גמילה מחיתולים - לא רוצה תגמול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מחיתולים - לא רוצה תגמול
    דניאלה
    03/05/2009

    שלום רב,
    בני בן השנתיים ועשרה חודשים מאוד עצמאי ורוצה לעשות הכל בעצמו, מאוד בוגר ובעל הבעה עצמית מצויינת. יושב לעיתים על סיר או על ישבנון בשרותים אך עם החיתול ואינו רוצה להוריד אותו, אנחנו לא לוחצים עליו.
    לבני אחות בת שנה וחצי שדווקא מאוד רוצה ללבוש תחתונים ולשבת על הסיר ללא חיתול
    אתמול ביתי ישבה בפעם הראשונה על גבי הסיר ועשתה פיפי בסיר , לאחר שמחאנו לה כפיים ונתנו לה מטבע שוקולד כפרס, בני גם כן רצה לשבת וביקש שנעמוד בצד, ואכן עשה בפעם בראשונה בתוך הסיר, לאחר שעשה אמר לאביו שעמד בצד,, אני לא רוצה שאמא תבוא לפה.
    הגעתי לחדר השרותים לאחר מספר דקות והוא אמר אני לא רוצה שאמא תגיד כל הכבוד, בכה ואמר אני לא רוצה מטבע שוקולד.
    בבוקר שדיברנו אמרתי לו בעדינות שאני מאוד גאה בו שהצליח אתמול לעשות פיפי בסיר ואולי אני אספר לגננת שהוא כל כך בוגר, הוא לא רוצה שנספר לאף אחד.
    כמו כן הוא לא רוצה שנקרא לו את הסיפור סיר הסירים שבעבר כן רצה.
    עלי לציין שבדרך כלל הוא מאוד אוהב שמספרים לאחרים כמה הוא בוגר שהוא מנקה לבד או מבשל או מכין עוגיות או ישן לבד ...
    דבר נוסף רציתי לציין שהוא לעיתים עושה פיפי כאשר הוא בתוך האמבטיה וגם אז הוא לא רוצה שיסתכלו עליו, ואפילו אומר לעיתים אמא לכי לדבר עם אבא במטבח, או אמא תצאי מפה... נראה שהוא מתבייש שיראו אותו עושה פיפי. למרות שהוא אוהב לראות אותי או את בעלי או את אחותו הקטנה עושה פיפי.

    אודה לכם אם תוכלו להסביר לי ממה הדבר עשוי לנבוע וכיצד עלי להתנהג

    תודה רבה
    דניאלה
    הוא גם לא אומר לנו כאשרר הוא עשוה קקי בחיתול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה ותחרות

    מיכל דביר קורן
    04/05/2009

    שלום דניאלה,
    אומנם לא תארת את היחסים בין ילדייך, אך התיאור שלך מעורר השערה לגבי מורכבות היחסים ביניהם ולגבי תחרות....
    בנך הבכור זכה עד כה לשבחים, לפרסים ולעידוד במגוון תחומים בהם 'התבגר' - הכנת עוגיות, שינה ועוד, ו'רק' תחום עשיית הצרכים נותר ללא "התבגרות": הוא הסתפק בלשבת עם הטיטול על הסיר - שזה שלב לגיטימי וחשוב בתהליך, אך הוא לא טרח להתקדם ממנו ואתם קיבלתם את זה ולא עימתתם אותו עם הקושי להתגבר על המכשול. ואז באה אחותו הצעירה והעזה (!...) לשבור את הסטטוס-קוו שהוא (ואתם) יצרתם....היא, הקטנטונת, העזה לחצות את מחסום הטיטול, ועוד העזה לקבל על זה פרס...עכשיו יש התמודדות הרבה יותר מסובכת: עליו להמשיך לשמור על המעמד שלו, תוך יציאה מהפלונטר הזה...אני מניחה שהדרך שלו היא ניסיונות לא יעילים להתעלם מכל נושא הגמילה ולדחוק אותו הצידה: אין פרסים, אין סיר ואין סיר הסירים...מבחינתו אין כאן שום עיניין של גמילה ואם במקרה יוצא באמבטיה אז יש מייד לטשטש את העקבות....אני לא בטוחה שהוא 'אוהב' לראות את אחותו עושה בסיר, אני חושבת שהוא יותר "לוטש" אליה עיניים, מבועת מהאפשרות שגם הוא יאלץ לעשות את זה ובעיקר נבוך מאוד...
    אני חושבת שנדרשת כאן הרבה מאוד הכוונה ותיווך שלכם על מנת לסייע לו בתהליך הגמילה ועל מנת להעניק לו תחושה של קומפטנטיות ושל הצלחה, גם לשם ההתמודדות שלו-עצמו וגם לשם ההתמודדות עם אחותו. זה רק שלב קטן בדרכם המשותפת כאחים קרובי-גיל בה יאלצו להתמודד עם תחרות ועם השאלה "מי מצליח קודם"....
    מאוד חשוב לא לדחות את ההתמודדות הזאת: ילדים שמתעלמים מעשיית הצרכים נוטים "להסתבך" עם זה ואז תהליך הגמילה נתקע והופך מסובך יותר ויותר....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה מיכל - ולגבי היחסים במשפחה:

    דניאלה
    04/05/2009

    היות ולא הצלחתי לצרף תגובה אני מצרפת אותה בקובץ תמונה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיון נוסף

    דניאלה
    04/05/2009

    תודה רבה מיכל
    לגבי היחסים במשפחה בני בן ה-שנתיים ועשרה חודשים קשור מאוד לאביו, אני מניחה שהדבר התחיל כאשר הייתי בהריון עם ביתי, ההריון היה מורכב ולא יכולתי להרים אותון או לשחק איתו הרבה מחוץ לבית. לאחר שנולדה אחותו הקטנה (כשהיה בן שנה וחודשיים) המשיך להיות קשור יותר לאביו. בתקופה הראשונה לאחר שנולדה היא בכתה המון עקב רגישות לחלב שאובחנה רק לאחר מספר חודשים, בתקופה זו החזקתי אותה המון על הידיים.
    כיום אני מקדישה לו הרבה זמן ובשעות הערב אני עושה אמבטיה לשניהם יחד אנחנו שרים ומשחקים יחד, לאחר האמבטיה היתי הקטנה אוכלת והולכת מיד לישון ואני יושבת איתו ומקריאה לו מספר סיפורים. עדיין שי דברים מסויימים שהוא מתעקש ואומר אני רוצה שאבא יעשה כך וכך..
    היחסים בין שני ילדי, ביתי מעריצה של אחיה הגדול, היא מחקה כל דבר שהוא עושה, הוא מנסה להסביר לה וללמד אותו לדבר ולעשות דברים שונים. לעיתים הוא גם מחקה אותה במילים מצחיקות שהיא אומרת. כל צעצוע שהיא מחזיקה ביד הוא רוצה גם אם יש לו ביד בדיוק אותו הדבר הוא רוצה את שלה וחוטף לה, היא בוכה ונרגעת די מהר. הוא מאוד אוהב ללמד אותה ובעיקר לומר לה אסור לך.. את קטנה , אני גדול מותר לי כוס מזכוכית וכו,
    הם באותו גן בכיתות שונות שמתאחדת לחצי שעה החל מארבע. כשהוא פוגש אותה היא צוחקת מהתרגשות וגם הוא שמח אך בדרך כלל מחבק אותה חזק מידי עד שהיא נופלת.
    אז הוא קצת מחייך לעצמו...
    לעומת זאת הוא מאוד מאוד דואג לה , לפני מספר שבועות היא נכוותה קלות בידה, הוא היה מאוד מאוד מודאג וסיפר לכל אחד שפגש בגן או במשפחה מה קרה לאחותו, וכל הזמן שאל אותה אם זה כואב לה ואם היא רוצה שהוא ימרח לה משפחה ויתן לה תרופה כדי שזה יעבור לה.
    אני חושבת שאכן כמו ששיערת היחסים ביניהם די מורכבים
    בנוגע לשאלתי הקודמת לגבי הגמילה, האם לאור היחסים ביניהם עדיף לי לנסות לקדם את הגמילה שלו ללא מעורבות של אחותו, ממש להגדיר שהוא גדול והוא יהיה בלי חיתולים. אני חוששת שאן היא תהיה עם חיתולים הוא ירצה להיות כמוה ולעומת זאת כשהיא תראה שהוא בלי חיתול גם היא תרצה להיות בלי.
    האם יהיה הגיוני לנסות לגמול את שניהם יחד ? אפילו אם בסופו של דבר היא תחזור לחיתולים.
    היא יושבת יציב מסוגלת לומר פיפי ולעשות פיפי בסיר,, יכול להיות שהיא כבר מוכנה לנסיון כזה?
    אני מקווה שאני והתנהגותנו איתם לא גורמות לנזק לקשר ביניהם
    מאוד אודה לך אם תוכלי לייעץ לי בקשר להתנהגותנו איתם ובקשר לתהליך גמילה המומלץ במקרה כזה
    תודה ושוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדניאלה,

    מיכל דביר קורן
    05/05/2009

    מבלי להכירכם יותר לעומק, קשה לי לייעץ לכם האם נכון יהיה לעשות תהליך גמילה משותף לשני הילדים. אומנם, ישנה אפשרות (חיוביות ואופטימית) שהם יעודדו האחד את השניה, ידרבנו זה או זו וכך תצליחי להרוויח תוך פרק זמן קצר שני ילדים יבשים אשר מרוצים מההישג שלהם. התסריט הפחות וורוד עשוי ליצור תחרות קשה ומתסכלת, קנאה ותסכול ובסופו עבור שניהם יהיה זה תהליך שלא יושלם כהלכה ויהיו בו 'פינות' בלתי פתרות....ואיפה המציאות? בוודאי איפהשהוא באמצע.....
    כאשר מדובר בילדים קרובי-גיל ישנם הרבה נקודות וצמתים בהן עולה השאלה האם ליצור "תאומות" ביניהם או לתת לכל אחד את הקצב וההזדמנות שלו. זה נכון למשל לגבי חוגים (האם לשלוח את שניהם ללמוד נגינה על אותו כלי?!), חברים (האם חבר בא לאחד מהם או לשניהם?) ועוד ועוד. אני חושבת שתצטרכו לקבל את ההחלטה על פי ההיכרות עם הכוחות של כל אחד מהם ועם מידת היכולת והפנאי שלכם לעמוד בליווי של התקופה הזו. בכל מקרה חשוב ללוות את התהליך בהרבה מילים והסברים ולנסות להימנע מהשוואות או מיצירת תחרות הנוספות על זו הקיימת ממילא.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו