דחוף

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דחוף
    גלית
    01/03/2009

    שלום, אני אמא צעירה לשני ילדים מקסימים, בני הבכור בן 7 בכיתה א', ילד חכם להפליא, מתוק וטוב, התנהגותו קצת מדאיגה אותי, הוא לרוב משחק עםמ הבנות בכיתה וטוען שהבים משחקים במשחקים משעממים (כדור רגל), הוא איננו משחק בבובות (וזה בסדר גם אם) הוא משחק עם הבנות במחבואים, שירים, והמצאת ניסויים, הוא ילד אהוד מאוד ומוזמן לכל המפגשים שעושים הבנים. לאחרונה מהלחץ שלי אני "מטיחה" בו שאלות למה הוא לא משדחק עם הבנות ולדעתי הוא נלחץ באחת השיחות האחרונות שלנו הוא אמר לי שלא כיף לו להיות בן ושזה מגעיל, כששאלתי למה הוא אמר כי הבנות מורחות לק ושהוא היה רוצה להיות בת. הייתי המומה קצת ואמרתי לו מה שאני דיי מצטערת שאולי כדאי שנדבר עם מישהו, אז הוא אמר לי אמא, אני לא צחקתי אני באמת מעדיף להיות בת. מה עלי לעשות????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זהות מינית

    מיכל דביר קורן
    02/03/2009

    שלום לגלית,
    את מתארת את בנך כילד מתוק וטוב ונהנית מהכישורים שלו, אך מאידך לחוצה מההעדפה שלו עד כי נראה לך שהלחצת אותו בשאלותייך .... הזהות המינית כבן/בת מופיעה אצל ילדים בגיל 3-4: אז הם מבינים שהמין שלהם הוא דבר קבוע ("תמיד אני בן/בת"), אך רק בגיל בית-ספר, סביבות 7-8 , מתבהרת ההשתייכות הביולוגית והיציבות לכל החיים ("תמיד אהיה בן/בת"). הפרעה בזהות המינית מוגדרת כאשר לצד העדפה של התנהגויות בני המין השני, ישנה גם אי שביעות רצון מהמין הנוכחי. ישנן מגוון סיבות להתפתחות הפרעה זו, אך לא כל העדפה תקופתית של ילד תוגדר כהפרעה בזהות המינית.
    ובכן, ממה בעצם את חוששת? האם את מהססת כיצד להגיב אליו ולרצונות שלו (למשל, למריחת הלק)? או אולי תוהה איך לשנות את העדפה שלו והאם זה בכלל אפשרי? אני סבורה שלעיתים החלטות אלה קשורות גם ברקע התרבותי והחברתי של כל משפחה: ישנן משפחות שמסוגלות לשאת תקופות 'עמימות' אלה, כלומר, מאפשרות לילד ללכת על פי נטיות ליבו, גם אם במחיר של אכזבה מבחירותיו (למשל, לשאת את העובדה שלא ישחק כדורגל אך יהנה מדברים אחרים), לצד משפחות אחרות בהן זה לא אפשרי. ואולי, למה התכוונת כשאמרת לו 'אולי נדבר עם מישהו'?
    התייעצות עם איש מקצוע תהיה רלוונטית כאן אם את מתרשמת שבנך אינו מאושר מהבחירה שלו, סובל או משלם מחיר חברתי ותפקודי על כך. התייעצות מעמיקה יותר רלוונטית גם עבורכם ההורים על מנת לגבש החלטות משותפות לגבי האופן בו נכון להגיב אליו. במקרים אלה חשובה התייחסות דומה כדי למנוע מצבים בו הורה אחד מחזק התנהגות שההורה האחר מוקיע (למשל, אם את מאפשרת לבנך למרוח לק ולא עושה מכך עיניין, חשוב מאוד שלא יווצר מצב בו אביו לועג לו על זה: זה מאוד מבלבל ויוצר פיצול קשה יותר).
    אוכל להפנותכם לגורם מתאים הקרוב למקום מגוריכם.
    בהצלחה,
    מיכל


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו