בריחת שתן- בן 3 ו8 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בריחת שתן- בן 3 ו8 חודשים
    לירן
    27/04/2009

    בני בן 3 ו8 חודשים. נגמל מחיתולים לקראת גיל 3, למעט בלילה שעדיין שמים לו "תחתון לילה" (חיתול שנלבש כתחתון") עד היום "בורח" לו פעמים רבות הפיפי, גם בגן וגם בבית. ניסינו להסביר לו פעמים רבות שלא צריך להתאפק וכשמרגיש שיוצא שירוץ לשירותים אבל לשווא. ניסינו את כל השיטות: גם לומר לו שזה לא נורא ומהצד השני של המטבע גם לכעוס עליו שלא מקפיד- אבל כאמור זה לא ממש עוזר וזה נמשך כך כבר תקופה מאוד ארוכה. לעיתים אני מרגישה שיוצא לו במכנסיים כי כמו הרבה ילדים הוא פשוט לא רוצה להפסיק את הפעילות שעושה באותה העת ולעיתים אני מרגישה שהוא ממש עושה לנו בכוונה כי אנוחנו שמים לב שיש לו פיפי ומבקשים שילך לשירותים והוא, או שטוען שאין לו או שפשוט אומר "לא רוצה". מה עושים? כיצד עלי להתמודד עם העניין ומה יכול לסייע? עלי לציין כי יש לו אח בן חצי שנה ובסה"כ האינטראקציה ביניהם מאוד יפה ולכאורה אין קנאה ויש לי חשש שבגלל שעל פניו הוא כזה מקסים, אולי זו דרכו עדיין להיות קטן ולא הילד ה"בוגר" בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בריחת שתן- בן 3 ו8 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה שלא הושלמה

    מיכל דביר קורן
    04/05/2009

    שלום לירן,
    (תחילה התנצלותי על העיכוב במתן התגובה...)
    מהתיאור שלך נראה לי שבנך פשוט לא השלים את תהליך הגמילה שלו. על מנת שניתן יהיה להכריז על השלמת התהליך נדרשת הבנה של הילד שהוא האחראי לגשת לשירתים בכל פם שהוא חש את תחושת המלאות הגופנית, גם אם ב"מחיר" של הפסקת הפעילות. מכיון שזה תהליך למידה איטי וממושך לעיתים, על ההורים להזכיר לו את העיניין או אף לדאוג לכך במקומו: פשוט להודיע לו שכעת עוזבים הכל והולכים להתרוקן. זה עשוי לקחת זמן-מה, אבל בהדרגה האחריות הופכת להיות של הילד עד להשלמת התהליך.
    אני מסכימה עם השערתך כי יתכן ולידת אחיו השפיעה על העיניין ונוכחותו, שמאלצת אותו להיות הגדול והבוגר, תורמת לאי רצונו להתבגר. זה מאוד שכיח ועדיין ניתן לטיפול.
    חשוב לציין כי לעיתים חולף זמן ארוך של שבועות וחודשים בין גמילת יום לבין גמילת לילה: זה לא אותו תהליך וחשוב להפריד בין הדרישות השונות.
    בהצלחה,
    מיכל


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו