מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לא מחייכת למטפלתאפרת12/05/2009
שלום רב,
התינוקת שלי בת 10 חודשים נמצאת במשפחתון פרטי מגיל 8 חודשים ונראה כי איננה אוהבת את המטפלת בבוקר לא מחייכת אליה כשאני באה לקחת אותה היא זוחלת אלי מהר ותופסת אותי חזק , שהמטפלת מדברת אליה היא מסובבת את הראש וזה נראה קצת תמוה כי היא ילדה מאוד חייכנית אפילו לאנשים זרים האם עלי לדאוג?
תודה אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אפרת
אודט בוקאי13/05/2009באופן כללי, עלייך לדאוג כאשר הרגליה של בתך משתנים לפתע-נוטה לבכות, מצבי רוח לא מוסברים, משנה את הרגלי האכילה והשינה שלה, לא משחקת בבית כהרגלה.
חשוב לזכור כי המפגש עם המטפלת בבוקר מסמל את הפרידה ממך ומדובר ברגע מתוח. האם למרות שאינה מחייכת היא נפרדת בקלות יחסית או שמא מפגינה מצוקה גדולה סביב הפרידה? את מתארת כי בתך מסובבת את ראשה כאשר המטפלת מדברת אליה-האם את סבורה שטון הדיבור של המטפלת אינו נעים?קולני מדיי?מציף מדי? האם הבעות פניה /מידת הקרבה שלה אינן נעימות/מותאמות? מה עושה המטפלת כאשר בתך מגיבה כך-משדלת אותה להתייחס אליה חזרה בכוח? או שמא מניחה לה לנפשה ואינה נעלבת/נבהלת מתגובת בתך? האם באופן כללי מדובר באישה רגישה ואמפתית? כיצד מגיבים אליה שאר התינוקות?
אם להרגשתך לא נוצרה עדיין התקשרות בטוחה בין בתך לבין המטפלת, הייתי מנסה לברר זאת באמצעות התעניינות יומיומית שלך מול המטפלת, בסדר היום של בתך במשפחתון-כיצד שחקה היום, כיצד אכלה, איך הגיבה לטיול היומי (בעגלול, אם יש כזה), מה העדפותיה וכו'..אם המטפלת תוכל לספק לך תשובות שמעידות על כך שהיא מכירה את הרגליה והעדפותיה של בתך, סימן שהיא בכל זאת רגישה אליה ומכוונת אליה ויקח עוד קצת זמן על מנת שגם תחייך אליה. תשובות כלליות מעלות חשד לכיוון של חוסר התכווננות, ואז האינטואיציה שלך אכן תקבל אישור.
בהצלחה!
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמטלת והבן שלי
גלי מלניק20/05/2009הי ,
אני אמא צעירה לתינוק בן שנה (ילד ראשון), כל זאת אני מספרת על מנת לא להראות יומרנית מדי. אומרים לנו , לאמהות צעירות שאין לנו ניסיון ולכן איך אני יכולה לדעת. ואני אומרת שאני לא צריכה הרבה ניסיון , על מנת להרגיש שמשהו לא טוב לילד שלי!!!!!
ועכשיו לגבי מה שאת מתארת. הייתה לנו מטפלת עד לא מזמן, אך נאלצנו עקב פיטוריי לשחרר אותה. אני מאוד נקשרתי אליה וגם בני. יום אחד היא נסעה לכמעט חודש, עקב סיבה רפואית ובינתיים הייתה אצלנו אישה אחרת. אחרי חודש היא חזרה. חששתי מהמפגש שלה עם בני, היות ולא הייתה חודש, והייתי בטוחה כי שכח אותה (באותו זמן הוא היה בן 7 חודשים). הייתי בטוחה שזה לא יעבור בלי בכי שלי של בני ושל המטפלת. אבל להפתעתי הגדולה, הוא קיבל אותה בחיוכים מאוזן לאוזן והושיט אליה את הידיים. כולנו היינו בהלם, היות וזה ילד שלא הולך בכלל לאנשים, אפילו לאמא שלי הוא לא רוצה ללכת , אם לא ראה אותה שבוע.
הילדה שלך כבר חודשיים מכירה את המטפלת ולדעתי זה הרבה זמן על מנת להתרגל אליה.
לעניות הדעתי, אם הילדה ,שרואה את המטפלת חודשיים יום יום, לא רוצה להסתכל אליה בבוקר ובורחת לחיכה של אמא בערב, ולא מוכנה להסתכל על המטפלת , לי זה היה אומר ש: או שהמטפלת נמצאת בגן/ משפחתון אך לא מתייחסת בכלל לילדה או שמתייחסת בקור וחוסר הכפתיות ואפילו בחוסר עדינות לילדה. אולי כדאי לך לעשות להם שם ביקורי פתע בגן. או לבוא ולהסתכל מהצד שהמטפלת לא תראה אותך או להתקשר ודרך הטלפון לשמוע את האווירה בגן (אם שומעים ברקע הרבה ילדים בוכים או צעקות של המטפלת). את אמא ואשה וחייבות להיות לך אינטואיציות חזקות. תדברי עם הורים אחרים ותשאלי אותם על אם הילדים שלהם אוהבים את המטפלת.
ילדים בגיל 10 חודשים לא יודעים לדבר והם חייבים לבטא את עצמם בכל דרך אפשרית אחרת, דרך התנהגות או בכי או הפניית מבט מבן אדם שלא מרגישים נוח להסתכל עליו.
אין סיבה לא להאמין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
תינוקות לא רוצה לאכול את הבקבוק
מאיזה גיל רצוי לעבור למיטת ילדים נפתחת?
תלישת שערות אצל פעוטות והאם ניתן לטפל
קשיים בגן בבוקר ואובדי עצות
כללי בטיחות ילדים עבור סבא וסבתא
התינוקות מעדיפים את אבא- לא הולכים לגן
אלימות בין אחים- דרכי התמודדות אפשריות
כאבי גזים לתינוק בן חודשיים וחצי
ילד בן 6.5 עם פחדים להישאר לבד מה לעשות?
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
