחפש פחות את נוכחותכם בזמנים לא מתאימים כמו לבוא לישון איתו. כך הוא גם לא יבקש את תשומת לבכם בדרכים פחות מסתגלות כמו הרטבה לילית, בהנחה שאכן השיג שליטה מלאה בתחום זה לפני הולדת אחיו..

    ולשאלתך-איך מחזירים אותו לרגע שלפני-חשוב לי לציין כי בנך לעולם לא יחזור להיות הילד של הרגע שלפני.., כמו שגם אתם כהוריו וכל המשפחה. לכל אחד כעת יש הגדרת תפקידים מחודשת והוא ספציפית הפך לאח הבכור, על כל המשתמע מכך. לכן ברשותך, הייתי מגדירה את שאלתך מחדש-איך מסגלים את בנך למציאות החדשה במשפחה כך שהוא יתפקד באופן מסתגל ומותאם-התשובה היא עם הרבה סבלנות ורגישות, הבנה למשמעות המצב החדש עבורו ועבורכם, ואמונה בו ובתהליך הטבעי שהוא כמו רבים אחרים שנולד להם אח, יעבור את התקופה הזו ויצמח ויתפתח בזכותה!

    כמובן שאם אחרי תקופה הרגרסיה נמשכת ללא מגמה של שינוי, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

    בברכה,
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה

    אלה
    20/02/2009

    ראשית תודה על תשובתך המעמיקה והעניינית שנית כמה זמן להארכתך נקראת תקופת הרגרסיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה

    אודט בוקאי
    21/02/2009

    לצערי , אין ממש תשובה חד משמעית לנושא, משך הרגרסיה משתנה מילד לילד, ולעתים כשיש התקדמות בתחום אחד -הרגרסיה יכולה להתבטא בתחום אחר.בנוסף,יש תחומים קבועים אצל ילד מסוים, בהם נראה רגרסיה סביב מצבי דחק לאורך השנים( מעבר גן, הולדת אח וכו'...)

    חשוב לי לציין לגבי הרטבה לילית, שנהוג להבדיל בין הרטבה שהופיעה לאחר תקופת גמילה של חצי שנה(קם יבש מרבית הזמן) , לעומת הרטבה שהופיעה לאחר תקופת גמילה קצרה מכך.

    ובכל זאת, על מנת לקבוע אם מדובר בתגובה נורמטיבית או בתגובה קיצונית ולא מסתגלת שדורשת פנייה להתייעצות מקצועית, חשוב לשים לב לדברים הבאים:

    1. שינוי במצב הרוח הכללי של הילד (האם השתנה מקצה לקצה, האם הפך להיות רגזני/עצוב באופן קיצוני)
    2. שינוי בתפקוד החברתי של הילד (האם הגננת בגן רואה קושי)
    3. שינוי ברמת העניין שלו בפעילויות תואמות גיל (משחקים, צעצועים, פעילות מוטורית.)
    4. עד כמה הרגרסיה מוכללת לשאר היכולות שנרכשו עד כה (שפה, שליטה בסוגרים במשך היום, עצמאות בפעילויות יומיומיות ועוד).

    לסיום אדגיש כי הופעת הרגרסיה היא טבעית וצפויה. מדאיג יותר כאשר ילד מקבל בשיוויון נפש מעברים משמעותיים בחייו ואינו מבטא כל שינוי בהתנהגותו בעקבות כך.

    בברכה,
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו