מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן שנה וחצי מכה. מה עושים?קארין17/04/2009
שלום,
בני בן שנה וחצי והוא מכה אותי. כשאני מסבירה לו שאסור להרביץ וצריך ללטף ("לעשות טובה") ולא להכות הוא צוחק ושוב מכה ומרביץ.
כשאני אומרת לו את זה אני רצינית ולא צוחקת.
בעבר הוא הכה את בעלי ובעלי הסביר לי שלא מרביצים ומאז הוא לא נותן לו מכות. רק לי.
הוא לא מכה בגן או ילדים אחרים.
רק אותי (לא שאני לוקחת את זה אישית) אבל זה ילד ראשון ואני לא יודעת איך להתנהג איתו.
איך אני אמורה להתנהג איתו? הוא מכה אותי וצוחק ... הוא חושב שהוא עושה משהו בסדר, למרות שאני מסבירה לו שהוא לא עושה משהו בסדר.
תודה,
קארין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום קארין,
דפנה תייר18/04/2009את חשה היטב שהתנהגותו של בנך אינה ראויה, שאת חייבת להפסיקה, ושיש בעיה בעובדה שהוא מצחקק בפרצופך בזמן שאת מנסה לאסור זאת עליו.
התנהגות כמו זו של בנך רווחת בקרב משפחות רבות. עם זאת שכיחות התופעה אינה הוכחה שזה בסדר, או שזה שלב התפתחותי הכרחי ביחסים שבין פעוטות להוריהם.
אני נוטה להאמין שברובם ככולם של המקרים הדבר מרמז על איזשהו קושי בבניית הסמכות ההורית של זוג ההורים הצעיר מול ילדם, וקושי של ההורים בהצבת גבולות יעילה.
מובן שעל פי המעט שכתבת אין מקום לנתח מה הסיבות לכך שבנך מכה אותך, אך לפחות ברור שאחת מהן היא התגובה הלא יעילה שלך: אני חוששת שאת, כמו הורים טובים (מדי?) אחרים, אינך מודעת לחסרונות ההסברים הארוכים בגיל זה. הסברים ניתפסים בטעות כשווי ערך להצבת גבולות - ולא כך היא. בגיל יותר מבוגר (לבטח בגיל ההתבגרות) הם בהחלט מרכיב תומך בהצבת הגבולות, אך בגיל הרך הם מיותרים ואפילו פוגמים בהעברת המסר ועשויים להתפרש כאי הצבת גבולות וכחולשה הורית (ואני מניחה שבעלך הצליח משום שהיה תקיף עם בנכם, ולא בשל ההסבר).
בגיל שנה וחצי תינוקך צריך לשמוע מילה אחת בלבד כשהוא מעז להרים עלייך יד: ל א !!!
ותו לא. שום הסברים. מלל מינימלי. ורצוי שה"לא" ייאמר בטון חמור ביותר, שאינו משתמע לשתי פנים, בארשת פנים רצינית/זועפת קמעה, תוך התכופפות לגובהו של התינוק ויצירת קשר עין עימו. תוך כדי עלייך גם לתפוס בשתי ידיו, מספיק חזק כדי שלא יוכל להניען. ועלייך להמשיך ולאחוז בהן עד שאת רואה שהחיוך מאוזן לאוזן שהיה על פניו לפני כן נעלם, ועננה מסויימת מעיבה על פניו.
זו תהייה ההוכחה שהוא מתחיל להבין שהרמת יד על אימו הוא מעשה שלא יעשה. זה יהיה תחילתו של השינוי, אם כי יתכן ותצטרכי לעשות זאת עוד מספר פעמים (ואם תצליחי לתפוס את ידיו שניה ל פ נ י שהוא מתעתד להכות - עוד יותר טוב).
לא לכל הורה קל לנקוט בתגובה זו ואני מקווה שליבך האימהי הרחום יעמוד במשימה. ואם, משום מה, זו נשמעת לך תגובה חינוכית נוקשה מדי, זיכרי כי בשנים אלו ההורה מעצב את דמותו בעיני ילדו כהורה סמכותי, ואם הילד לא יפנים תפיסה זו בתקופה זו - יהיה על ההורה להתחיל לדאוג כיצד יתנהג ילד זה בגיל ההתבגרות.
בהצלחה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
