קשיים בהרדמות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשיים בהרדמות
    אמא ל- 4
    26/03/2009

    בתי בת השנתיים (זו שלא הסכימה לעבור למיטת מעבר...) מתקשה מאד בהרדמות. התהליך הלוקח כשעה, מתבצע באופן הבא: ברוב הלילות, מקדימה להשכבה פרידה מכל בני המשפחה. לאחר מכן, הקראת סיפור בחדרה, אח"כ פרידה מכל הבובות (יש הרבה חפצי מעבר... שהולכים לישון יחד איתה) ולאחר מכן, היא שותה חלב כשאני מחזיקה לה את הבקבוק (כמו תינוקת, מה לעשות, יש לה אח תינוק...). תהליך ההשכבה נמשך כרבע שעה, אבל הילדה נרדמת רק לאחר שעה!!!, במהלכה היא קוראת לי ולבעלי מספר פעמים, כל פעם בתרוץ אחר (חלב, קקי, המוצץ נפל, הבובה נפלה וכד'). לעתים אנו נענים מיד, ולעתים נותנים לה לקרוא לנו מספר דקות. משך ההירדמות בלילה אינו קשור למשך שנת הצהרים. גם כאשר שנת הצהרים קצרה, ההירדמות בלילה ארוכה מאד.

    לרוב הילדה אינה מתעוררת בלילות, אולם לאחרונה החלה להתעורר פעם-פעמיים בלילה ולבקש בבכי מוצץ שנפל. היא נרדמת מיד כשמביאים לה את המוצץ.

    האם יש מה לעשות כדי לקצר את משך ההירדמות, או שפשוט להניח לזה? בגיל 6 זה יעבור?...:)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיים בהרדמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אמא ל -4

    דפנה תייר
    28/03/2009

    שלום רב שובך, ציפורה נחמדת (:

    תיארת מהלך הכנה לשינה שערוך כהלכה. אני אמנם הייתי ממליצה על נתינת בקבוק החלב בהחזקה עצמאית של הפעוטה, ולא בסמוך כל כך לשינה (האם יתכן שדווקא ההאכלה הזו, רגע לפני ההשכבה, מעוררת אותה? ומה עם צחצוח שיניים? ולקראת גמילת הלילה בודאי יהיה כדאי להקדים שתייה זו), אך סך כל הטקס מתנהל כהלכה.
    אם כך - מדוע היא כל כך מתקשה בהירדמות? האם את בטוחה שאת משכיבה אותה בנקודת העייפות האופטימלית שלה? לא עירנית מדי ולא עייפה מדי? האם יהיה טעם בהקדמת/האחרת שעת ההשכבה?

    עצתי לך היא לשנות את מהלך החיזוקים שלכם:
    כיום אתם נכנסים (חיזוק חיובי) כשהיא מנדנדת לכם (התנהגות שלילית). נסו לשנות את מהלך העיניינים. אימרו לה שמעתה, רק אם היא תשכב בשקט (התנהגות חיובית) אתם תכנסו לחדרה (חיזוק חיובי). אימרי לה משהו בסגנון: "תשכבי בשקט בשקט, אמא הולכת רגע ל...תלות כביסה/לעשות פיפי/למטבח... ואני תכף אחזור אלייך. וכשאחזור אתן לך "נשיקת קסם" מיוחדת מיוחדת שנותנים רק לילדים טובים ששוכבים בשקט בשקט במיטה".
    וכך תעשי. נסי לצאת בהתחלה רק לדקה-שתיים על מנת שתספיקי לחזור לפני שהיא תשמיע קול, וכך תוכלי לתת לה חיזוק. אם היא כן משמיעה קריאה, עימדי בפתח הדלת ואימרי שאינך יכולה להיכנס כי היא קראה לך, ולכן עליכן להתחיל מההתחלה, ועליה להיות בשקט על מנת לזכות בכניסתך לחדר. אימרי לה שהיא יכולה לעצום עינים והבטיחי לה שגם אם תרדם תחזרי לתת לה נשיקה.
    מניסיוני - זה עובד מצויין, ותוך מספר כניסות ויציאות הילד נרדם, ומלילה ללילה התהליך מתקצר.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על העצה המצויינת. אעשה זאת.

    אמא ל- 4
    28/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העצה שלך עובדת!!!

    אמא ל- 4
    29/03/2009

    יישמתי, והיום לראשונה הילדה נרדמה ללא צעקות ובפחות זמן. תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו