מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- משמעת בגןשיר07/04/2009
בני בן שנה ושבעה חודשים.
בגיל שנה נכנס לגן והתאקלם מאוד יפה.
בשל שיקולים כאלה ואחרים החלטנו לאחרונה להעבירו לגן אחר.
ההתאקלמות לגן החדש הייתה חלקה מאוד והוא מאוד אוהב אותו.
בגן החדש מדובר בקבוצה הרבה יותר קטנה של ילדים (בסביבות ה-7) כאשר קודם היה בקבוצה של 12 ואף התערבב עם הקבוצה
של הבוגרים יותר.
מה שמפריע לי הוא שגילתי שהמטפלות בגן החדש אינן מנוסות מספיק ושמתי לב שאין מספיק "משמעת", לדוגמא, בזמן האוכל אם אחד הילדים קם וניגש
לשחק לא מעירים לו להישאר במקומו וכמובן שכל השאר קמים אחריו. נוכחתי לראות ששני ילדים כולל בני נותרו לבד בשולחן כאשר המטפלות נגשו לאלה
שהלכו לשחק, תוך שניות גם הנותרים קמו ועזבו את האוכל.
לא רואה שהילדים עובדים בקבוצות יחד, פשוט כל ילד עושה "מה שבא לו".
בקיצור ישנה אוירה של "משפחתון" ולא של גן שמלמד ומחנך.
שאלתי: בגן הקודם הוא היה רגיל לסדר ושיתף פעולה לכן האם המעבר ל"משמעת רופפת" יכולה לפגוע בילד? לבלבל אותו?
בשנה הבאה, בגיל שנתיים יכנס לכיתה מגובשת יותר כולל גננת מקצועית ואני פוחדת שיהיה לו קשה לחזור לדפוס הקודם.
מה דעתכם? אני מאוד מבולבלת ולא יודעת כיצד לפעול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת מסגרת בגיל הרך
אודט בוקאי09/04/2009שלום שיר
אכן אני מתרשמת שאת מבולבלת: יתכן כי את מטילה ספק שוב בבחירת הגן הנוכחי וזו הרגשה לא פשוטה. את שואלת מה דעתנו וכיצד לפעול ולא ממש ברור לי למה בדיוק כוונתך.
אם את שואלת האם לבצע שינוי נוסף לאור הגילויים החדשים לגבי הגן הנבחר, אני אומרת באופן חד משמעי שלא. בנך עבר בשנה האחרונה שני שינויים משמעותיים והחלק הטוב בסיפור הוא שכנראה מדובר בילד סתגלן שחווה את המעברים באופן תקין והוא שמח ללכת לגן.
אני מסכימה איתך שמה שאת מתארת הוא לא רצוי-ילדים שקמים באמצע האוכל לשחק, ילדים שאוכלים ללא השגחת מבוגר. עם זאת, נסי להזכר מה הייתה הסיבה שמלכתחילה גרמה לך להרשם לגן זה, הרי לא יתכן שאווירת הגן והדברים בהם הוא דוגל השתנו מקצה לקצה. אני יותר מתרשמת שהההתבוננות שלך בנעשה בגן היא קפדנית במיוחד לאור הספקות שמתעוררים בך האם מצאת את המסגרת הנכונה. אז בגדול אומר לך, שאין מסגרת מושלמת, וחשוב שתסמכי על עצמך שמצאת את המיטב עבור בנך. עשי חושבים בינך לבין עצמך מה הדברים החשובים ביותר ונסי להתעלם מהשאר. לגבי הדברים שמפריעים לך במיוחד, שתפי את המטפלת/הגננת האחראית בתחושותייך, בררי מה עמדתה. יכול להיות שדברייך התבססו על תצפית חד פעמית ואין להסיק מהם על השגרה שבגן. זיכרי לציין לשבח את הדברים שאת כן מרוצה מהם, כמו השמחה שבה הולך בנך לגן, ההסתגלות החלקה וכו'..
אני סבורה יותר שמדובר במצוקה שלך וכי בנך מסתגל לשינויים (הטובים יותר והטובים פחות..) וגם ילמד להסתגל לקבוצה המגובשת יותר בשנה הבאה.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
