מה קרה להרגלי השינה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה קרה להרגלי השינה?
    אמא
    12/04/2009

    היי,
    בני בן 9 חודשים כבר כמה חודשים שכשהיה עייף פשוט הנחנו אותו במיטה על הבטן והיה נרדם ללא כל בעיה. בתקופה האחרונה גם בצהריים וגם בלילה מתקשה להרדם בשיטה זו וצריך עזרה בנידנוד לרוב בידיים ולאחר שנרדם איך שמניחים אותו מיד מתעורר ומתחיל להשתול במיטה ומיד רוצה שירימו אותו, איך שמרימים אותו הוא מיד נרדם וחוזר חלילה. מדוע זה קורה? האם יכל ליהיות בגלל יציאה לחופש והשינוי בסדר היום? האם חרדדת נטישה? אנא עזרו לי להבין. האם יש סיכוי שהכל יחזור לקדמותו פתאום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה קרה להרגלי השינה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה שאינה רציפה III

    מיכל דביר קורן
    14/04/2009

    שלום לאמא,
    היציאה לחופש אכן מבשרת עימה שינויים במגוון הרגלים. סדר היום משתבש לילדים ולמבוגרים כאחד, גם תינוקות שלא נמצאים במסגרת חוץ בייתית חווים שינוי בגלל ריבוי של נסיעות, מפגשים משפחתיים והעדר שגרה מוכרת. כל אלה בוודאי גורמים שינוי בהרגלי השינה, ואלו לרוב חולפים כאשר החיים חוזרים למסלולם.
    אולם, את מציינת גם את האפשרות לחרדת נטישה כגורם, ואני תוהה מדוע זה עלה: האם את מרגישה שבנך זקוק לך יותר בימים אלה? האם לאחרונה הוא חווה פרידה מאחד ההורים? מבחינת הגיל זה אומנם עשוי להתאים, אך למרות שזוהי כמובן אפשרות, לרוב כאשר מדובר בתינוק עם הרגלי שינה מבוססים, החשש להיפרד לא בא לידי ביטוי באופן בו את מתארת אלא מול פרידה בזמן עירות, כשההורים הולכים.
    ישנן תקופות בהם תינוקות חווים שינויים בהרגלי שינה: אם בגלל שינויים חיצוניים (כמו נושא החופשה והחג), ואם בגלל שינויים פנימיים (הבנה קוגנטיבית ורגשית שאינו רוצה להיות לבד, שחושש להיעזב). אל לנו לשכוח שגם אצל מבוגרים היכולת להירדמות מושפעת מאוד מהמצב הרגשי ומאירועים חיצוניים....בתקופה זו כדאי לנסות לסייע לו בקרבה רבה יותר, אך לא לוותר על הרגלי השינה הטובים שכבר כן הצליח לרכוש. כלומר, אל "תכנעי" מראש לדרישתו להירדם על הידיים, נסי להרדימו במיטתו כבעבר, אך אם הוא בסערה רגשית הישארי לידו ונסי להרגיעו בליטופים, שירים מרגיעים וכו'.
    לשאלתך, יש סיכוי שהכל יחזור לקדמותו, אך יתכן שבנך 'מודיע' על ראשיתה של תקופה עם חוקים חדשים בה הוא מנסה להכתיב ולקבוע איך דברים מתנהלים....טרם היציאה ל'קרב' הזה עימו, נסי להמתין עד חזרתכם לשגרה שלאחר החגים....
    ועוד משהו: ברצוני לציין כי רופאים ממליצים עד גיל שנה לא להשכיב תינוקות על הבטן.
    לילה טוב,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה המשך

    אורנה
    19/04/2009

    חשבתי לנסות לגמול על ידי מתן פרסים איך לעשות זאת?אולי כדאי לקנות ישבנון כדי שיחכה את אביו ולא להציע לו סיר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו