גמילה מחיתול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מחיתול
    אלינור
    03/05/2009

    שלום,

    בתי בת שנתיים, אני רוצה להתחיל תהליך של גמילה. קניתי לה ישבנון, היא הביעה עניין ואף רצון לעשות צרכים באסלה, אבל לאחר כשבוע העניין פסק והיא אינה רוצה לשבת עליו. האם להמשיך להפציר בה או להניח לה? האם הישבנון מומלץ כאמצעי ראשון או שעדיף סיר?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מחיתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלת גמילה מחיתולים

    מיכל דביר קורן
    03/05/2009

    שלום אלינור,
    אני מניחה שלהחלטתך לגמול את בתך קדמה התבוננות על יכולותיה ההתפתחותיות המעידות שהיא אכן מוכנה לכך מבחינה פיזיולוגית (למשל יכולה לשבת יציב, להוריד את תחתוניה) וקוגניטיבית (הבנת הרצף של תהליך עשיית הצרכים ותהליך הניקיון, יכולת שפתית להודיע על ההזדקקות לסיוע). העובדה שהיא הביעה רצון להשתמש בישבנון מעידה כנראה על עיניין שהיא מגלה בנושא, ואולי גם על מוטיבציה לתהליך, אך היא עדיין לא מבטיחה הצלחה מידיית (אין כזו!). על מנת שזה אכן יצליח נדרשת השקעה מצידך ללמד אותה לתרגם את התחושה הפיזיולוגית שהיא מרגישה (הלחץ הגופני) אל האפשרות להתרוקן במקום המיועד לכך. השקעה כלומר עידוד לעשיית הצרכים בכל פרק זמן סביר - פשוט לקחת אותה לשירותים ולעודד אותה להשתמש בהם, ובעיקר: מוכנות מצדך לפיספוסים והחמצות שבוודאי יהיו. חשוב מאוד גם ליידע את המסגרת החינוכית שבה היא נמצאת לשם ליווי ולשם הערכת היכולת שלה לעשות זאת גם שם.
    לגבי השאלה על השימוש בסיר/ישבנון: סיר נועד על מנת להקל את המעבר בין חיתולים לבין השימוש באסלה כיון שהוא מאיים פחות, מאפשר לילדים ישיבה תוך תמיכה של הרגליים על הרצפה וצפייה ב'תוצר', אך הוא כמובן היה בשימוש לפני ש"המציאו" את הישבנון. יש ילדים שנעזרים בו מאוד בעוד שאחרים פוסחים עליו לגמריי.
    את מוזמנת לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו שעוסקים בנושא (יש הרבה) ולעדכן על ההתקדמות שלכן...
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים

    דורית
    09/05/2009

    שלום רב,

    לאחר שקראתי את כל הדיונים בנושא גמילה מטיטולים ולפני ליווי שלכם:
    לביתי ימלאו בעוד כחודשיים ארבע, היא שולטת פיזיולוגית בצרכיה מגיל שנתיים וחודשיים אז הורדתי לה את הטיטול והיא עשתה את צרכיה פיפי וקקי בשרותים במשך כשבועיים ואז חזרה לעשות בטיטולים לאחר שפיספסה כל הזמן ואני לא רציתי ללחוץ עליה. בקיץ כשהיתה קצת לפני גיל 3 הורדנו לה את הטיטול לגמרי ומאז היא עם תחתונים אך קקי מסרבת בכל תוקף לעשות אלא בטיטול. כל הניסיונות נעשו אך ללא הואיל. היא מבקשת טיטול ואפילו לוקחת לבד מהשידה (יש לה אח בן שנה ושמונה) שמה לעצמה לעיתים ודואגת לניקיון. היתה תקופה שהיינו תקיפים ולא הרשנו לה טיטולים ושידלנו אותה בכל דרך וסבלנות ללכת לשרותים/סיר אך הדבר גרר התאפקות של שבוע דבר ששבר אותנו , ומאז אנו לא לוחצים אותה ומציעים לה בלבד בכל פעם את האפשרות ללכת לשרותים. ומחכים שזה יעבור מעצמו הרי לכיתה א היא לא תלך עם טיטול. היא ילדה מאוד בוגרת, נבונה ואחראית. מה עושים? אגב, לשאלתי אם היא מפחדת מהאסלה/ סיר היא משיבה בחיוב.
    אני מאוד מתוסכלת מהעיניין.

    תודה רבה,
    דורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ בפתירת בעיות בגמילה מחיתולים

    דפנה תייר
    09/05/2009

    לשמע סיפורך אני חשה, ולא בפעם הראשונה, את התיסכול העולה בי כל אימת שאני פוגשת הורים שסובלים, יחד עם ילדיהם, מעיכוב וקשיים בתהליך הגמילה מחיתולים.
    אני מאמינה ויודעת כי על פי גישתי לנושא הגמילה מחיתולים (ניתן לקרוא עליה במאמר המופיע באתר שלי ובאתר הזה) רוב הבעיות מהסוג שאת מספרת עליהם היו נמנעות.
    בהמשך לגישתי למניעת בעיות מלכתחילה בתהליך הגמילה, אני מציעה גם דרך התערבות לפתירת הבעיות המבוססת על אותם עיקרונות: ראיית הבעיות כנובעות מתהליך למידה לקוי שיש לתקנו ונקיטה במרכיבי ההתנהגות ההורית הסמכותית.
    באופן כללי אוכל לומר לך שמדובר ב"החזרת המושכות" לידי ההורים על ידי העצמתם והשבת בטחונם העצמי בהתמודדות עם קשיי ילדם. הדבר נעשה, כמובן, בפגישות אישיות בהן ההורים מקבלים ייעוץ והדרכה אישיים.
    הבעיה שלכם מורכבת ונסחבת זמן רב מדי מכדי שאוכל לעזור לך במשפט או שניים במסגרת מצומצמת זו. אך אין לי ספק שניתן לעזור לכם, ניתן לפתור את הבעיות אחת ולתמיד וחבל על כל יום נוסף שהקשיים נגררים ושבו את מתוסכלת מאוד מהענין.
    אני הייתי מציעה לך לפנות לקבלת ייעוץ לאיש מקצוע, על פי שיקול דעתך.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו