משום מה דילגתם עלי- אנא תענו בנושא

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • משום מה דילגתם עלי- אנא תענו בנושא
    גלי מלניק
    09/05/2009

    שלום לכן.
    אני כתבתי לפני מספר ימים ומשום מה דילגתם על השאלה החשובה שלי.
    אנא תענו לי.
    תודה.

    אני אמא לתינוק בן שנה וחודש בקרוב. אנו החלטנו לרשמו לגן או יותר נכון לפעוטון. איך נכון לבחור פעוטון לתינוק בגיל כזה או בכלל?
    על מה אני אמורה לשים לב? אילו שאלות לשאול?
    מה הוא פסול בעליל?
    היכן עובר הגבול במס' התינוקות בקבומה או בגילאי התינוקות (ערבוב בין קטנטנים לגדולים באותה קבוצה)?
    למה לא להסכים (כמו למשל הבאת ילדים נוספים לאותו פעוטון בשעת הצהריים והפיכתו לצהרון)?
    אודה לכם אם תפרטו מעט ולא תסתפקו בתשובה כגון .

    תודה,
    גלי





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת מסגרת חוץ בייתית

    מיכל דביר קורן
    11/05/2009

    שלום גלי,
    אני מסכימה איתך שהשאלה שלך חשובה ביותר ויתכן כי העיכוב במתן התגובה קשור בדיוק לזה: מדובר בנושא עליו אפשר לכתוב עוד ועוד, להתלבט הרבה מאוד ולבסוף אולי להבין שאין מסגרת מושלמת כיוון שיש פער ניכר בין הרצוי למצוי....
    אני אנסה לכוון אותך במספר עקרונות בסיסיים.
    ראשית בנושא המסגרת - ניתן לומר ככול שהילד צעיר יותר עדיפה מסגרת קטנה ככול הניתן ובה מספר רב של מבוגרים. שני המשתנים חשובים כלומר, אם יש יחס של 1:5 אך יש 40 פעוטות בקבוצה הרי שזה לא רעיון מוצלח. מבחינת טווחי הגילאים, ברור שעדיפה מסגרת הומוגנית ככול הניתן, אם כי ישנן מסגרות בהן הקבוצה היא רב-גילאית, אך קיימת חלוקה פנימית לתתי-קבוצות על פי גיל והפעילויות בהתאם.
    חשוב מאוד לשים לב לבטיחות המקום (לא רק המבנה, החצר, הרישיונות וכו', אלא גם לבטיחות המתקנים והצעצועים, ההפרדה בין איזור ההחתלה לאיזור ההאכלה למשל ועוד), ליציבות הצוות ולהכשרתו (תחלופה רבה מידיי או צוות צעיר ולא מנוסה מספיק למשל), לסדר היום ולתוכנית החינוכית: גם במסגרות המיועדות לתינוקות בני מספר חודשים חשוב סדר יום כללי, או לפחות טווחי זמנים נפרדים לאכילה, שינה ומשחק. חשוב לשים לב היכן מכינים את האוכל והיכן מאכילים, היכן ישנים והיכן נמצאים ילדים שלא ישנים בזמן המיועד לשינה (וכמובן עם מי).
    וכל זה עוד לפני שדברנו על האווירה הרגשית....טון הדיבור ואופן הפנייה לילדים, עוצמת הרעש (והשקט), פינות מנוחה רכות, אופן קבלת הילדים בבוקר, הקשר עם ההורים, תקופת הקליטה במסגרת ועוד ועוד.
    את שואלת "מה הוא פסול בעליל"...ובכן, לכל הורה יש את הפסול בעליל שלו ואת הדברים החשובים לו. ההמלצה שלי: אחרי הסינון הראשוני המבוסס לרוב על המלצות ושמועות בשכונה, נסי ללכת למקום המיועד ופשוט לשבת שם. בקשי מהצוות "להתעם ממך" ונסי לחשוב איך את מרגישה שם....אם לך לא נעים (רועש מידיי? צפוף מידיי? מלוכלך מידיי? תוקפני מידיי?) הרי שגם לבנך לא יהיה שם נעים.....
    בהצלחה רבה
    (זה לא קל!)
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    גלי מלניק
    11/05/2009

    למיכל תודה רבה!
    העלית בתשובתך דברים שאני לא חשבתי עליהם בכלל (ואני חשבתי על המון דברים ואפילו הגזמתי בכמות השאלות ששאלתי את הגגנות). אז שוב תודה!
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו