שיקולים בבחירת גן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שיקולים בבחירת גן
    אורנה
    20/03/2009

    אני אמא לפעוט בן שנה ושמונה , אני חשבתי לשלוח אותו לגן בספטמבר הקרוב -בגיל שנתיים וחודשיים.חיפשתי גנים בחודשים האחרונים ואני ממש מתקשה בבחירת גן. הגנים הפרטיים באופן כללי מציעים לגיל שנתיים - שלוש ,קבוצות של כ 25 ילדים בממוצע בקבוצה עם גננת +2 מטפלות ,אך הגנים צפופים בגודל סלון סטנדרטי, לא תמיד יש חול בחצר,אלא יותר מתקני פלסטיק ורמת המטפלות באאופן כללי זהה מבחינה מקצועית ואישית. בקרתי בגני ויצו ונעמת שם כ 33 ילדים בקבוצת גיל זו עם 3 מטפלות קבועות, רביעית בשעת הלחץ (אחת אחראית קבוצה, אין גננת),הגנים מרווחים לפי משרד התמ"ת ,חצר מתאימה לילדים וכמובן ארגז חול. בכל הגנים באופן כללי סדר היום זהה ,לדעתי כמות המשחקים סבירה, לא מגוונת מאד אבל עובר. אני חושבת שסביבה חינוכית מותאמת התפתחות מחייבת מרחב ומגוון פעילויות ל"מדענים" הצעירים , אולם חשוב לי מאד מאד גם היחס האישי ושהמטפלות יהיו אנושיות וידעו כיצד להגיב לבני במצבים שונים בעיקר בעת מצוקה . על מה לשים את הדגש בבואי לקבל החלטה סופית בבחירת גן לילדי? האם השיקול של מתן מרחב לילדים חשוב? וכדאי להקפיד על כך? במיוחד כאשר ידועה לי ההשפעה של מטפלות בגיל הרך על התפתחותו של בני.-עד עתה הוא איתי בבית ואני בעלת הכשרה בחינוך ומשתדלת להעניק לו המון המון אהבה וחופש ללמידה מגוונת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיקולים בבחירת גן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום הילה,

    דפנה תייר
    21/03/2009

    נראה שבנך זכה עד כה לטיפול מצוין שכלל הן את ההיבט הרגשי והן את ההשקעה בהתפתחותו בכלל. כעת את מחפשת מסגרת המשך שתניח את דעתך, ולצער כולנו את מגלה את המציאות העצובה של המסגרות לגיל הרך בישראל.
    רבים וטובים חקרו ועסקו בבעייתיות של התקנים הישראלים (שאינם משתווים לתקנים המחמירים באירופה או בארה"ב) ושל אכיפתם במסגרות אלו. קשה מאוד למצוא כיום מסגרות שיענו על כל הצרכים של הילדים ושל הוריהם. איני יודעת היכן את גרה, אך כנראה תצטרכי להמשיך את חיפושייך וכנראה תצטרכי, בסופו של דבר, גם להתפשר על כמה מהנקודות שבעינייך יהיו פחות עקרוניות.

    ניכר כי את מודעת לאילו נקודות כדאי לשים לב בעת בדיקת מסגרת הגן. אוכל לומר לך שלתפיסתי המרכיב החשוב ביותר בגיל זה אינו ההיבט הלימודי של הגן, גם לא טיב משחקיו ומתקניו. הם חשובים בדיוק כפי שהניקיון או טיב האוכל המוגש חשובים, אך מעל ומעבר לכול חשוב בעיני ההיבט של הטיפול האישי בילד ובמיוחד הפן הרגשי שלו. וטיפול איכותי יכול להינתן תחת שני תנאים:
    *דמות הגננת/המטפלת - עליה להיות אישה חמה ואוהבת, שנהנת לעבוד ולטפל בפעוטות, סבלנית, בעלת גישה חינוכית מבוססת ובשלה, רגישה וקשובה לייחודיות של כל פעוט וגם לצרכי הוריו.
    *מספר ילדים מצומצם - ככל שיש פחות ילדים במסגרת, כך עולה הסיכוי שכל ילד יקבל תשומת לב אישית רבה יותר והיענות לצרכיו. המסגרות בארץ לוקות בצפיפות יתר. הפעוט נאלץ להתמודד עם מספר רב מדי של ילדים סביבו (מצב שמגביר את תופעות התוקפנות למיניהן) ו"הולך לאיבוד" מבחינת יכולתה של המטפלת להעניק לו את היחס האישי שהוא עדיין כה זקוק לו.

    בסופו של דבר, כל הורה בודק, שוקל ומחליט לפי סדר העדיפויות האישי שלו. באתרים למיניהם ישנן רשימת נקודות מומלצת שאליהן כדאי לשים לב כשבאים לבחון מסגרת חינוכית. בנושא זה אמליץ על האתר לגיל הרך, שם תוכלי למצוא ולהיעזר מספר מאמרים העוסקים בכך.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו