התפתחות שפתית - ילדה בת שנה ושמונה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התפתחות שפתית - ילדה בת שנה ושמונה
    אורלי
    24/02/2009

    שלום, בתי בת שנה ושמונה חודשים.היא התחילה בחודשיים האחרונים להתנסות בדיבור. אוצר המילים שלה לא גדול ורוב המילים בהן היא משתמשת מאוד משובשות. מילים שהיא אומרת בצורה בהירה הן: אבא, מים, בואי ,את זה, עוד,בולבול(מתוך תמונת הציפור)),שבת למוצץ היא קוראת : צצי לאיילות היא קוראת : אייות ,היא משבשת מילים בהן הברה המכילה "ל" ולא מרבה להשתמש בהן. ההתפתחות השפתית שלה שונה לחלוטין מההתפתחות המוטורית שלה שהיתה מהירה מאוד היא הלכה בגיל 11 חודשים. גם ההבנה שלה היא הרבה יותר מפותחת מיכולת הדיבור שלה. היא יודעת להסביר(כמובן שלא מילולית) בדיוק מה היא רוצה מגיל מאוד צעיר. אבל בזמן האחרון אני מרגישה שקיים תסכול הנובע מחוסר היכולת השפתית , כאשר היא מנסה להגיד משהו ואנחנו לא מבינים למה היא מתכוונת. שאלתי היא: למה אני אמורה לצפות בשלב הזה? ואיך להקל עליה את התסכול ? תודה אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות שפה בגיל שנה ושמונה

    אודט בוקאי
    25/02/2009

    שלום אורלי

    מיפית היטב את תחומי ההתפתחות של בתך, כך שבגדול אפשר למקד את הקושי בנושא הדיבור.

    בגיל שנה ושמונה אכן מצופה כי לבתך יהיה אוצר מילים גדול יותר ממה שאת מתארת ומעבר לכך-התחלה של צירופי מילים.

    הייתי ממליצה לך קודם כל לבצע בדיקת שמיעה, לעתים נוכחות נוזלים באזניים וירידה בשמיעה משפיעה על עיכוב בהתפתחות הדיבור ועל שיבושי היגוי.

    לקראת גיל שנתיים מומלץ לפנות לייעוץ של קלינאית תקשורת, אוכל לכוון אותך על פי איזור מגורייך לשירות ציבורי או פרטי.
    עד אז, צריך להיעזר בהרבה סבלנות וכשהיא מתוסכלת מחסור היכולת להביע עצמה (ודאי אתם מתוסכלים לא פחות) אפשר לומר לה שאתם מבינים שזה קשה לה אבל אתם מנסים בכל דרך לעזור לה ולהבין מה היא מנסה לומר. היא ודאי מרגישה זאת גם ללא מילים.
    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המפורטת אשמח...

    אורלי
    26/02/2009

    קודם כל תודה על התשובה המפורטת והמהירה. אשמח לדעת למי עליי לפנות כדיי לבצע את בדיקת השמיעה . אנחנו גרים בתל אביב. תודה, אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפנייה לבדיקת שמיעה

    אודט בוקאי
    26/02/2009

    הי אורלי

    גשי לרופא הילדים והוא יתן לך הפנייה לאחד המכונים באזורכם. בפנייה למכון השמיעה חשוב להדגיש את גיל הילד כי הבדיקה משתנה בהתאם.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו