מה אני עושה לא נכון?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה אני עושה לא נכון?
    אפרת
    15/03/2009

    שלום, בני בכורי בן 6.5 חודשים. התחיל מוצקים לאחרונה, מתהפך לשני הכיוונים וזוחל אחורנית. משחק יפה לבדו ולפעמים איתנו במהלך היום. הבעיה, אם בכלל, היא בשינה שלו. בבקשה אל תפנו אותי לפורום של "בעיות שינה" כי הם די עושים העתק הדבק על אותה פסקה (ידוע לי שלתינוק יש יקיצות תכופות אבל זה לא עוזר, עם כל הכבוד...). במהלך היום בני נמצא אצל מטפלת (מגיל שלושה חודשים) וישן בבוקר כשעה-שעה וחצי בשעה 11:00. כשחוזר הביתה ישן בשעה 17:00 לערך לעוד שעה-שעה וחצי. עד לאחרונה ישן בלול בקומה למטה אולם ברור כי הוא מתעורר על כל רעש קטן וקשה לו מאוד להירדם למרות העייפות (גירוד באוזן, בעניים ובכי...)לכן החלטתי לאפשר לו גם במהלך היום לישון במיטתו בחדר ההורים. הוא אכן נרדם יפה וישן טוב (כאמור, שעה-שעה וחצי) ומתעורר רענן ומוכן למשחקים (והתפתחיות). בלילה- אוכל בשעה 21:30 לערך לאחר מקלחת והולך לישון בקלות יחסית עד הבוקר. במהלך הלילה מתעורר פעם אחת לאכול בשעה 4:00 לערך וחוזר מיד לישון (עם עוד קצת יקיצות עבור החזרת המוצץ). אולם, לאחרונה, לדעתי בשל כך שהוא ישן יפה במהלך היום במיטתו, הוא מתעורר בלילה- בשעה 1:00, 2:00 וחוזר לישון רק לאח שעה-שעתיים. לאחר מכן נרדם ומתעורר לארוחת הלילה. בבוקר הוא דורש עוד שינה ואנני יכולה לאפשר לו כי אני עובדת. קשה לי לראות אותו עייף אחרי שינת לילה. כמה שאלות: 1. האם במהלך היום להתעקש איתו על שינה בלול, למרות שקשה לו להירדם והשינה שלו מקוטעת (הוא גם דורש שקט שקצת קשה לשמור אם רוצים להכין בזמן הזה ארוחת ערב למשל..)? 2.האם זה הזמן להעבירו לחדר משלו? לדעתי הוא צריך שקט גם בלילה וכל הרעשים שלנו (התהפכיות,עיטושים ושיעולים למינהם) מפריעים לו. האם לא מוקדם מידי? 3.אני יודעת שזה לא מדע מדויק, אבל האם שינה עד השעה 18:30 בערב גורעת משינת הלילה? 4. אשמח לטיפים נוספים. תודה רבה, אני מאוד שמחה על הליווי שיש לי מכן. אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה אני עושה לא נכון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה וחוסר שינה

    מיכל דביר קורן
    15/03/2009

    שלום לאפרת,
    את מתארת תינוק שהתפתחותו תקינה, אבל שעות השינה שלו לחלוטין לא מתואמות עם שגרת יומך. הוא אומנם צעיר עדיין מכדי להתנהל בשעות קבועות ואין לצפות ממנו לעשות זאת, אבל מרבית התינוקות מצליחים בהדרגה לקבל על עצמם את המהלך הכללי של שינה ממושכת ורצופה יותר בלילה, בהשוואה לשינה קצרה יותר בשעות היום. בגילו הוא זקוק לדיי הרבה שעות שינה (סביב 14 לאורך כל היום), ולרוב ישנן 2-3 מנוחות במהלך היום, ושינה ממושכת יותר בלילה. נדמה שהתינוק שלך, על פי התיאור, לא יודע את זה עדיין....בוודאי שאת לא יכולה לאפשר לו עוד שינה בבוקר, גם כי את עובדת, וגם כי את בוודאי מותשת לחלוטין אחרי שהיית ערה שעתיים בלילה!!
    אני בהחלט חושבת שלהסדרי השינה ישנה משמעות: בוודאי שניתן להוציא אותו מחדר ההורים אל מיטה משלו (האם במושג 'לול' התכוונת למיטת תינוק?) ולצרף להשכבתו לשנת היום את אותו טקס של הלילה (בלי המקלחת כמובן) כלומר - החשכת החדר, נענוע או שיר והכנסתו למיטה. אני גם חושבת ששינה ב 17:00 אכן עשויה לפגוע בשנת הלילה אצל חלק מהתינוקות, אבל לעיתים זוהי התנומה הקצרה לפני השינה הממושכת של הלילה ולכן כשהוא מתעורר כדאי לנסות להקדים את ההשכבה לשנת הלילה. זה גם יאפשר לך ערב רגוע יותר, הכולל ארוחת ערב. נדמה לי שלא שנת-הערב היא שגורעת משנת הלילה של בנך, אלא כלל מהלך השינה שלו אינו מסודר לאורך כל שעות היום ועל כן הוא מתעורר.
    אני מציעה לך לברר לעומק עם המטפלת לגבי השינה במהלך היום (ואיפה זה נעשה: בעגלה? במיטת תינוק אחרת?), ולנסות ליצור שנת-צהרים מוקדמת יותר, אני מניחה שאם את עובדת וחוזרת אחר הצהרים הרי שתעדיפי לבלות איתו את שעות אחר הצהרים ולא להשכיבו בשעות אלה. זה ייתן זמן איכות לשניכם, של משחק ופעילות, עד לשעת השינה.
    וגם: לא כדאי לצרף את האכילה לשינה, עדיף המצב בו "מתעוררים לארוחה" ולא נרדמים לאחריה.
    אני מצטערת לשמוע שלא הצלחת להיעזר בפורום השינה הסמוך, אבל שמחה שאת נהנית לבקר אצלנו....תודה על המחמאות, זה חשוב לנו להכיר את הקוראים...
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה מיכל.

    אפרת
    17/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו