להחזיר כשמרביצים לו?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • להחזיר כשמרביצים לו?
    מיטל
    03/05/2009

    שלום רב,
    בני בן 1 וחצי ילד רגיש להפליא, נכנס לגן לא מזמן. שאלתי נובעת פחות מהסיטואציה הגנית, אם כי מאמינה שגם שם חוזרת תופעת ההרבצה. שמתי לב כי שכננו בן 1 וחודשיים מרביץ לו בחצר והוא אינו מגיב כלל, ברמה של לא זז. ואז מסתכל עליי, מתבכיין ומחכה לתגובה. אכן אני מגיבה ואומרת לאותו ילד שאסור להרביץ, אך זה ממשיך...לאחרונה התחלתי לומר לבני להגיד לו "לא", או להחזיר לו מכה (הכל מתרחש ליד אם הילד שלרוב מגיבה באדישות יחסית). האם נכון לנהוג כך? מדוע אינו מרגיש צורך לבד להגן על עצמו? (דוחף, הולך?) האם מחכה לתגובה שלי?
    אשמח לקבל תשובה,
    בברכה
    מיטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להחזיר כשמרביצים לו?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובת פעוט לאלימות אחרים

    מיכל דביר קורן
    05/05/2009

    שלום מיטל,
    את כתבת שבנך "לא מגיב כלל" אבל בעצם הוא מגיב בדרכו: עומד קפוא על מקומו, בוכה, מסתכל עלייך וממתין לתגובה. כלומר הוא מאוד מאוד מגיב, אך בדרך שאת מצפה לה ולא כלפי הילד התוקפן...
    נראה שבנך בעצם דיי מופתע מהסיטואציה האלימה הזאת, מנסה להיעזר בך על מנת להבין מה קרה כאן ואיך עליו להגיב. התגובה שלו מתאימה מאוד לגילו, לרגישות שלו שתארת, ולעובדה שרק לאחרונה החל להימצא באופן קבוע בנוכחות ילדים נוספים ולהתחלק איתם בחפצים ובתשומת לב. הצורך שלו להתבונן בך לפני שהוא מגיב דומה לאופן בו ילדים מתבוננים בהוריהם לפני שהם עושים כל מיני דברים: זוחלים אל עבר מקום חדש, נוגעים בחפץ זר, חווים חוויה בלתי-מוכרת. הוא מנסה להבין דרכך מה קרה ואיך עליו להתמודד ולכן, הוא צפוי ללמוד את מה שאת תלמדי אותו: אם את מלמדת אותו להגיד "לא!", הרי שבהדרגה סביר שהוא יצליח לעשות זאת בעצמו. כך גם לגבי האפשרות להתרחק, לבכות ועוד. ולגבי האפשרות להחזיר מכה: זאת אומנם עוד דרך, אך כמובן לא רצויה - אנחנו רוצים לעודד ילדים לפתור קונפליקטים בדרכים אחרות, לא?!
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו