בת שנה ושלושה חודשים-מרביצה ונושכת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת שנה ושלושה חודשים-מרביצה ונושכת
    אמא לשניים
    03/04/2009

    שלום,
    בת השנה ושלושה חודשים שלי מרביצה (במקרה הטוב) או חובטת עם צעצוע (במקרה הפחות טוב) או נושכת (במקרה הרע) כשהיא מתרגזת למשל - כשחוטפים לה צעצוע. אלו כלים אפשר לתת בגיל הזה (היא לא מדברת) על מנת להתמודד עם כעס או תסכול?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לך,

    דפנה תייר
    03/04/2009

    תינוקות בגיל זה, מוצפים ברגשות תיסכול אותם הם מתקשים לווסת, והביטוי עלול להיות בדרך תוקפנית של הכאה ונשיכה.
    התפקיד של ההורה בגיל זה הוא לתמוך בתינוק במה שנקרא "ויסות עצמי מונחה", הווה אומר - ההורה מתווך ומשקף לתינוק את רגשותיו ומנחה אותו עד כמה ואיך לבטא אותו, תוך שהוא מרגיעו. שיחות כגון אלו מכירים רבים מההורים: "אני רואה שאת נורא כועסת/עצובה... בואי אמא תרגיע אותך... לא צריך לבכות כל כך חזק/כל כך הרבה... די, די..." וכן הלאה.
    דרך אינטראקציות מעין אלה הפעוט ילמד אט אט מהי התגובה הפרופורציונית לגירוי המסויים שהוא חש. כך רובינו למדנו כיצד להגיב באופן נורמטיבי לגירויים שונים.
    יחד עם זאת רצוי לשים לב לעוד שני דברים:
    הראשון - באיזו אווירה בתך גדלה? אם זו אווירה רוויית מתח ואגרסיה הדבר עלול להשפיע לרעה על בתך.
    השני - לצד בההבנה לתנהגותה של ביתך, עלייך להעביר לה מסר ברור וחד משמעי שאסור להתנהג כך - הכאה ונשיכות הן מסוג ההתנהגויות שאין להן הצדקה ושסביבתה לא תהייה מוכנה להיות סובלנית כלפיהן.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דפנה

    אמא לשניים
    07/04/2009

    רק לידיעה-בתי לא גדלה ב"אווירה רווית מתח ואגרסיה" אלא ההפך הוא הנכון.
    אחיה הגדול מעולם לא הרביץ או נשך
    תודה בכל אופן וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו