מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קליטת ילדה בת שנה וחצי בגןנילי25/03/2009
אני אימא לפעוטה בת שנה וחצי שעד עכשיו הייתה במסגרת של מטפלת שכל היום נישקה וחיבקה אותה ונתנה לה יחס ממש חם ואוהב.
מתחילת מרץ התחלנו תהליך של קליטה בן, אשר כולל 5 מטפלות וכ-20 ילדים (כולל ביתי).
הגן דוגל בתהליך קליטה איטי אשר הולך לפי הקצב של הילד, מה שאומר שבשבוע הראשון היינו איתה בגן כל יום עד 10:30 והילדה כל הזמן הייתה צמודה עלינו ומדי פעם היא הסתובבה לראות אם אנחנו בסביבה. אחר מכן התחלנו להשאיר אותה לשעתיים ובמהלך הזמן שהות שלה בגן היא בוכה בהפוגות אבל כל הזמן עסוקה בלבכות ולא ממש נותנת לעצמה הזדמנות ליהנות עם יתר הילדים בגן.
עכשיו כבר למעלה משלושה וחצי שבועות ועדיין אנחנו נאלצים לבוא ולקחת אותה ב-13:00 כל יום כי היא לא מוכנה לאכול ולא לישון ורוב היום היא מיבבת ובוכה, רק שיוצאים החוצה היא נרגעת.
יש לציין שרוב הילדים בגן כבר נקלטו מספטמבר ושהיא הכי קטנה בגן, יש עוד 2 או 3 ילדים שגדולים ממנה בחודש חודשיים היתר בני שנה ועשרה חודשים ואף יש בני שנתיים.
הגן מאד נחמד בעל מגוון פעילויות ומאד מומלץ על ידי הורים והשכנים וגם אני וגם בעלי מאד בטוחים ובוטחים בגן.
רציתי להתייעץ איתך מה אנחנו כהורים עושים לא נכון, איך אפשר לעזור יותר לילדה בקליטה בגן? האם תופעה זו מוכרת ותהליך קליטה בגן יכול לקחת חודש ומעלה?
אודה אם תוכלי לעזור לי בשאלתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליטה בגן
אודט בוקאי28/03/2009שלום נילי
תהליך הקליטה של פעוטות בגן הוא אינדיווידואלי ולכן חשוב לכבד את הקצב האישי של כל ילד.
נשמע שבחרתם במסגרת גנית טובה עבור בתכם, הן מבחינת היחס בין מספר המטפלות למספר הילדים, גם טווח הגילאים הוא מצומצם יחסית ולא נראה כי קשיי ההסתגלות נעוצים בעובדת היותה הצעירה בילדים.בתך נכנסה לגן בתקופה מצויינת, בה היא יכולה לקבל את מלוא תשומת הלב מהמטפלות בתהליך ההסתגלות.
למרות תיאורכם, חשוב שתכירו בכך שעד כה בתכם כן עשתה התקדמות-מהשארות שעתיים בלעדיכם ועד להשארות של חצי יום!
האם אתם מגיעים לגן בשעה אחת מיוזמתכם או שכך נדרשתם על ידי הגננת? מה אומרת הגננת על ההסתגלות שלה ואיך היא מבינה את הקשיים באכילה ובשינה? האם היא יותר בוכה או יותר לא בוכה לאורך השעות שהיא בגן? בתארך שבתך אינה אוכלת בגן-האם רק את ארוחת הצהריים או שכל דבר אחר שמוגש לה בגן?(לחם, ביסקוויט, פירות..). האם הרגלי האכילה והשינה של בתך עד לכניסה לגן היו טובים וספקו אתכם/את המטפלת? האם היית מגדירה את ההתפתחות של בתך עד כה מבחינה רגשית/ חברתית/תקשורתית/שפתית/מוטורית-בהתאם לגילה? האם יש לה רגישות תחושתית כלשהי(למגע/אור/קול)?
מאחר שחסרה לי אינפורמציה על מנת להבין את קשייה של בתך, אני יכולה לנסות לתת כמה עצות כלליות, בתקווה שחלקן יוכלו לשרת אתכם ואת בתכם-
ראשית, חשוב לברר עם הגננת מי המטפלת מבין החמש המועדפת על בתך ולנסות לחזק את הקשר ביניהן בפרידה בבוקר(כיצד מתרחשת הפרידה?), על מנת לעזור לה להפוך ל דמות משמעותית עבורה, שתחליף אתכם בהעדרכם, ואשר תהווה עבורה מקור נחמה.
שנית, חשוב ליידע את צוות הגן בהרגלים של בתך, כיצד היא נרגעת(חפץ מעבר אהוב?מוצץ, בקבוק, שמיכי..), מה הפעילות האהובה עליה(מוסיקה, נדנדה), מהם הרגלי השינה והאכילה שלה. אמנם מדובר בגן ולא במטפלת, אך עדיין זהו גן פרטי ויש מקום לבקש יחס אישי כאשר מופיעים קשיים, לפחות בהתחלה.
ישנם ילדים ששהייה חלק מהזמן בעגלה שלהם עוזרת להם להרגע, הם חשים בה מוגנים מאחר שהעגלה מזוהה עם הבית.
ולסיום- קחו נשימה עמוקה, היו סבלניים, וככל שתתווכו את צרכיה של בתכם לצוות הגן, כך תוכלו להקל על בתכם את המעבר.
אם קשיי ההסתגלות ממשיכים ללא מגמה של שינוי, הייתי ממליצה לפנות לייעוץ מקצועי על מנת להיטיב להכיר את הצרכים של בתכם.
בהצלחה,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקליטה בגן ילדה בת שנה וחצי - תגובה
נילי30/03/2009היי אודט,,
תודה על תשובתך, מה שרציתי לדעת הוא בהקשר לעניין השינה בגן, ביתי אמורה לשהות בגן עד 16:00 בשבוע האחרון רואים שיפור הבכי הולך ונחלש אבל הילדה לא מוכנה להיכנס לחדר של השינה ובוכה ואז קוראים לנו להגיע לגן על מנת לקחת אותה.
השאלה האם התהליך הזה נכון לילדה, הילדה עלולה לחשוב שכדאי לה לא לרצות לישון כי גם ככה יבואו לקחת אותה מייד לאחר הניסיון הראשון להשכיב אותה לישון.
מניסיונך כיצד את מציעה לפעול?
תודה
נילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום נילי
אודט בוקאי31/03/2009הבכי ההולך ונחלש הוא סימן להסתגלות -התעודדו! איך הולך עם האוכל?
לגבי השינה, את בהחלט צודקת. בתך יכולה ללמוד שככל שהיא מגבירה את בכייה, כך גדל הסיכוי שיבואו לקחת אותה, או בחוויה שלה "להציל אותה". אני יכולה לחשוב על כמה רעיונות, אבל מאחר שאיני יודעת על מה יושב הקושי להירדם(האם גם בבית ישנם קשיי הירדמות?), לא בטוח שהם יועילו. על מנת שבתכם תירדם בגן, היא זקוקה להרגיש בטוחה ככל שניתן ונראה שהיא כבר פיתחה דריכות מסוימת לקראת סצנת ההשכבה. בקשו מהצוות לנסות להשכיב אותה בעגלה. אם יש ספות קטנות בגן, בקשו מאחת המטפלות לשבת לידה בזמן שהיא על הספה, מבלי להזכיר את המילה שינה. יותר לדבר על מנוחה ושלא חייבים לעצום עיניים או לשכב. יתכן שמרוב עייפות היא פשוט תרדם, אך היא לא תהיה דרוכה כמו כשהיא מתבקשת לשכב על המזרון. אפשר גם לנסות להשכיב אותה מחוץ לחדר שבו נרדמים יתר הילדים, יתכן שהחדר מלחיץ אותה, התאורה בו או חוסר התאורה, וכו'..
והכי חשוב אל תתייאשו, התייעצו עם הצוות וחשבו יחד על אפשרויות יצירתיות להירדמות.
כמובן שבהמשך חשוב שייעשה תהליך הדרגתי על מנת להשכיבה ככל הילדים.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
