מתקשה בלשתף

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מתקשה בלשתף
    אסנת
    23/04/2009

    שלום רב!

    אני אמא לשני ילדים. בן ארבע ובן שנה. הבן הגדול שלי התחיל לאחרונה לדרוש יחס גדול יותר והוא מתקשה לשתף אחרים (את אחיו וגם ילדים מהגן).
    אני שמחה על כך שהוא מביע את רגשותיו בצורה יפה אך לעיתים הוא נראה לי תובעני מדי וזקוק לגבולות גם שם. אך אינני יודעת האם אני נוהגת נכון.
    אני משתדלת מאוד לתת יחס לשניהם בנפרד וביחד. בחזרה מהגן כל פעם אני לוקחת מישהו אחר קודם. אני יוצרת זמנים לכל אחד בנפרד. ואני מאפשרת להם זמן משחק משותף כי הם החלו להנות יחד.
    הבן הגדול מכיוון שהוא המילולי כרגע אף דורש את זמני הביחד שלו ("אני רוצה פיקניק רק איתך, לא עם אבא ולא עם יותמי"). אבל אתן דוגמאות בהן קשה לי.
    הוא מציין שהוא מקנא כאשר אני קונה לקטן משהו (אפילו שזה יהיה משהו הכרחי כמו כובע ולא צעצוע)
    הוא מציין שהוא מקנא כאשר אני נותנת לו חיבוק (ואז אני נותנת גם לו חיבוק ושניהם כאילו רבים על המקום אצל אמא)
    הוא אפילו אומר "את כל הזמן משחקת איתו". מיד לאחר שהוא כבר קיבל שעתיים לבד.

    אז אני מעמידה אותו במקום ומציינת לפניו את הזמן שהוא קיבל ושגם לקטן מגיע יחס.
    הוא גם מתקשה בלשתף אותו באוכל למשל: בקערה בה יש פרי לשניהם יחד, הוא מסוגל לשמור עליה בקנאות ולא להביא לקטן למרות שיועדה מראש לשניהם

    הוא ילד בוגר ומבין הרבה במונחי רגשות ויודע להמליל את רגשותיו. השאלה היא אם אני צריכה להעמיד אותו במקום ולציין בפניו שאנו משפחה ובמשפחה מתחלקים באוכל משותף וגם ביחס במידה מסוימת או שאני צריכה להקשיב לו ולתת לו את רצונו בגלל שזו הרגשתו הסובייקטיבית?! ( ואפילו לחלק קערות נפרדות?)

    בתודה וסליחה על האורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתקשה בלשתף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אסנת,

    דפנה תייר
    24/04/2009

    את מתארת ברגישות רבה את המתרחש במשפחתכם סביב תחושותיו ( המאוד סובייקטיביות) של בנך. הסתכלותך מאוזנת והוגנת ביותר ונראה שאת עושה את מירב הדברים הנדרשים במצב כזה.
    קשה לדעת אם תחושותיו והתנהגותו של בכורך הם תוצאה של שלב התפתחות או של תכונות אופי מסויימות. מן הסתם - גם וגם. מכאן, שככל שיתבגר וישתחרר מן התפיסה האגוצנטרית שלו - המצב ייטב. לגבי אישיותו - גם אם הוא נוטה להיות בעל תכונות של קנאה ורכושנות, אני מאמינה שבזכות דרך ההתערבות שלך, תכונות אלו ימותנו עם הזמן והוא ילמד לחלוק ולשתף.
    דבר חשוב נוסף הוא שלא תיכנעי לסחיטה ולמניפולציות הרגשיות והמעשיות שהוא מנסה להפעיל עלייך. אינך חייבת לפייס או לרצות אותו בכל פעם שהוא מתלונן (כגון - מיד לחבק אותו גם כן על מנת להוכיח לו שהוא לא מקופח באהבתך לעומת אחיו), בעיקר כשאת יודעת את העובדות לאשורן. אל תתני לו לתת לך להרגיש שאת אשמה במשהו או שאת מקפחת אותו. רגשי אשמה שכאלה, אם יתעוררו בך, רק יזינו אצלו עוד יותר את ריגשות הקיפוח שהוא נוטה לפתח.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אסנת
    25/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו