פרידה לקראת נסיעה + בעיות שינה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פרידה לקראת נסיעה + בעיות שינה
    אמא
    10/05/2009

    שלום רב,
    אנחנו הורים לשני קטנים- האחד כמעט בן ארבע והשניה בת כשנה וחצי ויש לנו שתי שאלות ביחס אליהם:
    1. הראשונה מתייחסת לבכור - תמיד נהגנו לצאת בערב, פעם בשבוע -שבועיים וסבתא באה לשמור והכל עבר יחסית חלק. הייינו עוזבים כשהוא עדיין ער, נפרדים ויוצאים. בזמן האחרון (בשלוש ארבע פעמים אחרונות שרצינו לצאת), הוא מאד התקשה להיפרד, בכה מאד, ביקש שלא נעזוב אותו והיו סצינות מאד קשות (רגשית, לנו). למחרת בבוקר, הוא ביקש שלא נצא יותר ושאל מתי אנחנו מתכוונים לצאת וכיו"ב. מה לעשות? איך אפשר להקל עליו את הפרידה?
    זאת ועוד. בסוף השבוע הקרוב אנחנו מתכננים שני לילות מחוץ לבית. הפעם האחרונה שיצאנו לנופש לבד היתה כשהוא היה קטן מאד כך שהוא לא רגיל להיות בלעדינו שלושה ימים ברציפות. הוא יישאר אצל סבא וסבתא יחד עם אחותו. איך להכין אותו לקראת הנסיעה שלנו? מתי כדאי לבשר ואיך להקל עליו?
    2. השאלה השנייה מתייחסת לקטנה - אחרי חודשים רבים שהיא ישנה במיטתנו, יונקת כל הלילה כשהשד שלי בפיה כמוצץ, היא עברה (אחרי קרבות קשים) למיטתה, בחדר שלה, כשנכון להיום, היא כבר לא נרדמת על השד אלא לבד במיטתה כשאנחנו יוצאים ונכנסים כל הזמן עד שהיא נרדמת. במשך הלילה היא מתעוררת כפעמיים - שלוש - ובשעה חמש לערך- אני לוקחת אותה למיטה שלי, היא יונקת ואנחנו נרדמות עד שבע בערך. השאלה- איך אפשר לגרום לה לישון לילה שלם ומדוע היא מתעוררת בלילה? היא לא רעבה ולא מחפשת אוכל וגם לא מקבלת (הפסקתי להניק בלילה). במרבית הפעמים, היא נעמדת במיטה, רואה שאנחנו נכנסים, נשכבת, אנחנו מלטפים והיא נרדמת חזרה. איך אפשר להפסיק את ההתעוררויות האלה?
    אני חוששת שהיא מבולבלת מזה שאני לוקחת אותה אליי בחמש בבוקר שכן היא לא ממש מבינה שהגיע הבוקר. בתפיסה שלה, היא מבינה שפעם אני לוקחת ופעם לא. האם כדאי להפסיק לקחת אותה בבוקר? פשוט נראה לי שאם לא אקח אותה למיטה בשעה הזו- היום שלי יתחיל בחמש בבוקר כי היא לא תחזור לישון ולא ממש בא לי להתחיל את היום בשעה הזאת.
    אודה מאד לתשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת קטנה

    אמא
    11/05/2009

    בלילות שהיא מקבלת בקבוק לפני השינה- ההתעוררויות פוחתות- אבל עדיין לא נפסקות לגמרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגו עלי :( תשובתכם חשובה לי.

    אמא
    12/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל תשובה

    אמא
    14/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים לי? או

    מאיה
    15/05/2009

    סתם מתייחסים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מאיה,

    מיכל דביר קורן
    17/05/2009

    אפתח בנושא השינה של הפעוטה - תחילה ברכותיי על השינוי המבורך שהצלחתם לעשות בנוגע לשינה במיטתה הנפרדת: מדובר בהשג חשוב שלה ושלכם הקשור ביכולת שלה להיות לבד ולסמוך על עצמה שהיא תוכל לעמוד בזה והיא אכן מוכיחה זאת. אני לא בטוחה שהיא מבולבלת מכך שאת לוקחת אותה אלייך בבוקר להנקה. בגילה כבר ישנה תפיסה כללית של סדר יום והיא בוודאי יודעת שאחרי כמה שעות רצופות של שינה ופרידה מגיע הרגע בו היא נלקחת. ואם היא עדיין לא יודעת את זה, הרי שעקביות בעיניין תקדם זאת. אין לי 'פתרון קסם' להפסקת ההתעוררויות בלילה - השינה שלה לא רציפה וזה מאפיין ילדים ומבוגרים כאחד, הקושי הוא שהיא עדיין זקוקה לנוכחותכם כדי לשוב ולהירדם חזרה. בעקרון יתכן שניתן יהיה להפחית זאת אם גם לשנת הלילה היא תלך לישון בלעדיכם, כלומר, אם בערב היא תרדם בכוחות עצמה, ללא הכניסות והיציאות שלכם, אני מניחה שגן בהמשך הלילה היא בוודאי תצליח גם לחזור ולהירדם ללא הנוכחות שלכם.
    ועכשיו לגבי הפרידה לקראת הנסיעה,מומלצת הכנה מפורטת במובן תיכנון סדר היום שלו בהעדרכם וניסיון לשמירת השגרה ככול הניתן. אם הוא נמצא עם סבתא שמכיר והיא מכירה את שגרת יומו ואת הרגליו, הרי שלא צפוי קושי מיוחד וניתן לספר לו על כך מס' ימים לפני ולהכין אותו.
    קשה לדעת מה גורם לו לאחרונה להתנגד ליציאתכם, יתכן שמדובר בקושי ספציפי (למשל, חוויה לא נעימה שהייתה בהדרכם, תקופה שהוא עובר), או לחילופין שזה ביטוי לתקופה נורמטיבית בה ישנה התגברות של פחדים. גם כאן הכנה תוכל לעזור. איך הפרידה בהקשרים אחרים (למשל בגן?)? האם הוא ילד שנוטה לחרדה? איך הוא נרגע לבסוף באותן פעמים קשות? האם נהנה מהשהות עם סבתא בהעדרכם? כל אלה מרכיבים שיוכלו להרחיב את התמונה.
    נסיעה טובה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה! עזרת לי מאד :)

    אמא
    18/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו