מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בגיל שנתיים וחודשייםהילה10/03/2009
שלום אני חייבת עזרה/עצה כי אני כבר מותשת.... בתי בת שנתיים וחודשיים. רקע : יש לי תינוק בן תשעה חודשים (הפרש של שנה וחמש ביניהם). לפני כשלושה שבועות הובהלתי למיון ועברתי ניתוח שכתוצאה מכך "נעלמתי" מהבית למשך שבוע. הבית הוצף בבני משפחה שבאו לעזור בטיפול הילדים (במיוחד הורי). מאז שחזרתי אסור לי להרים אותם. כיומיים לפני כל "הבלאגן" הנ"ל, בתי בת השנתיים וחודשיים החלה לדרוש (בבכי) שנעמוד ליד מיטתה עד שהיא נרדמת (אני לא יודעת אם זה כתוצאה מלילה אחד שבכתה ובעלי עמד לידה כדי שתרדם ומשם זה נמשך לקבע) ואם יצאנו היא צורחת בבכי. בנוסף יש לה את סימני גיל שנתיים הנורא של ה"לא רוצה" ,העקשנות והמרדנות. עלי לציין כי מרגע שנולדה הייתה בעייתית מאד בכל עניין השינה ולפני כחצי שנה הגענו ל"נחלה" של לשים אותה במיטה אחרי שגרת לילה טוב , לעזוב את החדר ולהיפגש שוב בבוקר. כעת המצב ממש חזר לקושי הרב מתקופת הינקות הקשה. ברור לי כי אחיה הקטן שלאחרונה התגלה "באור הזרקורים " ,מהווה משקל לא קטן כאן . זאת ועוד ה"היעלמות" שלי לא הוסיפה לעניין. אני כבר עייפה פיזית ונפשית (מהטיפול בשניהם) ורוצה לדעת איך עלי לנהוג . עד מתי צריך לעמוד לידה עד שתרדם(יכול לקחת גם שעתיים)? ואיך משנים / מפסיקים את ההרגל החדש בצורה נכונה? האם אני צריכה עזרה מקצועית? אשמח לקבל את חוות דעתך. בברכה, הילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגרסיה בהרגלי שינה
אודט בוקאי13/03/2009שלום הילה
אתחיל מהסוף...איני חושבת שאת צריכה עזרה מקצועית, מאחר שאת מתארת מצב שהוא נקודתי ושקשור במשבר שמשפחתכם עברה לאחרונה, עם האשפוז שלך והשלכותיו על שינוי שגרת חייכם, הלחץ היומיומי שהיה כרוך בו(טיפול בשני ילדים קטנטנים) והמתח הנפשי. נדרשת סבלנות רבה על מנת לחזור לחיי השגרה ויש לכבד ביטויי קושי מצד בתכם כתגובה למצב זה. עם זאת, שינוי בהרגלים קודמים אינו מסייע להשבת הבטחון והאמון שלה בכם.
בנוסף, את מממקדת את הקשיים שאתם חווים מול בתך בעיקר בתחום השינה. וזו הנקודה לשאול, האם היית פונה לעזרה בנושא העקשנות והמרדנות לולא המשבר לאחרונה? האם את ובעלך מרגישים חסרי אונים מול בתך בעקבות התנהגות זו? האם קבלת עזרה פיזית מסבים וסבתות (בשגרה, לאו דווקא סביב הניתוח) מקלה על ההתמודדות באופן משמעותי או שהקושי מתמקד בקשר שלך ו/או של בעלך עם בתך? האם הקושי נעוץ בעיקר בצורך להתחלק בין שני הילדים?
ספציפית לנושא השינה, מאחר והתמודדתם בכוחות עצמכם עם קשיי השינה של בתכם והצלחתם יפה להרגיל אותה לשינה עצמאית, נראה כי תוכלו לחזור ולעשות זאת וככל שתקדימו לשנות את ההרגלים הלא טובים שנרכשו לאחרונה -כך ייטב. נסו להזכר מה עזר אז לפרידה לפני השינה. שהייה ממושכת (מעל חמש- עשר דקות)לצד מיטת הילד בהמתנה להרדמותו אינה מומלצת. עדיף לצאת ולצפות למאחה ואז לחזור וחוזר חלילה. צפו לתהליך של כמה ימי התשה, אשר בסופו של דבר ישתלמו.
לי בעיקר יש רושם שמה שיכול בשלב זה לעזור הוא הרבה תמיכה ועזרה מסבים וסבתות, שיאפשרו לך מנוחה וגם חלוקת תשומת לב אישית ככל שניתן לכל אחד מילדייך...
בברכה,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
