מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהאלה17/02/2009
בני בן 3 שנים לפני כחודשיים נולד לו אח.... עד להולדת האח הוא ישן לבדו במיטתו מרגע השינוי הוא מרטיב במיטה וכל הזמן קורא לי או לבעלי לבוא לישון איתו מה עושים? איך מחזירים אותו לרגע של לפני??? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגרסיה בעקבות הולדת אח
אודט בוקאי19/02/2009שלום אלה
מזל טוב לכם עם הצטרפות חבר למשפחתכם!! תינוק חדש במשפחה הוא מקור לשמחה רבה אך גם מייצר דינאמיקה חדשה בתוך המשפחה, בה יש התמקמות מחדש של כל אחד מהחברים, לנוכח השינויים והאתגרים. ילדים לעתים מגיבים ברגרסיה במצבים אלו: הישגים שנרכשו עד כה, כגון גמילה מהרטבת לילה, יכולים להשתנות. כל ילד מבטא את הרגרסיה בתחום שהוא פחות דומיננטי אצלו ומעניין להבין מדוע בנך בחר (באופן לא מודע כמובן)בתחום ההרטבה על מנת לבטא את השינוי המתרחש עליו בעקבות הולדת האח(כמה זמן הוא גמול בלילה?האם היו פספוסים בעבר?).
השינוי המרכזי עבור בנך הוא כמובן בכך שתשומת הלב שלכם כהוריו שהייתה עד כה בלעדית, מחולקת עתה בין שניים, וביתר שאת מופנית מן הסתם לרך הנולד שמעסיק אתכם סביב היממה. בנוסף, לרוב התינוק ישן עם הוריו ובכך מקצין את תחושת הבדידות/נטישה אצל האח הבכור ואת ה"סילוק מהממלכה"...
בנך הורגל להרדם באופן עצמאי וכעת הוא דורש את נוכחותכם בהירדמות, כאילו שואל, האם יש דרך שבה אוכל להחזיר את השליטה שהייתה לי עליכם? נשאלת השאלה, האם להיענות לו, או לנסות לשמר את ההרגלים שנרכשו טרם הולדת אחיו. התשובה היא כמו תמיד-למצוא איזון בין הקטבים ובהדרגה לחזור למצב הקודם של הרדמות עצמאית.
במישור השינה-רצוי שתהיו לידו זמן קצר,שיוקדש לתשומת לב אישית כגון הקראת ספר או שיחה קצרה, ותדגישו שאתם עוד מעט יוצאים מהחדר ומניחים לו להרדם לבד כי אתם סומכים עליו שהוא יצליח להרדם בעצמו. חשוב מאוד שלא לשנות הרגלים שנרכשו קודם להולדת האח, על מנת שתשמר אצלו תחושת היציבות וההמשכיות בחייו ובחיי המשפחה, שמקנה בטחון לנוכח השינויים הרבים שחלים כרגע במשפחה (הרבה מהם גם לטובה!!)
במישור ההרטבה-רצוי לפעול בשיטה של חיזוקים-בכל בוקר שקם יבש להעניק לו מדבקה/כוכב וכו'..
במישור הכללי-ככל שתהיו מודעים לצורך של בנכם בזמן איכות אתכם ותפנו לכך זמן כמה שניתן, כך הוא יחפש פחות את נוכחותכם בזמנים לא מתאימים כמו לבוא לישון איתו. כך הוא גם לא יבקש את תשומת לבכם בדרכים פחות מסתגלות כמו הרטבה לילית, בהנחה שאכן השיג שליטה מלאה בתחום זה לפני הולדת אחיו..
ולשאלתך-איך מחזירים אותו לרגע שלפני-חשוב לי לציין כי בנך לעולם לא יחזור להיות הילד של הרגע שלפני.., כמו שגם אתם כהוריו וכל המשפחה. לכל אחד כעת יש הגדרת תפקידים מחודשת והוא ספציפית הפך לאח הבכור, על כל המשתמע מכך. לכן ברשותך, הייתי מגדירה את שאלתך מחדש-איך מסגלים את בנך למציאות החדשה במשפחה כך שהוא יתפקד באופן מסתגל ומותאם-התשובה היא עם הרבה סבלנות ורגישות, הבנה למשמעות המצב החדש עבורו ועבורכם, ואמונה בו ובתהליך הטבעי שהוא כמו רבים אחרים שנולד להם אח, יעבור את התקופה הזו ויצמח ויתפתח בזכותה!
כמובן שאם אחרי תקופה הרגרסיה נמשכת ללא מגמה של שינוי, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.
בברכה,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגרסיה
אלה20/02/2009ראשית תודה על תשובתך המעמיקה והעניינית שנית כמה זמן להארכתך נקראת תקופת הרגרסיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגרסיה
אודט בוקאי21/02/2009לצערי , אין ממש תשובה חד משמעית לנושא, משך הרגרסיה משתנה מילד לילד, ולעתים כשיש התקדמות בתחום אחד -הרגרסיה יכולה להתבטא בתחום אחר.בנוסף,יש תחומים קבועים אצל ילד מסוים, בהם נראה רגרסיה סביב מצבי דחק לאורך השנים( מעבר גן, הולדת אח וכו'...)
חשוב לי לציין לגבי הרטבה לילית, שנהוג להבדיל בין הרטבה שהופיעה לאחר תקופת גמילה של חצי שנה(קם יבש מרבית הזמן) , לעומת הרטבה שהופיעה לאחר תקופת גמילה קצרה מכך.
ובכל זאת, על מנת לקבוע אם מדובר בתגובה נורמטיבית או בתגובה קיצונית ולא מסתגלת שדורשת פנייה להתייעצות מקצועית, חשוב לשים לב לדברים הבאים:
1. שינוי במצב הרוח הכללי של הילד (האם השתנה מקצה לקצה, האם הפך להיות רגזני/עצוב באופן קיצוני)
2. שינוי בתפקוד החברתי של הילד (האם הגננת בגן רואה קושי)
3. שינוי ברמת העניין שלו בפעילויות תואמות גיל (משחקים, צעצועים, פעילות מוטורית.)
4. עד כמה הרגרסיה מוכללת לשאר היכולות שנרכשו עד כה (שפה, שליטה בסוגרים במשך היום, עצמאות בפעילויות יומיומיות ועוד).
לסיום אדגיש כי הופעת הרגרסיה היא טבעית וצפויה. מדאיג יותר כאשר ילד מקבל בשיוויון נפש מעברים משמעותיים בחייו ואינו מבטא כל שינוי בהתנהגותו בעקבות כך.
בברכה,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
