בן 3.5 לא מוכן להישאר לבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 3.5 לא מוכן להישאר לבד
    מיכל
    18/02/2009

    לבד = לא איתי באותו חדר. אנחנו מגיעים ביחד הביתה בצהריים (13:30), אחותו הקטנה (1.4) ישנה בזמן הזה, ומבחינתי יש לנו שעתיים של שקט ומנוחה. הוא לא הולך לישון, ויודע לשחק לבד מאד מאד יפה (מסוגל להעביר את כל השעתיים האלה עם פליימוביל ופאזלים), אבל חייב שאהיה לידו. אם אני הולכת לחדר עבודה, לנוח, אפילו לשירותים- רץ אחרי ולא מוכן להישאר לבד בסלון. הטענה שלו- מפחד להיות לבד. לא עוזר כמה שאני מסבירה לו שאם אנחנו באותו בית הוא לא לבד. (רק אם רואה טלויזיה מוכן להישאר לבד בסלון, אבל גם זה לא תמיד) זה מתיש אותי וקשה לי מאד, אני זקוקה לשעתיים האלה של שקט לעצמי. זה יוצר עימותים רבים עד כדי שאני שוקלת להשאיר אותו בגן עד 16 (יומיים בשבוע ממילא נשאר כך). אבל זה לא באמת פתרון מבחינתי, ואני גם לא רוצה שהגן יהפוך ל"עונש" בשבילו. כל הסיפור הזה חדש מהשבועות האחרונים, ולא נראה שזה עומד להיפתר בקרוב. אשמח לדעתכן האם זה נורמלי ומה אפשר לעשות. תודה, מיכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3.5 לא מוכן להישאר לבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צרכי ההורה מול צרכי הילד

    אודט בוקאי
    20/02/2009

    שלום מיכל,

    אתחיל מהסוף ברשותך: הצרכים שלך כאם לשני קטנטנים למנוחה בצהריים ושקט לעצמך היא משמעותית ביותר, לך ולילדייך שזקוקים לך רגועה ופנויה רגשית לצרכיהם כשאת איתם. האם היית מתלבטת אם להשאיר את בנך בגן עד ארבע לו היה בן יחיד? כלומר, האם העובדה שאת נמצאת בבית עם אחותו בזמן שהוא בגן גורמת לך להרגיש שאת מקפחת אותו?
    מדוע את חושבת שהשהות של בנך בגן היא עונש עבורו? האם הוא נהנה ללכת לגן? האם בשעות הצהריים מעסיקים אותו בפעילות מעניינת? אם כן,אני לא רואה כל סיבה מדוע לא להשאיר אותו בצהריים בגן, הוא ימלא את צרכיו בעניין ומשחק ואת תוכלי לנוח ולקבל אותו אחהצ בשמחה וללא עימותים סביב הצרכים המנוגדים שלכם.
    לסיום-ההתנהגות של בנך, בה הוא מבקש את נוכחותך בזמן שהוא מעסיק את עצמו כל כך יפה-נורמטיבית לגמרי! ללא ספק, כל ילד כמעט יעדיף שהות בבית עם אמו ולא ירצה לוותר על נוכחותה ותשומת לבה, בייחוד כאשר מדובר בשעות יקרות בהן אחותו לא מתחרה על תושמת הלב שלך,,אך כאשר זו הופכת להיות מעמסה-אין בה תועלת לאף אחד מהצדדים.

    בברכה,
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו