בן 4 ומרבה לבכות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 4 ומרבה לבכות
    חגית טל
    19/04/2009

    בני בן ארבע וחצי. ילד חכם ושמח בד"כ, אבל גם מרבה לבכות ולהתבכיין
    על כל דבר וכמעט במשך כל היום. איך ניתן "לבגר אותו" לסייע לו להתמודד עם תסכולים
    וללמד אותו שלא משיגים כלום ע"י בכי.

    בעיה נוספת שהייתי שמחה לקבל ייעוץ עליה.
    בחברה עם גילאים מעורבים (בעיקר במשפחה) אני מרגישה כי לבן שלי קשה לשתף פעולה ולשחק עם שאר הילדים, לא תמיד אבל לעיתים קרובות. אני ממש צריכה לסייע לו ולשחק אתו כדי להכניס אותו "לעניינים" לעיתים זה עוזר ולעיתים לא איך ניתן לגרום לו שישחק עם הילדים ויפעיל את עצמו ללא סיוע שלי.

    אשמח לייעוץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4 ומרבה לבכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות רגשית וחברתית

    מיכל דביר קורן
    19/04/2009

    שלום חגית,
    את מעלה שני מאפיינים בהתנהגותו של בנך המשקפים בעצם קשיים בהתמודדות הרגשית והחברתית שלו. מדובר אולי בשני דפוסים שונים, אך הם מאוד קשורים האחד לשני, ומשפיעים על היכולת שלו להתאים את עצמו לסביבה ולהתמודד עם המצופה בגילו. מאפיינים רגשיים כמו היכולת לשאת תסכול, היכולת לבטא תחושות ורגשות באופן מילולי (ולא בהתנהגות) וכן היכולת לוויסות רגשות ולשליטה בהן הינם מרכיבים רגשיים המאפשרים לילדים להשתלב בחברה ולהנות מאינטראקציה חברתית. בהעדר יכולות אלה, או כאשר משהו מונע מהן להתבטא, בנך נוטה כנראה לבכות מתוך תסכול במקום להתמודד (כדברייך: "לנסות להשיג בבכי") ומתקשה להשתלב במשחק של ילדים אחרים - זקוק לתיווך ולמעורבות שלך.
    ישנן סיבות רבות ומגוונות לקשיים אלה, וקשה מאוד לייעץ לכם מה לעשות מבלי להכירו יותר לעומק ולהבין מהו המקור לבעיה. לעיתים מדובר בקושי פנימי של הילד (רמה התפתחותית, דפוסי מזג, דימוי עצמי ירוד, יכולת נמוכה להסתמך על עצמו, חשש מפני כשלון ועוד ועוד); לעיתים מדובר בדפוסים משפחתיים (יחסי אחים, יחסי הורים-ילדים) ובמרבית המקרים מדובר בשילוב של שני הגורמים גם יחד.
    אני חושבת שחשוב מאוד לנסות להבין גם מה קורה בגן בתור הזירה המרכזית להתמודדות שלו: האם גם הגננת מתרשמת שהוא נוטה להתבכיין? מתי זה קורה ומה הוא עושה כדי לעזור לעצמו? האם הוא מתקשה ליצור קשרים חברתיים גם עם בני גילו במסגרת אינטראקציה יומיומית-קבועה שאינה אקראית (כמו באירועים משפחתיים)?
    נסי להתייעץ איתה כיצד הוא מצליח להשתלב למרות הכל ומה לדעתה עוזר לו.
    אם להרגשתה, ולהרגשתך, דפוסים אלה מקשים עליו להשיג מטלות התפתחותיות חשובות, ליצור קשרים משמעותיים ולהנות מאינטראקציה חברתית, מומלץ מאוד לפנות לטיפול רגשי. בטיפול ניתן יהיה לסייע לו לבטא את רגשותיו וכך להקנות לו אמצעי התמודדות נוספים, יעילים יותר, במקום אלו הקיימים. מומלץ לפנות לטיפול במתכונת שמאפשרת מתן הדרכה גם לכם ההורים.
    אם תרצי, אוכל להפנות אותך למקום מתאים הסמוך למקום מגורייך.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה המהירה

    חגית טל
    19/04/2009

    תודה על התגובה המהירה.
    לשאלתך, הגננת דווקא אומרת שהילד חברותי ומנהיג בגן ילדים בני גילו מאוד אוהבים אותו והוא בכלל לא בוכה בגן.
    ההתנהגות הזאת בעיקר במסגרת המשפחתית המורחבת. למרות שמצידנו ההורים אין יחס שונה או עודף אליו לעומת אחיו.

    אני אשמח לשמוע על מקום לטיפול בבעיות רגשיות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פנייה לטיפול

    מיכל דביר קורן
    20/04/2009

    איפה אתם גרים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיפה

    חגית טל
    22/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4 ובוכה הרבה

    חגית טל
    25/04/2009

    מיכל תוכלי להמליץ לי על קליניקה טובה בחיפה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחגית,

    מיכל דביר קורן
    26/04/2009

    בחיפה נמצאת תחנה ציבורית מצויינת השייכת למשרד הבריאות (טיפול בחינם או בעלות מינימלית): נמצאים בביניין קרית הממשלה בשד' הפל-ים (ביניין הטיל) בקומה 15, טל. 048633066/55
    אני לא יודעת מהם תורי ההמתנה שם....
    אם תרצי לפנות באופן פרטי, אני ממליצה על גב' רעיה אבימאיר-פת, פסיכולוגית בכירה ומנוסה מאוד.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו